کد خبر : 1780890 | 29 شهریور 1400 ساعت 10:48 | 17.9K بازدید | 1 دیدگاه

آتشین و بی رحم؛ مثل خط حمله پورتو

پورتو فصل گذشته قهرمان لیگ برتر پرتغال نشد اما بهترین خط حمله بازی ها را در اختیار داشت و به نوعی تهاجمی ترین تیم باشگاهی در فوتبال پرتغال است.

آتشین و بی رحم؛ مثل خط حمله پورتو 

به گزارش "ورزش سه"، به نظر می رسد این اتفاق در حال تکرار است. در حالی که 6 هفته از لیگ برتر پرتغال سپری شده باز هم پورتو صدرنشین به حساب نمی آید و با 14 امتیاز در رده سوم جدول قرار دارد اما هم اکنون با 14 گل زده بهترین عملکرد را در فاز تهاجمی داشته است و معدل گل زده این تیم در هر بازی بیش از عدد 2 است. خب این به دلیل در اختیار داشتن مهاجمانی چون دیاز – طارمی و ماریتنز است. سه مهاجمی که زننده 11 گل از 14 گل تیم پورتو در هفته های سپری شده بودند. این نشان می دهد خط حمله تیم پورتو آتشین و بی رحم است و تا این سه بازیکن هستند نوبت گلزنی به دیگر بازیکنان پورتو  نمی رسد و اگر هم برسد کمتر این اتفاق رخ می دهد. 


 و اما مهدی طارمی شب گذشته با دو گلی که در بازی با پورتیموننزه به ثمر رساند شمار گل های خود را در این فصل از لیگ برتر پرتغال به عدد 3 رساند.  او پیش از این در مصاف با آروکا هم یک گل برای پورتو به ثمر رساند و حالا با 3 گل سومین گلزن لیگ برتر پرتغال به حساب می آید. تصور می شد تک گل تیم پورتو در بازی با ماریتیمو هم به نام او ثبت شود اما بنا بر اعلام فدراسیون فوتبال پرتغال تک گل تیم پورتو در این بازی به نام دیاز ثبت شده است. به این خاطر که ضربه دیاز بعد از ورود به دروازه از سوی مدافع تیم ماریتیمو برگشت داده شد و در برگشت آن را مهدی طارمی تبدیل به گل کرد. به واقع اگر ضربه مهدی طارمی راهی به چارچوب پیدا نمی کرد باز هم ضربه دیاز گل اعلام می شد. 

 

جالب اینکه هم اکنون دیاز همبازی مهدی طارمی در پورتو با 5 گل بهترین گلزن بازی ها به حساب می آید. نکته جالب رابطه خوب این دو بازیکن در خط حمله تیم پورتو است. دیاز بعد از شادی مهدی طارمی در بازی با ماریتیمو گفته بود این موضوع خیلی مهم نیست. تصاویر بازی وجود دارد و مشخص می شود گل را کدام یک از ما به ثمر رسانده ایم. مهم امتیازی بود که از این بازی به دست آوردیم.

 

همان طور که اشاره شد ماریتنز دیگر همبازی مهدی طارمی هم زننده 3 گل برای تیم پورتو بوده است و در کنار مهدی طارمی سومین گل زن لیگ برتر پرتغال به حساب می آید.

 

1645789

دیدگاه‌ها