کد خبر : 1780697 | 28 شهریور 1400 ساعت 12:59 | 2.2K بازدید | 0 دیدگاه

اورسجی برای ریاست جهانی آماده می شود

انتخابات فدراسیون جهانی کبدی به میزبانی تهران

مسابقات کبدی قهرمانی مردان و زنان ایران از روز گذشته در استانهای اردبیل و قم به صورت متمرکز آغاز شده است.

انتخابات فدراسیون جهانی کبدی به میزبانی تهران

به گزارش "ورزش سه"، در این مسابقات در بخش آقایان ، استانها در قالب 8 گروه با هم رقابت می کنند و از هر گروه یک تیم به دور بعد راه خواهد یافت تا در نهایت تیم های برتر پس از رقابت در مرحله حذفی راهی نیمه نهایی شوند و قهرمان کشور مشحص شود. در بخش بانوان نیز که از روز گذشته به میزبانی قم آغاز شده تمامی استانها در 8 گروه با هم رقابت می کنند.


هدف مهم از برگزاری مسابقات قهرمانی کشور ،  انتخاب تیم های ملی بانوان و آقایان ایران جهت حضور در بازیهای آسیایی 2022 است؛ جاییکه ایران مدعی عنوان قهرمانی زنان و مردان آسیا باید از عنوان قهرمانی خود در دوره گذشته دفاع کند.


عباس اورسجی رییس فدراسیون کبدی با تاکید برانتخاب شایسته ها گفت: یکی از عوامل مهم قهرمانی زنان و مردان ایران در جاکارتا و شکست هندی ها و پایان دادن به سلطه آنها در بازیهای آسیایی میدان دادن به شایسته ها بود و ثمره اش را هم دیدیم.


اورسجی گفت: در 18 ماه اخیر ما البته بیکار نبودیم؛ چرا که مجهزترین کمپ تیم های ملی و خوابگاه تیم های ملی را در مجموعه بعثت احداث کردیم و این یک اتفاق مهم در ورزش کبدی است ضمن اینکه  سال قبل اردوهای ممتد تیم های مردان و زنان را برگزار کردیم تا نفرات برتر را در آمادگی نگهداریم و چاره ای هم نداشتیم چون ستاد ملی مقابله با کرونا به ما اجازه برگزاری مسابقات را نمی داد.


اورسجی که هم اکنون سرپرست فدراسیون جهانی کبدی هم می باشد در ارتباط با مجمع جهانی فدراسیون کبدی و انتخابات ریاست این فدراسیون گفت: رایزنی ها در این زمینه انجام شده و فعلا نامزد ریاست فدراسیون جهانی بنده هستم و این جایگاه اگر انشالله بدست بیاید متعلق به ایران عزیز خواهد بود و برای اولین بار ریاست یک فدراسیون جهانی به ایران می رسد.


وی در پایان گفت: با هماهنگی دبیرکل فدراسیون جهانی مقدمات برگزاری مجمع انتخابات فدراسیون جهانی در تهران فراهم شده و در این راه انتظار داریم کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان به ما کمک کنند تا میزبان شایسته ای برای مجمع انتخابات فدراسیون جهانی باشیم و هم نماینده ایران در این عرصه بتواند آرای لازم را برای کرسی جهانی بدست آورد.

دیدگاه‌ها