کد خبر : 1780756 | 28 شهریور 1400 ساعت 17:21 | 24.1K بازدید | 4 دیدگاه

والیبال ایران چگونه خاطره تلخ المپیک را پاک کرد؟

قهرمانی مقتدرانه با جوانترین تیم یک دهه اخیر

والیبال ایران با میانگین سنی 24 سال و هدایت یک مربی ایرانی قهرمانی در آسیا را جشن گرفت؛ اتفاقی که ما را به آینده این رشته امیدوار می کند.

قهرمانی مقتدرانه با جوانترین تیم یک دهه اخیر

به گزارش "ورزش سه"، کاپیتان میلاد عبادی پور با 27 سال سن جام قهرمانی والیبال آسیا را بالای سر برد؛ در حالی که یکی از جوانترین تیم های تاریخ به ژاپن اعزام شده بود و قاطعانه ترین شکل ممکن هم قهرمان شد.


به گفته بهروز عطایی قبل از اعزام میانگین سنی تیمی که به مسابقات قهرمانی آسیا رفت، 24 سال بود و البته برخی از بازیکنان زیر 20 سال هم در ترکیب این تیم دیده می شدند.


ایران برای رسیدن به فینال تیم های پاکستان، هنگ کنگ، تایلند، چین تایپه و کره جنوبی را سه بر صفر و چین را در نیمه نهایی سه بر یک شکست داد.


شاید تصور این بود که در فینال کار سخت تر خواهد بود و ژاپن با فشار هوادارانش می تواند کار را برای ایبران دشوار کند، اما شاگردان بهروز عطایی در اکثر دقایق بازی به ویژه در امتیازات پایانی هر ست با تمرکزتر از همیشه کار کردند و موفق به شکست میزبان با نتیجه سه بر صفر شدند.


ایران 7 برد متوالی را برای رسیدن به قهرمانی در جام بیست و یکم آسیایی پشت سر گذاشت و فقط یک ست به چین واگذار کرد؛ اتفاقی که البته قبلا هم بی سابقه نبوده است. 


به هر حال رونمایی از یک نسل جوان و قهرمانی مقتدرانه در آسیا، بیش از هر زمان دیگر نیاز والیبال ایران بود. با این اتفاق شاید خیلی زود ناکامی در المپیک از یادها رفت و حالا با کادرفنی جدید و نسلی جدید والیبال ایران امیدوار به بازگشت به روزهای خوش خود حتی در سطح جهان است.

دیدگاه‌ها