کد خبر : 1781027 | 29 شهریور 1400 ساعت 21:33 | 9.4K بازدید | 2 دیدگاه

مشکلات سازمان لیگ برای استفاده از VAR در لیگ 21

باتوجه به اینکه فوتبال ایران مجوز استفاده از وی ای آر را نگرفته، هنوز موانع زیادی پیش پای سازمان لیگ برای استفاده از این تکنولوژی در لیگ برتر وجود دارد.

مشکلات سازمان لیگ برای استفاده از VAR در لیگ 21

به گزارش "ورزش سه"، در شرایطی که چند کشور منطقه نظیر امارات، قطر و عربستان از فناوری کمک داور ویدیویی استفاده می‌کنند اما هنوز لیگ برتر ایران به این تکنولوژی مجهز نشده است. با این حال الزام فیفا برای استفاده از آن در مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی سبب شده تا فدراسیون فوتبال برای خرید تجهیزات اقدام کند.

 

باتوجه به اینکه ایران در بازی با کره جنوبی برای کسب میزبانی باید مسئله وی ای آر را حل کند، مسئولان فوتبال در تکاپو برای خرید تجهیزات هستند و همین موضوع بارقه‌های امید را در دل هواداران فوتبال باشگاهی ایجاد کرده که کمک داور ویدیویی در مسابقات لیگ برتر هم استفاده شود.

 

اما سهیل مهدی مسئول کمیته برگزاری مسابقات در این باره توضیح می‌دهد و مشکلات آن را بیان می‌کند: تجهیزات وی ای آر یک بحث است و دیگری نصب ورزشگاه است. اما گرفتن مجوز از فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) درباره اینکه داوران ما آموزش این را دیده‌اند و اجازه دارند از وی ای آر بهره برداری کنند، بحث دیگری است. این فرآیندی را طی می‌کند که در فرآیند آموزشی داوران لیگ برتر باید تحت کنترل و آموزش باشند و عملکردشان ضط می‌شود و آموزشهایی را خود فیفا انجام می‌دهد.

 

وی همچنین افزود: این یک مسیر زمانبندی مشخص دارد که اگر آن را طی کنیم می‌توانیم متقاضی استفاده از وی ای آر باشیم. اینطور نیست که ما فقط تجهیزات را بخریم و وصل کنیم و قابل استفاده باشد. اگر برای تیم ملی این اتفاق می‌افتد چون تجهیزات خریداری خواهد شد و داورانی که می‌آیند استفاده می‌کنند هم مجوزهای لازم را قبلا گرفتند.

دیدگاه‌ها