کد خبر : 1781083 | 30 شهریور 1400 ساعت 08:27 | 25.8K بازدید | 21 دیدگاه

پای ماردونا به تمرینات سپاهان باز شد؛ 

نگاه نزدیک به جدی‌ترین مدعی تاج و تخت پرسپولیس

آخرین تمرین تیم فوتبال سپاهان در زمین پژوهشگاه صنعت نفت با انرژی و انگیزه بالایی پیگیری شد.

نگاه نزدیک به جدی‌ترین مدعی تاج و تخت پرسپولیس

به گزارش "ورزش سه"، سپاهانی‌ها معمولا با توجه به اینکه دور از تهران تمرین می‌کنند و دسترسی خبرنگاران تهرانی به آنها سخت است، معمولا مانند سایر تیم‌های لیگ برتر در آرامش و سکوت کارشان را دنبال می‌کنند و در اختیار داشتن باغ فردوس که در ایران یک مجموعه ورزشی مجهز به شمار می‌رود، سبب شده تا در اصفهان نیز در محیطی کاملا ایزوله تمرین کنند. 

 


سپاهانی‌ها دوباره مانند سال‌های درخشان دهه 80 بازگشته‌اند. البته که آنها در لیگ هجدهم فاصله‌ای تا قهرمانی نداشتند و در هفته پایانی این عنوان را پرسپولیس دادند و در لیگ بیستم نیز عنوان بهترین تیم نایب قهرمان اداور لیگ برتر را به نام خودشان زدند. حالا اما به نظر می‌رسد قدرت در لیگ برتر که طی سال‌های اخیر با پرسپولیس به ذهن‌ها می‌آید، بیشتر از هر زمان دیگری توسط یک رقیبِ قابل احترام در حال تغییر است. سپاهان با پشتوانه مدیریت باثبات و دانش کادر فنی تیم، به علاوه حضور ستاره‌های پرشمار به نظر می‌رسد، در فصل پیش رو قابل تشبیه به غول زردی باشد که پس از نزدیک به یک دهه دوباره زنده شده و حتی می‌تواند ترسناک‌تر و قدرتمندتر از تمام روزهای گذشته‌اش باشد.

 


سپاهان همانطور که گفتیم، معمولا دور از چشم‌های اهالی رسانه و فوتبال تمرین می‌کند، اما روز دوشنبه 29 شهریورماه اما با همکاری روابط عمومی باشگاه این فرصت فراهم شد تا دقایقی از نزدیک تمرین این تیم پرستاره که پیش از شروع لیگ بیست و یکم با خریدهایی که انجام داده، از تمام تیم‌ها مدعی‌تر نشان داده، تماشا کنیم.

 


تمرین شاگردان محرم نویدکیا زیر نظر مربی بدنساز جدید این تیم با کارهای تعادلی شروع شد و پس از چند دقیقه بازیکنان در چند گروه در اختیار مرزبان قرار گرفتند و بازی در یک نیمه زمین را در فضای فشرده با تعداد نفرات زیاد دنبال کردند. درنهایت بخش سوم یک بازی درون تیمی کاملا جدی، پرنشاط و پراهمیت برای بازیکنان دو تیم بود که گاهی با سوت‌های علیرضا مرزبان قطع می‌شد و مربی سپاهان به بازیکنان روش درست تمرین را توضیح می‌داد. در همین حین محرم که ابتدا روی خط طولی سمت شمالی زمین ایستاده بود، آرام آرام خودش را به آن طرف زمین رساند و کم کم از حالت مشاهده خارج شد و به بازیکنانش با فریادهای بلند تذکراتی جدی به خصوص روی یارگیری‌ها در هنگام ضربات کرنر می‌داد.

 


بخش بعدی تمرین شوت زدن به سمت دروازه بود، که البته با روش‌های جدیدی از سوی کادر فنی طلایی‌پوشان طراحی می‌شد و در این بخش علاوه بر قدرت شوتزنی بازیکنان، سرعت، دقت، هوش و میزان تمرکز آنها نیز سنجیده می‌شد. در همین قسمت از تمرین بود که بازیکنان در چهار گروه کنار دروازه به خط می‌شدند تا برای شوتزنی نوبت به آنها برسد و اینجا بود که راحت‌تر می‌شد صحبت‌های آنها با یکدیگر از نزدیک دید. شوخی محمدرضا خلعتبری با امیرحسین خیرخواه عکاس ورزش‎سه که با زدن توپ به سرش سبب شد چشمانش از دوربین برای لحظاتی جدا شود، از صحنه‌های جالب توجه تمرین بود و توضیحات کاپیتان اول سپاهان برای بازیکنان دیگر در مورد آموزش‌هایی که مارادونا در الوصل برای شوت زدن صحیح به آنها یاد داده، صحبت‌های درون تیمی آنها را جذاب کرده بود.

 


هوا رو به تاریکی گذاشته بود و به بخش پایانی تمرین رسیدیم؛ عده‌ای از بازیکنان برای سرد کردن با مربی بدنساز تیم رفتند و برخی از ستاره‌های تیم نظیر مغانلو، سروش، دانیال، خلعتبری، سلمانی و محمد کریمی برای زدن یک پنالتی از محرم نویدکیا سرمربی تیم رخصت گرفتند. نویدکیا به آنها تاکید کرد که فقط یک ضربه می‌توانند بزنند و بعد از آن باید برای سرد کردن بروند. نکته ویژه این بخش از تمرین گل شدن تمامی ضربات پنالتی تیم بود که در روز غیبت کریستوفر کنت به دلیل مصدومیت جزئی، هشدار نویدکیا به رحمان احمدی را به همراه داشت و او با حالت شوخی و خنده به مربی گلرهایش گفت که حتی دستان دروازه‌بان‌هایش به توپ نزدیک هم نشده است.
این تقریبا شمایی کلی از تمرین عصر روز دوشنبه طلایی‌پوشان اصفهانی در زمین چمن پژوهشگاه صنعت نفت بود که فرشاد احمدزاده و کریستوفر کنت به دلیل مصدومیت جزئی در آم غایب بودند و پس از آن بود که بازیکنان یکی یکی ساک‌هایشان را به دوش کشیدند و سوار اتوبوس شدند و محل تمرین را به سمت هتل المپیک ترک کردند. سپاهان از شنبه هفته گذشته تمریناتش را به دلیل برگزاری کلاس‌های مربیگری محرم نویدکیا در تهران دنبال می‌کند و روز پنج شنبه این اردوی تقریبا دو هفته ای‌ با برگزاری دومین بازی دوستانه که اینبار مقابل شاگردان امیرقلعه‌نویی خواهد بود، خاتمه پیدا می‎‌کند و آنها به اصفهان می‌روند تا فاز جدید تمرینات تیم را در مجموعه باغ فردوس دنبال کنند.

گزارش از احمدرضا خلیلی

دیدگاه‌ها