کد خبر : 1781009 | 29 شهریور 1400 ساعت 20:14 | 29.9K بازدید | 7 دیدگاه

وعده عزیزی خادم از ورود کمک داور ویدیویی به ایران

میزبانی از کره جنوبی به وجود VAR گره خورده است

رئیس فدراسیون فوتبال اعلام کرد که برای دیدار با کره جنوبی، فناوری کمک داور ویدیویی به صورت سیار در تهران استفاده می شود.

میزبانی از کره جنوبی به وجود VAR گره خورده است

به گزارش "ورزش سه"، شهاب الدین عزیزی خادم که برای رایزنی های مختلف راهی آلمان شده، مدعی شد که طی ماه های آینده هم به صورت سیار و هم به شکل دائم، فناوری کمک داور ویدیویی بالاخره وارد فوتبال ایران خواهد شد. رئیس فدراسیون فوتبال همچنین به نکته مهمی اشاره کرد و آن اینکه میزبانی از کره جنوبی در دیدار مرحله مقدماتی جام جهانی به الزام وجود VAR در استادیوم آزادی گره خورده است.

 

عزیزی خادم درخصوص رایزنی ها برای حضور VAR در فوتبال ایران گفت: 15 شرکت هستند که لایسنس فیفا را دارند و شما حتما و به اجبار باید به سمت این شرکت‌ها بروید چون آنها استانداردهای فیفا را دارند و نمی توانید خارج از آن خرید انجام دهید. ولی با توجه به فضا و وضعیتی که وجود دارد، فراخوان، مقررات و برنامه ریزی های لازم از طریق فدراسیون فوتبال انجام شده و به نوعی تقریبا نهایی شده است.

 

او ادامه داد: به دلیل اینکه دو الزام پیش روی ماست. اولی بازی با کره جنوبی است که به نوعی جزو الزامات نهاد بالادستی ما یعنی فیفا و AFC بوده که به صورت سیار یا پرتابل از این تجهیزات استفاده کنیم. همزمان برای بحث تجهیز ورزشگاه‌های داخلی نیز صحبت شده و این نیز برای ما مهم است و ان شالله بتوانیم خودمان را به روز کنیم. 

 

رئیس فدراسیون فوتبال با ابراز امیدواری از ورود کمک داور ویدیویی به لیگ برتر ایران نیز گفت: امیدواریم در آینده نزدیک شاهد حضور VAR در فوتبال ایران باشیم. میزبانی ما در بازی با کره جنوبی به این تجهیزات گره خورده و ان شالله به صورت سیار از فناوری کمک داور ویدیویی در این بازی استفاده کنیم و هم اینکه امیدواریم سایر ورزشگاه های ما از وجود VAR تجهیز، منتفع و بهره مند شوند.

دیدگاه‌ها