کد خبر : 1781105 | 30 شهریور 1400 ساعت 10:46 | 5K بازدید | 0 دیدگاه

توضیح براتی در مورد جلسه مدیران ورزش ایران و فیفا

جلسه مقامات فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش و جوانان با مسوولین فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا در خصوص اساسنامه فدراسیون فوتبال به صورت آنلاین برگزار شد.

توضیح براتی در مورد جلسه مدیران ورزش ایران و فیفا 

به گزارش "ورزش سه"، در این نشست حیدر بهاروند نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال، مهدی علی‌نژاد معاونت ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان، احمدرضا براتی عضو هیات رئیسه و رییس کمیته تدوین و تطبیق مقررات، حسن کامرانی‌فر سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال و حمیرا اسدی رئیس دپارتمان امور بین‌الملل فدراسیون از ایران حضور داشتند. هم چنین سارا سولمال مدیرعالی بخش حاکمیتی فدراسیون‌های عضو فیفا، سانجیوان رییس بخش آسیای فدراسیون‌های عضو فیفا، سنجر رییس بخش منطقه‌ای آسیای مرکزی فدراسیون‌های عضو AFC به همراه عصام السحیبانی و آندره واشکویچ مسئولین منطقه غرب آسیا فیفا به نمایندگی از فدراسیون جهانی و کنفدراسیون فوتبال آسیا در این ویدیو کنفرانس حضور داشتند.

 

احمدرضا براتی در توضیح این نشست به سایت فدراسیون فوتبال می گوید: فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران، هم چنان که در پاراگراف 1 ماده 1 اساسنامه جدید فدراسیون پیش بینی شده است باید به عنوان موسسه ای مستقل، غیر انتفاعی، غیر دولتی و دارای شخصیت حقوقی که مطابق مقررات جمهوری اسلامی ایران تشکیل شده است تعریف شود . این ماهیت حقوقی جدید باید:


1- ظرف مدت یک سال بعد از انتخابات هیات رییسه جدید فدراسیون لازم الاجرا شود.


2- باید به موجب بازنگری قانون ملی ورزش باشد که توسط دولت و مجلس ایران با همکاری فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا صورت می گیرد.


در همین راستا فیفا به صورت رسمی درخواست برگزاری یک ویدیو کنفرانس با حضور نمایندگان کنفدراسیون فوتبال آسیا، فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش را ارائه داده بود که این نشست آنلاین برگزار شد.

 

براتی ادامه داد : در این جلسه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در دولت توسط علی‌نژاد معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش به فیفا و AFC ارائه شده که با استقبال مسوولان این دو نهاد رو به رو شد و آنها از تلاش و اقدامات صورت گرفته ابراز رضایت کردند.البته هنوز بخش مهمی از این فرآیند باقی مانده است که مربوط به اقداماتی است که باید با همکاری مجلس شورای اسلامی صورت پذیرد.

دیدگاه‌ها