کد خبر : 1780713 | 28 شهریور 1400 ساعت 14:08 | 64.2K بازدید | 0 دیدگاه

همه آنچه که باید از مقدماتی جام ملت‌های زنان آسیا بدانید؛

تیم ملی بزرگسالانی که میانگین 23 سال سن را دارد!

تیم ملی فوتبال زنان ایران برای پنجمین‌بار در تورنمنت مقدماتی جام ملت‌های آسیا شرکت کرده و شاگردان ایراندوست امیدوارند تا اولین صعود به جام ملت‌های آسیا را در این دوره رقم بزنند.

تیم ملی بزرگسالانی که میانگین 23 سال سن را دارد!

به گزارش "ورزش سه" از ساعتی دیگر اولین مسابقه گروه G مسابقات جام ملت‌های آسیا میان تیم‌های ملی زنان اردن و بنگلادش آغاز می‌شود؛ پس از انجام این دیدار، در فاصله کمتر از یک هفته دو مصاف سرنوشت‌ساز انتظار ملی‌پوشان فوتبال زنان ایران را می‌کشد و تکلیف صعود کننده از گروه G به جام ملت‌های آسیا 2021 هند این‌چنین مشخص خواهد شد.

 

ایران و تیمی خیلی خیلی جوان!

نگاهی به لیست نهایی تیم ملی فوتبال زنان و 23 بازیکنی که در تاشکند حضور دارند نشان می‌دهد که در پروسه تغییر نسل فوتبال ملی زنان، میانگین سنی تیم تغییر محسوسی را داشته است؛ چرا که در حال حاضر حدود 23 سال میانگین سنی تیم ملی فوتبال بزرگسالان زنان ایران است که میانگین بسیار مناسبی است و می‌تواند نوید آینده درخشان را بدهد. البته که در میان همین بازیکنان، برخی چهره‌ها هم تجربه بین‌المللی و لژیونر شدن دارند و هم این‌که در عرصه ملی بازی‌های ملی پرشماری را در کارنامه خود دارند.

 

1645458

 

 

تجربه چهار حذف برای اولین صعود

تیم ملی فوتبال زنان ایران که از سال 2005 فعالیت رسمی خود را آغاز کرده، سابقه چهار حضور در مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسیا را دارد که در هیچکدام از این دوره‌ها نتوانست جشن صعود بر پا کند و شاید شرایط فعلی تیم ملی مناسب‌ترین وضعیت باشد؛ چرا که در دوره‌های پیشین مشکلات و حواشی و البته کم‌تجربگی‌هایی دامان‌گیر تیم ملی فوتبال زنان بود که در شرایط کنونی وجود ندارد.

 

آماده‌سازی در رویایی‌ترین وضعیت

به لحاظ نظم، انجام اردوی برون‌مرزی، تدارکات و پشتیبانی شرایط فعلی تیم ملی فوتبال زنان ایران در عمر 15 ساله خود نظیر ندارد؛ چرا که آن‌ها بیش از 80 روز را در اردو سپری کردند، بازی‌های دوستانه‌ای را در مقابل بلاروس و ازبکستان به میزبانی آن‌ها برگزار کردند تا این‌چنین تجربه اردوی برون مرزی را هم داشته باشند و با پروازی چارتری و اختصاصی عازم تاشکند شدند تا در وضعیت ایده‌آل مهیای انجام دو مسابقه حساس مقابل اردن و بنگلادش شوند.

 

1645460

 

 

بنگلادش، تیمی که در قواره ما نیست

شاید اولین بازی هم برای اردن و هم برای ایران آسان‌ترین بازی باشد؛ چرا که تیم ملی فوتبال زنان بنگلادش به لحاظ فنی نمی‌تواند همسطح دو رقیب هم‌گروه خود باشد و اگر پای شگفتی‌سازی در میان نباشد، آن‌ها احتمالا بازنده و دست خالی از میدان مسابقه مقابل اردن و ایران خارج خواهند شد؛ بنگلادشی‌ها در آخرین رنکینگ فیفا در جایگاه 137 بوده‌اند و جزو تیم‌های سطح پایین فوتبال قاره آسیا به شمار می‌آیند.

 

اردن، با جام قهرمانی وارد تاشکند شد

بدون‌شک رقابت اصلی ملی‌پوشان فوتبال زنان ایران برای ثبت اولین صعود در طول تاریخ به جام ملت‌های آسیا، تیم ملی فوتبال زنان اردن است؛ آن‌ها هم به مانند شاگردان ایراندوست به لحاظ آماده‌سازی شرایط مناسبی را سپری کردند و حتی در تورنمنت جام عربی هم شرکت کردند و موفق شدند در رقابت با دیگر تیم‌های عرب‌زبان عنوان قهرمانی را از آن خود کنند تا با روحیه‌ای مضاعف عازم تاشکند شوند. اردنی‌ها در رنکینگ فیفا 9 پله از ایران بالاتر هستند و در جایگاه 63 قرار دارند.

 

1645462

 

 

اولین صعود؟ 50-50

تیم ملی فوتبال زنان ایران همانطور که گفته شد به لحاظ فنی در شرایط مناسبی عازم تاشکند شده و 4 ماه تمرینات فشرده‌ای را پس از گذراندن دو سال تعطیلی، سپری کرده است؛ اما حساس‌ترین مسابقه‌ای که انتظار آن‌ها را می‌کشد، جدال با اردن است. مسابقه‌ای که 3 مهرماه برگزار خواهد شد، البته که پیش از این دیدار، شاگردان ایراندوست باید 30 شهریور با بنگلادش بازی کنند و نتیجه آن مسابقه بسیار حائزاهمیت است، چرا که با توجه به فشردگی بازی‌ها تفاضل گل بسیار اهمیت دارد. در فوتبال ملی زنان مسبوق به سابقه است که به دلیل یک کارت زرد بیشتر حتی تیم ملی جام ملت‌ها را از دست داده و از این حیث دیدار با بنگلادش اهمیتی دوچندان پیدا می‌کند.

 

اگر صعود کنیم، ...

اگر ملی‌پوشان فوتبال زنان ایران موفق به طلسم‌شکنی شوند و اولین صعود تاریخ را به جام ملت‌های فوتبال زنان آسیا رقم بزنند، این تورنمنت در اوایل سال 2022 (اواخر دی‌ماه 1400) به میزبانی دهلی‌نو هند برگزار خواهد شد؛ حضور هند به عنوان میزبان و تیم‌های ملی ژاپن، استرالیا و چین به دلیل قهرمانی، نایب قهرمانی و سومی در دوره پیشین مسابقات در مرحله نهایی قطعی است و 8 سهمیه دیگر، به تیم‌های سرگروه در مرحله مقدماتی اختصاص پیدا خواهد کرد.

 

 

1645461

 

دیدگاه‌ها