کد خبر : 1781029 | 29 شهریور 1400 ساعت 21:38 | 69.1K بازدید | 48 دیدگاه

با اعلام سرپرست کمیته برگزاری؛

رسمی؛ سوپرجام فوتبال ایران تعویق شد

با اعلام سهیل مهدی، سوپرجام فوتبال ایران پیش از آغاز لیگ برتر برگزار نخواهد شد.

رسمی؛ سوپرجام فوتبال ایران تعویق شد

به گزارش "ورزش سه"، در شرایطی که پرسپولیس امیدوار بود با برگزاری سوپرجام و دیدار با فولاد، یک بازی جدی را پیش از دیدار مقابل الهلال تجربه کند اما مشکلات برنامه ریزی در سازمان لیگ، مانع از این موضوع خواهد شد.

 

نکته اول این است که تیم ملی دهه دوم مهر ماه را در اردوی تدارکاتی خواهد بود و پس از آن پرسپولیس در عربستان به مصاف الهلال خواهد رفت. با این حال تصور می‌شد که در دهه اول ماه مهر سوپرجام به انجام برسد اما درخواست دراگان اسکوچیچ مانع از این موضوع شده است.

 

سهیل مهدی رییس کمیته مسابقات سازمان لیگ در این خصوص می‌گوید: ما قاعدتا تا هفته اول نمی‌توانستیم سوپرجام را برگزار کنیم و یک مقدار برنامه لیگ امسال فشرده است چون سال جام جهانی است، بر فشردگی اش اضافه می‌شد. ما مشکلات زیادی برای پایان لیگ داریم و پیش بینی اش را کردیم. سه روز قبل از بازی پرسپولیس فیفادی است و تیم ملی با کره جنوبی بازی خواهد داشت و قاعدتا نمی‌شود آن موقع بازی را برگزار کنیم.

 

وی با اشاره به زمان مطلوب برگزاری توضیح می‌دهد: ما باید می‌رفتیم هشتم و نهم مهرماه سوپرجام را برگزار می‌کردیم اما سرمربی محترم تیم ملی باتوجه به دو بازی حساس تیم ملی، نگرانی داشت که هر کدام از 4 ملی پوش پرسپولیس و فولاد دچار آسیب دیدگی شود. سوپرجام یک بازی سنگین است و سرمربی نمی‌تواند تیمش را با 50% توان به زمین بفرستد و باتوجه به اینکه تیمها در فصل بدنسازی بودند و اگر خدایی نکرده مصدوم می‌شدند، به خط قرمز ما یعنی تیم ملی آسیب وارد می‌شد. به همین خاطر ما این بازی را معوقه کردیم تا تیم ملی بدون استرس بازی را برگزار کند.

 

بنابراین همچون فصل گذشته سوپرجام فوتبال ایران در تاریخ دیگری برگزار خواهد شد و پرسپولیس برای کسب پنجمین جام متوالی در این بازی احتمالا در میانه های لیگ بیست و یکم به مصاف حریف خود خواهد رفت.

دیدگاه‌ها