کد خبر : 1781080 | 30 شهریور 1400 ساعت 08:00 | 71.3K بازدید | 63 دیدگاه

اولین کسی که در اینستاگرام فالو کردم ابراهیم شکوری بود

شهباززاده: به تیمی رفتم که کمترین پول را داد

مهاجم تیم فوتبال سپاهان ضمن صحبت در مورد پیشنهادهایی که در پنجره تابستانی داشته، شرایط سپاهان را ایده‌آل توصیف می‌کند.

شهباززاده: به تیمی رفتم که کمترین پول را داد

به گزارش "ورزش سه"، سجاد شهباززاده در پنجره نقل و انتقالات تابستانی به دلیل که قراردادش با سپاهان تمام شده و از استقلال و پرسپولیس پیشنهاد دریافت کرده بود، یکی از مورد توجه‌ترین بازیکنان فوتبال ایران بود و سرانجام پس از مدت‌ها گمانه‌زنی و اخبار و شایعاتی که پیرامون آقای گل لیگ بیستم وجود داشت، این بازیکن پس از بازگشت از مسافرت، قراردادش را به مدت یکسال دیگر با سپاهانی‌ها تمدید کرد تا یکی از مهم‌ترین مهره‌های طلایی پوشان در لیگ بیستم برای لیگ بیست و یکم هم حفظ شده باشد.


سجاد شهباززاده برای پاسخ به سوالاتی که پیرامون او وجود داشت و همینطور حرف‌های مدیرعامل استقلال که او را چند روز پیش در برنامه ورزشگاه به بازار گرمی متهم کرده بود، میهمان شب گذشته برنامه فوتبال برتر بود و به سوالات محمدحسین میثاقی در مورد موضوعات مختلف پاسخ داد.


حرف‌های این بازیکن را در ادامه می‌خوانید.

*از شرایطتت در سپاهان بگو. یک دوره‌ای بدشانسی و بعد دوباره برگشتی و یک فصل درخشان با سپاهان داشتی.
شهباززاده-خب در این دوره بدشانسی که شما می‌گوئید، خودم هم بی‌نقش نبودم. انتخاب‌های جسورانه‌ای کردم. یک چیزهایی را امتحان کردم. یک جاهایی بدشانسی آوردم و یک جاهایی هم تقصیر خودم بود، اما از روزی که به سپاهان آمدم فکر می کنم شرایط خوبی داشتیم. چون فکر می کنم در دو سال اول هم برای سپاهان خوب بودم و به نظرم با توجه به پستی که در آن بازی می‌‎کردم، روندم مثبت بود. شاید آماری که پارسال به جا ماند، خیلی متفاوت بود ولی نقشم هم متفاوت بود. بله ولی پارسال خیلی برایم خوب بود و توانستم خودم را طوری که می‌خواهم، نشان دهم. در این موضوع هم عوامل مختلفی دخیل بودند. عواملی مثل مجموعه باشگاه، مربی، کادر فنی، ساختار باشگاه سپاهان و هم‌تیمی‌های فوق العاده‌ای که داشتم و به نظرم تمام این‌ها سبب شد که نه من که خیلی از بچه‌ها بهترین سال فوتبالی‌شان را تجربه کنند.

 

*شاید همان تغییر پست هم برایت خوب شد. چون در فصول قبل وینگر هم بازی می‌‎کردی ولی در سالی که گذشت بیشتر نوک حمله سپاهان بودی.
شهباززاده- بله بیشتر بازی‌ها نوک حمله بودم و بازی‌هایی هم که امسال وینگر بازی کردم، وظایف هجومی زیادی داشتم و باید خودم را به نزدیک دروازه می‌رساندم. از آنطرف هم باید در دفاع شرکت می‌کردم، که همین اتفاق به نظرم روندم را در طول فصل دچار یک نوسان کوچک کرد.

 

1646085


*فکر می کنید چه شد که قهرمان نشدید؟ آیا پرسپولیس تیم بهتر و شایسته‌تری بود؟
شهباززاده- بله پرسپولیس فصل خیلی خوبی داشت. ما تنها تیم تاریخیم که میانگین بیشتر از 2 امتیاز گرفتیم و قهرمان نشدیم و فکر می‌کنم پرسپولیس فصل فوق‌العاده‌ای و توانست با میانگین امتیاز خیلی خوب، بیشتر از ما امتیاز بگیرد. ساده است و دنبال چیزهای پیچیده در این اتفاق نیستم.

 

*چند مهره سپاهان از تیم جدا شدند؛ نظیر محبی، نیازمند و حاج صفی. هر چند بازیکنانی هم گرفتید، اما در مورد جدا شده ها صحبت کن.
شهباززاده- خب فکر می‌کنم طبیعی است ولی نسبت به لیگ ایران تغییرات ما حداقلی بود. لیگ ما که خودتان می‌دانید، تیم‌ها تغییرات زیادی را تجربه می‌‍کنند. به نظرم تغییرات حداقلی بود. بازیکنان خیلی با ارزشی را از دست دادیم. یک سری بازیکنان به هر حال بیشتر بازی کردند و بیشتر نامشان شنیده می‌شد، اما یکسری از بازیکنان هم بودند، ولی بازیکنان خیلی خوبی بودند که کنار هم بازی کردیم. برای همه آنها آرزوی موفقیت دارم.

 

*در مورد تمرینات تیم بگو و اینکه آیا تیم به طور کامل بسته شده است؟
شهباززاده- تیم با نفرات کاملی که قرارداد بسته، در حال تمرین است و اگر اتفاق دیگری قرار است بیفتد، من در جریان نیستم. من فکر می کنم باز هم تیم خیلی خوبی هستیم و نفرات خیلی خوبی به تیم اضافه شده است. داریم تمرینات سخت و سنگینی را در تهران دنبال می کنیم و آماده می شویم برای فصل جدید.

 

*شهریار مغانلو رقیب جدیدت شده است. فکر می کنی این رقابت چطور باشد؟
شهباززاده-فکر می‎‌کنم این اتفاق نهایتش به نفع سپاهان باشد. مشکلی پیش نمی‌آید و همه تلاش می‌کنیم که سپاهان نتیجه بگیرد.


در این بخش میثاقی و شهباززاده در مورد جایزه کفش طلایی مهاجم سپاهان صحبت کردند و با خنده به این نکته اشاره کردند که هنوز شیخ دیاباته جایزه‌اش را نگرفته است.


*در فصل نقل و انتقالات صحبت کن. از پرسپولیس و استقلال و پیشنهاداتی که داشتی بگو.
شهباززاده- خب راستش اینکه یکسری شایعات پیش می‌آید که از آنها نمی‌توان فرار کرد و کاری هم نمی‌توان کرد. اینکه مثلا تند تند مصاحبه کنی و واقعیت‌ها را بگویی. خیلی تاثیری ندارد. بله من پیشنهاد داشتم و با هر دو باشگاه مذاکره کردم. الان البته یک چیزی یادم افتاد که می‌خواهم بگویم. خیلی دوست ندارم در مورد باشگاه‌های دیگر صحبت کنم. ولی خب شرایط فوتبال ما طوری است که حس می کنم نیاز است اشاره‌هایی بشود تا متوجه بشوند. مثلا چند روز پیش مدیرعامل استقلال اشاره کرد که دنبال بازارگرمی کرده ام. به هر حال ممکن است من و شما به عنوان دو دوست بنشینیم و در خلوت خودمان صحبت کنیم ولی وقتی به عنوان مدیرعامل استقلال وقتی می‌آیید جلوی دوربین و نظر خودتان را در مورد من می گویید، نه از نظر مدیریتی درست است و نه اخلاقی. مذاکره من با استقلال را مگر کسی فهمید؟ فکر نمی‌کنم. پس این چطور بازارگرمی‌ای است که ایشان می‌گوید. این کارهایی است که درست نیست و فکر می‌‎کنم به جای اینکه تقصیر را به گردن اینطور اتفاقات بیندازیم، فکر می‌کنم غافل نشویم از اینکه وقتی به یک بازیکن پیشنهاد می‌شود، او غیر از مسائل مالی مسائل دیگر را هم در نظر می‌گیرد مثل مدیریت باشگاه. اینکه آیا می تواند به آن باشگاه کمک کند یا خیر. بله من مذاکره کردم و صحبت کردم و همه چیز اندازه خودش پیش رفت. از یک جایی هم من انتخاب خودم را کرده بودم و جواب رد به آن دو باشگاه داده بودم و باشگاه سپاهان این را می‌دانست.

 

1646084

 

*یعنی در هر دو لیست استقلال و پرسپولیس بودی؟
شهباززاده-بله با آنها صحبت کردم و در کمال احترام بود. طبیعی هم هست و وقتی پیشنهاد می‌آید، سعی می کنید بهترین تصمیم را بگیرید. فقط هم مالی تاثیرگذار نبود برای من. نمی دانم چقدر باور می‌کنید، اما پیشنهاد سپاهان کمترین بود بین این سه باشگاه.

 

*این نکته جالب بود. شاید خیلی‌ها فکر می کنند که پیشنهاد سپاهان بالاتر از استقلال و پرسپولیس بوده است.
شهباززاده- نه ببینید به نظرم خیلی باورپذیرتر و صادقانه است. هر کسی هم جای من باشد، فقط مالی را در نظر نمی‌‍گیرد. خیلی چیزها مهم است که تو بتوانی بهترین خودت باشی. فقط امسال که نیست. مثلا امسال من یک تومن دو تومن بالاتر بگیرم. نه من و نه خیلی از بازیکنان اینطوری فکر نمی کنیم.

 

*آیا در مذاکره با استقلالی‌ها به عدد و رقم رسیدید؟
شهباززاده- ببینید چون از طرف دوستان من در استقلال چیزی رسانه‌ای نشد، من هم نمی‌خواستم این اتفاق بیفتد و الان هم نمی خواهم جزئیات را بشکافم، ولی صحبت کردیم و در کمال احترام تصمیم گرفتم که در سپاهان بمانم.

 

*اینطور بود که بگویی استقلالی ام؟ چون پیشنهاد پرسپولیس هم داشتی.
شهباززاده-سعی کردم فارغ از همه این ها باشد، ولی نمی‌توانید از همه این ها فرار کنید. در این فوتبال و در این جامعه زندگی می‌کنم و در این فوتبال می‌خواهم ادامه دهم. شاید خیلی چیزها تاثیرگذار بود. اما خیلی از شایعات هم تاثیرگذار بود. اینکه قرار گذاشته با باشگاه پرسپولیس. البته از طرف باشگاه پرسپولیس هم نبود و خدایی ناکرده این حرف را نمی زنم، اما خب چیزهای رسانه‌ای بود که در می‎‌آمدو هیچ کدامشان درست نبود.

 

*اهل شلوغ بازی و این داستان‌ها در فضای مجازی نیستی، اما قلب های زرد را از اینستاگرامت پاک کرده بودی؟
شهباززاده- نه این موضوع هم که یک داستان شد. ابراهیم شکوری دوست و همبازی من در سایپا بوده است. من فکر می‌کنم اولین نفری که در اینستاگرام فالو کردم، ابراهیم شکوری بود. نه قلب زردی هم اصلا وجود نداشت که من پاک کرده باشم. نه اصلا چنین چیزی وجود نداشت. یک روز از خواب بیدار می شدم و می دیدم چنین چیزی زده اند.


*برخی ها که گل می‌زنند شادی ویژه‌ای دارند. تو 20 گل زدی. حداقل می‎‌توانستی از چهارمین یا پنجمین گل یک شادی برای خودت درست کنی.
شهباززاده- ربطی به تعداد ندارد به نظرم. چرا یک حرکتی بعد از بازی تراکتور و استقلال داشتم. یک تصویری داشتم. گل چهارم به مس هم خیلی خوشحالی نکردم. یک همچنین اخلاق هایی هم دارم. البته اصلا اینطوری نیست که برایم مهم نباشد.


*یک گل خیلی خوب هم داشتی مقابل نساجی مازندران.
شهباززاده-بله در مورد عملکرد تیم امسال که می گویم، راجع به عملکرد باشگاه و ساختار مدیریت باشگاه، دوست دارم صحبت کنم. این صحبت‌ها رنگ و بوی خوبی نمی گیرد، چون هر کسی می‌آید، یک تشکر کلیشه ای می کند ولی فکر می کنم لازم است که گفته شود. ساختار مدیریت در فوتبال ایران وجود دارد و فردی یک اتفاقاتی می افتد و اکثرا هم اشتباه‌ترین آدم‌ها انتخاب می شوند و هیچ اتفاقی نمی افتد. باشگاه سپاهان در میان دو سه باشگاهی است که ساختار دارد و کارهای خوبی انجام می دهد. در کنار این ساختارها فرد هم تاثیرگذار است. آقای ساکت کارهای خیلی خوبی کرد و نشان داد به بازیکنان که اولویت باشگاه چیست. نشان داد اولویت باشگاه راحتی بازیکنان است. باشگاه‌داری فقط خرید بازیکنان نیست. همینکه دغدغه‌های کوچک ما را رفع می‌کنند، مالی نیست. امکانات کوچکی است که برای ریکاوری بازیکنان نیاز است. این جزئیات در دنیا تعیین کننده است ولی برای ما هنوز کلیات است و بعد هم فکر می کنم آقای نویدکیا با آرامشی که خودشان دارند و به تیم تزریق می کنند، باعث می‌شوند که بازیکنان هر چه در توان دارند، بگذارند و با اعتماد به نفس بالا بازی کنند. این عوامل به نظرم خیلی تاثیرگذار بودند در فصل گذشته.

 

1646083

 

*یک موضوع دیگر هم برای تو عملکرد بسیار خوب دیگر بازیکنان بود و به خصوص خط هافبک.
شهباززاده- صد در صد همینطور است. مهاجم بازیکنی است که برای عملکرد خوب به بقیه بازیکنان احتیاج دارد. فکر می‌کنم که این موفقیت فردی من، مدیون تک تک بازیکنان است. همه بازیکنان بهترین عملکرد چند سال اخیر خودشان را داشتند و این باعث شد عملکرد فردی خوبی به جا گذاشتیم. به نظرم موفقیت اتفاقی نیست و نباید این فکر را بکنیم. موفقیت مجموعه ای از عوامل است. شناختن این عوامل باعث می شود که این چیزها بیشتر بشود در فوتبال ما. فکر نکنیم اتفاقی و شانسی بوده است. از این حرف‌ها زیاد زده می شود متاسفانه.


*در مورد فصل جدید بگو و اینکه کدام تیم‌ها را مدعی می‌دانی. ضمن اینکه نماینده ایران در آسیا هم هستید.
شهباززاده-در مورد تیم‌های دیگر که خیلی زود است صحبت کنی؛ حتی بازی دوستانه هم ندیدم. نظرهایی برای خودم دارم و گفتنشان درست نیست. اما در مورد تیم خودمان، نفراتی که جایگزین شده اند، نفرات ارزشمندی هستند؛ حتی آنهایی که اسم بزرگی ندارند. رقابت خیلی خوبی در جریان است و پرتعداد بودن بازیکن خوب هم به نفعمان است، چون در آسیا هم قرار است بجنگیم. من شرایط تیم خودمان را خیلی خوب می بینم.

 

*برنامه پیاده‌روی که نداری مثل آقای مرزبان(باخنده). آقای مرزبان برنامه ای برای امسال ندارد؟
شهباززاده-آقای مرزبان شاید امسال هم برنامه‌ای بگذارد. من بی خبرم (باخنده).


*شما پس نیستید در این برنامه؟
شهباززاده-نه اینجور تصمیم ها را آقای مرزبان می‎‌گیرد (باخنده)


*کفش طلایی شما را هم مثل آقای شیخ پیگیری می کنیم.
شهباززاده*قطعا یابود با ارزشی است. از شوخی گذشته اگر این جایزه به شیخ داده شود هم به اعتبار فوتبال خودمان اضافه می‌شود.

دیدگاه‌ها