کد خبر : 1780887 | 29 شهریور 1400 ساعت 10:43 | 21K بازدید | 1 دیدگاه

جوانترین تیم اروپا جام را به خانه برد

تابستان جادویی ایتالیا با قهرمانی فوتبال و والیبال

تیم ملی والیبال ایتالیا موفق شد بعد از 16 سال بار دیگر قهرمانی در اروپا را جشن بگیرد.

تابستان جادویی ایتالیا با قهرمانی فوتبال و والیبال

به گزارش "ورزش سه"، مسابقات والیبال قهرمانی اروپا 2021 که در چند کشور به صورت مشترک برگزار شد، شب گذشته با یک دیدار جذاب و تماشایی بین ایتالیا و اسلوونی به پایان رسید. 


اسلوونی با شکست لهستان در نیمه نهایی حسابی شگفتی ساز شده بود و همه منتظر رقم خوردن یک شگفتی دیگر در فینال برابر ایتالیا بودند. 


ایتالیایی ها که در المپیک نتوانسته بودند به جمع 4 تیم هم برسند، با سرمربی جدید خود یعنی دجورجی به دنبال فتح کاپ قهرمانی بودند، اما از سوی دیگر اسلوونی هم حریف دست و پا بسته ای نبود. اسلوونی بعد از پیروزی در ست های اول و سوم، در آستانه کسب عنوان قهرمانی قرار گرفته بود، اما لاجوردی ها به موقع به بازی برگشتند و در نهایت 3 بر 2 برنده این نبرد جذاب و تماشایی شدند. 


بدین شکل جام قهرمانی اروپا 2021 روی دستان شاگردان دجورجی جای گرفت؛ در حالی که ایتالیایی‌ها آخرین بار سال 2005 به این عنوان رسیده بودند. این هفتمین قهرمانی ایتالیا در مسابقات قهرمانی اروپا به حساب می آید. 

 

1645783


در پایان هم سیمونه جیانلی پاسور و کاپیتان تیم ملی والیبال ایتالیا عنوان MVP (ارزشمندترین بازیکن) مسابقات قهرمانی اروپا 2021 را کسب کرد.


اما جالب تر قهرمانی های سریالی ایتالیایی ها در ماههای اخیر است. بعد از اینکه تیم ملی فوتبال ایتالیا چند ماه قبل یورو 2020 را فتح کرد؛ چند روز قبل هم دختران والیبالیست این کشور توانستند به عنوان قهرمانی اروپا برسند. 


گاتزتا دلواسپورت در واکنش به این قهرمانی نوشته است: «مردان ایتالیا از همتایان زن خود که دو هفته پیش قهرمان شدند، الگو گرفتند و قهرمانی را کسب کردند. 7 از 11 فینال و یک قهرمانی دیگر در تابستان جادویی. ایتالیا پس از حذف تلخ در المپیک توکیو که در مرحله یک چهارم نهایی توسط آرژانتین حذف شد ، با تلاش فراوان اسلوونی را با نتیجه 3-2 شکست داد و به سکوی قهرمانی صعود کرد.»
در بخش دیگری از این مطلب به جوان بودن تیم والیبال ایتالیا اشاره شده و آمده است: ما جوانترین تیم مسابقات هستیم (به طور متوسط 24 سال و 9 بازیکن تازه کار در این رقابت ها) و بنابراین آینده ای درخشان را در پیش داریم.»


ایتالیا بعد از 16 سال این قهرمانی را کسب کرد؛ اگرچه در سال 2013 هم به فینال رسیده بود، اما موفق به کسب قهرمانی نشده بود.

 

1645782

دیدگاه‌ها