کد خبر : 1781002 | 29 شهریور 1400 ساعت 19:36 | 27.5K بازدید | 1 دیدگاه

ستاره بارسلونا امشب به مصاف رفیق خود می‌رود

علیرغم دوستی صمیمی ممفیس دپای و سانتیاگو آریاس، حالا آنها در این هفته لالیگا با یکدیگر رقیب هستند.

ستاره بارسلونا امشب به مصاف رفیق خود می‌رود

به گزارش "ورزش سه"، ممفیس دیپای و سانتیاگو آریاس زمانی در آیندهوون هم تیمی بودند و مهاجم هلندی پدرخوانده پسر آریاس تیاگو، مدافع کلمبیایی محسوب می شود.  اما حالا و در تاریخ 20 سپتامبر، آنها در بازی بارسلونا مقابل گرانادا با هم دیدار خواهند کرد.


ممفیس دپای و سانتیاگو آریاس به قبل از دیدار بارسلونا و گرانادا در لالیگا و در استادیوم نوکمپ روز دوشنبه، به یکدیگر لبخند زده و همدیگر را در آغوش گرفتن می گیرند. این دو بازیکن هلندی و کلمبیایی، از سال 2013 و مقطعی که مدافع راست به تیم آیندهوون هلند پیوست و ممفیس یکی از جوان ترین استعدادهای جوان در تیم بود، تبدیل به دوستانی صمیمی شده اند.


ممفیس و آریاس در فصول 2013/14 و 2014/15، بسیار به هم نزدیک بودند. آنها 53 بار برای تیم هلندی بازی کرده و عنوان قهرمانی اردیویسیه را در سال 2014/15 با هم فتح کردند. در خارج از زمین آنها مدیر برنامه هایی مشترک داشتند و سپس به سرعت این رابطه بیشتر شد و ممفیس و آریاس تبدیل به دوستان جدایی ناپذیر شدند.

 

1645971


حتی پس از اینکه ممفیس در سال 2015 آیندهوون را به مقصد منچستریونایتد ترک کرد، این دوستی ادامه یافت. آنها در خارج از زمین دوستانی صمیمی باقی ماندند و هر زمانی را که می توانستند زمان خود با خانواده های شان می گذراندند. این اتفاق در شرایطی رخ می داد در آنها حتی در یکی از اولین بازی های مهاجم هلندی برای منچستریونایتد در زمین مقابل یکدیگر نیز صف آرایی کردند.

 

ممفیس در هشتمین بازی خود برای شیاطین سرخ و در رقابت های لیگ قهرمانان به مصاف تیم سابق خود رفت و هر دو بازیکن نیز نمایش درخشانی ارائه دادند. ممفیس سمت چپ نماینده کشور انگلیسی را از آن خود کرده و یک بار موفق به گلزنی در آن مسابقه شد. همچنین آریاس نیز عملکردی مستحکم و قوی در پست دفاع راست داشته و در برتری 1-2 تیم هلندی نقش آفرینی کرد.


دومین دیدار و مسابقه برگشت در اولدترافورد 0-0 تمام شد. این نتیجه بازی هلند و کلمبیا در بازی دوستانه 2013 نیز تکرار شد. این سه تقابل، تنها موارد است که ممفیس و آریاس با یکدیگر روبرو شده اند و آخرین آن نیز در نوامبر 2015 رخ داد، پس در دیدار دوشنبه بارسلونا و گرانادا در روز دوشنبه بعد از چند سال دوباره شاهد این تقابل خواهیم بود.


اما در این بین دوستی آنها صمیمی تر هم شد و حتی ممفیس پدرخوانده تیاگو، پسر آریاس و همسرش کارائون خیمنز هم شد. در سال 2018، ممفیس برای غسل تعمید تیاگو به کلمبیا رفت و در کشور تیمی سابق خود نیز مدتی به گشت و گذار پرداخت. زمانی که بازیکنان کلمبیا خود را برای جام جهانی روسیه آماده می کردند و ممفیس و تیم ملی هلند جواز صعود به این جام را کسب نکردند، این ستاره هلندی حتی برای حمایت از  آریاس پیراهن زرد کلمبیا را به تن کرد. 

 

1645970


در جریان تقابل مقابل گرانادا، هر دو بازیکن برای باشگاه هایی بازی می کنند که تابستان امسال به آنها پیوسته اند. ممفیس یکی از اولین خریدهای بارسا در پنجره تابسانی بود و بعد از بازی کردن در دیدارهای پیش فصل، در اولین بازی بلوگرانا در لالیگا پاس گل داده و در دو مسابقه بعدی نیز موفق به گلزنی شد. در همین حال انتقال قرضی آریاس از اتلتیکو مادرید به گرانادا تا آخرین روز بازار قطعی نشد و او به دنبال ریکاوری بعد از مصدومیت شدید شکستگی پا هنگام بازی در تیم ملی خود در پاییز گذشته بود.


با توجه به پست این دو بازیکن در زمین، ممفیس اغلب در سمت چپ بارسلونا و آریاس در سمت راست مستقر هستند و اگر در ترکیب قرار داشتته باشند، با هم مبارزه خواهند کرد. با این حال فارغ از جریان بازی، دوستی نزدیک آنها برای قبل و بعد از مسابقه ادامه خواهد داشت. اما در حدفاصل سوت آغاز و پایان این دیدار، تمرکز ممفیس و آریاس تنها روی کسب نتیجه خوب برای تیم خودشان خواهد بود.

 

محتوای اختصاصی ورزش‌سه با همکاری رسمی لالیگا 
This Content Is Provided By LaLiga In Partnership With Varzesh3

دیدگاه‌ها