کد خبر : 1781403 | 31 شهریور 1400 ساعت 17:54 | 227.1K بازدید | 25 دیدگاه

واکنش سرمربی تیم ملی به مقایسه اش با آلکنو

عطایی و ریسک بزرگی که به جان خرید!

بهروز عطایی می گوید وقت پوست اندازی در تیم ملی والیبال فرا رسیده؛ پس او ریسک کرد و اتفاق را رقم زد.

عطایی و ریسک بزرگی که به جان خرید!

به گزارش خبرنگار "ورزش سه"، تیم ملی والیبال ایران به قاطعانه ترین شکل ممکن توانست جام قهرمانی در آسیا را از آن خود کند. این هدف در حالی محقق شد که حالا والیبال ایران دو ناکامی بزرگ در لیگ ملت‌ها و المپیک توکیو را به فراموشی سپرده و با یک کادر تمام ایرانی به فکر تکرار موفقیت های چند سال گذشته است. 


نتایج تیم ملی ایران در این دوره از مسابقات آسیایی یک نکته بارز نسبت به ادوار گذشته داشت و آن هم قهرمانی مقتدرانه و توأم با انتقامی بود که با هدایت سرمربی وطنی حاصل شد. با بهروز عطایی که توانست با پوست اندازی در تیم ملی و بهره گیری از جوانترها قاره کهن را فتح کند به گفتگو نشستیم.


در ادامه صحبت های سرمربی تیم ملی والیبال را در گفت و گو با "ورزش سه" می خوانید. 

 

* نتایج تیم ملی در لیگ ملت ها و المپیک قابل دفاع نبود


طبیعی است که هر کدام از ما به عنوان نمایندگان جامعه والیبال وظایف و مسئولیت‌های اجتماعی داریم و باید وظایفمان را نسبت به والیبال و هر موضوع مرتبط با آن به درستی انجام دهیم. به اعتقاد من والیبال ایران در دو سه تورنمنت اخیر با رکورد کیفیت مواجه شده بود که این موضوع دلایل متعددی داشت. متاسفانه نتیجه این شد که در لیگ ملت‌ها و در المپیک عملکرد قابل دفاعی نداشته باشد اما خوشحالم که با تلاش بازیکنان و دوستانم در کادر فنی توانستیم یک تجربه شیرین را جایگزین این ناکامی کنیم.

 

* پوست اندازی در این مقطع ریسک بزرگی بود 


به طور مرسوم در والیبال دنیا بعد از هر المپیک تیم‌های ملی دچار تغییرات اساسی می‌شوند تا به طور جدی با کلمه "پوست اندازی" روبرو شویم. فدراسیون ایران نیز این نگاه را داشت. از قبل از المپیک به من پیشنهاد هدایت تیم بزرگسالان شده بود. طبق بررسی که انجام دادم متوجه شدم باید به یکسری بازیکنان بزرگ و باتجربه تیم ملی که شاید در این مدت دچار خستگی جسمی و ذهنی شده بودند استراحت بدهم و به بازیکنانی که در این چند سال اخیر فرصت کمتری برای کمک به تیم داشته‌اند، این فرصت را بدهیم. با توجه به شناخت و آگاهی که از بچه ها داشتیم همه بازیکنانی که در این تورنمنت حضور داشتند از شاگردان خودم بودند و ما سعی کردیم از این نیروی باانگیزه و مایل به خواستن، نهایت استفاده را ببریم. خوشبختانه این اتفاق افتاد. البته بعد از ناکامی در دو تورنمنت معتبر ریسک بزرگی بود و حمایتی که مردم از تیم ملی داشتند به خطرپذیری این تصمیم اضافه می کرد اما این ریسک را پذیرفتم و در نهایت اتفاقی خوب برای والیبال رقم خورد.

 

*باید درباره ادامه همکاری صحبت کنیم


برای ادامه همکاری باید بنشنیم و صحبت کنیم تا نیازها و خواسته‌ها تعیین شود. قطعا بزودی مذاکره در این خصوص انجام خواهیم داد و نتیجه را اعلام می‌کنیم. به هر حال وظیفه من کمک کردن به والبیال هست و تلاش می کنم این وظیفه را به بهترین نحو انجام دهم.

 

* کمتر کسی به آینده تیم ملی خوش‌بین بود


مردم معمولا کمی سخت با تغییرات کنار می‌آیند. شاید وقتی قبل مسابقات بحث نبودن ستاره های بزرگ تیم ملی مطرح شد اکثرا باور داشتند این خلأ دردسرساز خواهد بود و کمتر کسی تصور می کرد چنین نتایجی رقم بخورد. در کل خوش بینی به آینده تیم ملی وجود نداشت اما وقتی این تغییرات به درستی اعمال شد باور همه را مثبت کرد و نگاهی جدید برای آینده والیبال ایران ترسیم کرد. خوشحالم که برای مردم خاطره‌ای شیرین ایجاد کردیم.

 

1646597

 

*وقت پوست اندازی فرا رسیده بود


والیبال ایران در تاریخ خودش بازیکنان بزرگ زیادی داشته و همواره تیم ملی دچار تغییرات شده و چه بسا این تغییرات لازم است در زمان خودش انجام شود و من هم احساس کردم در این برهه باید تیم ملی پوست اندازی کند. در این سالها بازیکنان جوان در کنار ستاره های بزرگ تیم ملی حضور داشته‌اند و الفبای کار را از آنها یاد گرفته‌اند و مطمئن باشید والیبال ایران مسیر تولید بازیکن سازی خود را ادامه خواهد داد.

 

* میزان قرارداد آلکنو برایم اهمیتی ندارد


نسبت به قرارداد مربی خارجی قبلی اطلاعاتی ندارم و راستش را بخواهید این موضوع برایم اهمیتی ندارد. آنچه برای من مهم است دانش بالای مربیان داخلی است که اگر فرصت کافی به آنها داده شود و بستر لازم برایشان فراهم شود، از حداقل سه یا چهار مربی داخلی می توانیم بیشترین استفاده را ببریم.

 

* تیلیه هم بعد از 10 سال فرانسه را قهرمان المپیک کرد


ببینید لوران تیلیه مربی تیم ملی فرانسه بعد از 10 سال ثبات مربیگری در فرانسه توانست تیم ملی کشورش را به موفقیت برساند. او تیمی را قهرمان المپیک کرد که در لیگ ملت‌ها حذف شده بود. من فکر میکنم این فرصت‌ها در یک پروسه زمانی معقول به این مربی داده شد و او پس از چندین سال حضور در حدود 10 دوره لیگ ملت‌ها، دو مسابقات قهرمانی جهان و دو دوره المپیک توانست بالاخره تیمش را قهرمان المپیک کند. این موضوع بسیار بااهمیت است و بهتر است برای هر تصمیم گیری به این موضوع توجه شود. اگر بنا به فرصت دهی باشد باید به صورت معقول انجام شود. اگر به عملکرد مربیان پایه نگاه کنید می‌بینید که هر کدام در مدت زمان بیشتری حضور داشتند عملکرد بهتری از خود ثبت کرده‌اند و لذا این موضوعی است که نباید دور از ذهن بماند.

 

1645051

 

* با خستگی وارد ایتالیا شده‌ایم


درباره شرایط تیم ملی جوانان برای مسابقات جهانی باید بگویم که ما با شرایط بسیار بدی وارد ایتالیا شدیم که حسابی ما را خسته کرد. حدود 43 ساعت در حال پرواز بودیم و سه پرواز عوض کردیم. از صبح امروز در هتل مستقر هستیم. امروز جلسه ثبت نام بازی است. امیدوارم بچه‌ها اینجا بازی قابل قبولی انجام دهند و موفق باشند.

 

* لقب "مدافع عنوان قهرمانی" را قبول ندارم


من در مسابقات جهانی جوانان اعتقادی به القابی مانند مدافع عنوان قهرمانی و امثالش ندارم چون تیمی که دوره قبل قهرمان شد یک تیم کاملا متفاوت از این تیم بود و تغییرات زیادی را در تیم ملی جوانان برای این مسابقات شاهد هستیم. در اردوهای آماده سازی ضعف‌هایی داشتیم که سعی کردیم آنها را ترمیم کنیم.

 

* می‌خواهیم باز هم لبخند بر چهره مردم باشد


شرایط تیم‌ها به شکلی است که همه بازی‌ها سخت است و نمی‌توانم پیش بینی نتایج کنم. امیدوارم این بازیکنان کمک کنند مردم همچنان روزهای خوب والیبال را تماشا کنند و در این روزهای سخت شادی بر چهره مردم نقش ببندد.

 

1646599

دیدگاه‌ها