کد خبر : 1780710 | 28 شهریور 1400 ساعت 13:45 | 30.2K بازدید | 5 دیدگاه

الدعایه و بهترین گلری قرن در آزادی

سالروز گزارش تاریخی اسکندر کوتی! (عکس)

۲۴ سال پیش در چنین روزی برای اولین بار میزبان عربستان در ورزشگاه آزادی بودیم.

 

به گزارش "ورزش سه"، ایران و عربستان قبل از انقلاب دو بار در ایران در مقدماتی جام‌های جهانی به مصاف هم رفتند. یک بازی در استادیوم امجدیه و یک بازی نیز در شیراز. پس از انقلاب برای اولین بار در ۲۸ شهریور ۱۳۷۶ و در دومین بازی مقدماتی جام جهانی ۱۹۹۸ به مصاف عربستان در ورزشگاه آزادی رفتیم.

ایران بازی قبل خود را با یک کامبک رویایی چهار بر دو از چین برده بود و از آن طرف عربستان نیز کویت را دو بر یک شکست داده بود. جدال دو تیمی که مدعی اول صعود بودند از اهمیت بالایی برخوردار بود. نکته نگران کننده برای ایران محرومیت خداداد عزیزی بود که باعث شد علی اصغر مدیرروستا زوج علی دایی در خط حمله شود.

 

 

کریم باقری که سال قبل در ضیافت پنالتی‌ها الدعایه را مغلوب کرده بود این بار علیرغم اینکه ضربه‌اش زاویه لازم را هم داشت با واکنش عجیب الدعایه ناکام ماند تا بازی همچنان بدون گل پیش برود

 

یک گل آفساید همچون نیمه‌نهایی جام ملت‌های سال قبل. این بار دایی به جای خداداد. تیمی که سراپا حمله بود با دریافت گل نیمه اول را به پایان رساند

 

شادی کریم باقری پس از زدن گل تساوی در شلوغی جلوی دروازه عربستان. یقه پاره شده کریم نشان می‌دهد که او در چه شرایط دشواری توانسته گل تساوی را به محمد الدعایه بزند.

 

مدیرروستا در غیاب خداداد زوج دایی در خط حمله بود. او یک پنالتی گرفت اما یک فرصت استثنایی را هم در جلوی دروازه از دست داد

 

 

احمدرضا عابدزاده و محمد الدعایه در حال ورود به زمین. روز پرکاری دعایه و کم‌کاری عابدزاده. الدعایه در یکی از بهترین روزهایش هم پنالتی گرفت و هم دایی و مدیرروستا را چندین بار ناکام. روزی که با آویزان شدن او از تیر افقی دروازه آزادی، تا توانست لج ما را درآورد.

 

ایران با ترکیب عابدزاده، پیروانی، خاکپور،استاداسدی، مهدوی‌کیا، میناوند، باقری، منصوریان، استیلی،مدیرروستا و دایی بازی را آغاز کرد و از همان ابتدا سراسر حمله شد. یک گل آفساید از سوی دایی، یک پنالتی هدر رفته توسط کریم باقری که مغلوب الدعایه سرحال شد و در نهایت یک گل غافلگیرانه از سوی عربستان باعث شد نیمه اول برخلاف جریان بازی به سود عربستان خاتمه یابد.نکته جالب گزارش عجیب اسکندر کوتی بود که بعد از اعلام پنالتی برای ایران فریاد الله و اکبر سر داد!

 

نیمه دوم محمد مایلی کهن رضا شاهرودی را جایگزین استاداسدی کرد و در جوی احساسی و در حضور صدهزار تماشاگر، برای جبران گل خورده سراسر حمله شد و سرانجام همان بازیکنی که پنالتی را خراب کرده بود گل مساوی را به ثمر رساند. در ادامه فرهاد مجیدی نیز به زمین آمد اما یک محمدالدعایه بسیار آماده تیم ملی را از رسیدن به گل دوم محروم کرد تا بازی با تساوی یک-یک خاتمه یابد.

حجت شفیعی

 

دیدگاه‌ها