کد خبر : 1781511 | 01 مهر 1400 ساعت 11:44 | 116.4K بازدید | 2 دیدگاه

آماده‌باش ویژه به خط دفاعی؛

رقیب رونالدو و دایی علیه صعود تاریخی فوتبال زنان!

مهاجم 31 ساله تیم ملی فوتبال زنان اردن با آمادگی خیره‌کننده مهیای انجام دیدار مقابل تیم ملی فوتبال زنان ایران است.

رقیب رونالدو و دایی علیه صعود تاریخی فوتبال زنان!

به گزارش "ورزش سه" شنبه 3 مهرماه جدال حساس و تاریخی تیم ملی فوتبال زنان ایران مقابل تیم ملی فوتبال زنان اردن در مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسیا 2022 هند برگزار می‌شود، مصافی که پیروزی ایران در آن می‌تواند جشن اولین صعود تاریخ فوتبال زنان به جام ملت‌ها را پای‌گذاری کند و بالعکس، تساوی یا پیروزی اردن می‌تواند صعود را نصیب آن‌ها کند. چرا که در شرایط تساوی، دو تیم تفاضل گل برابری دارند و اردن در رنکینگ فیفا در موقعیت بهتری قرار دارد و از این حیث بخت اول برای صعود است.

 

اما خطرناک‌ترین مهاجم اردنی‌ها، «میسا جباره» است؛ مهاجم 31 ساله باشگاه تونان اویان فرانسه که چهارمین گلزن برتر تاریخ فوتبال ملی است و نامش در فهرست برترین گلزنان ملی، بالاتر از ستارگانی چون کریستیانو رونالدو و علی دایی قرار دارد و در بازی‌های گذشته نیز آمار خیره‌کننده از خود به جای گذاشته است. به طوری‌که او در مصاف اول تیم مقابل بنگلادش، موفق به ثبت هت‌تریک شد.

 

1646770

 

پیش از آغاز مسابقات مقدماتی جام ملت‌های فوتبال زنان آسیا، تیم ملی زنان اردن در تورنمنت جام عربی شرکت کرد که در چهار بازی میسا جباره موفق به ثبت 6 گل شد تا سطح آمادگی بالای خود را این‌چنین نشان بدهد؛ با این وصف خط دفاعی تیم ملی فوتبال زنان کار بسیار دشواری را در مقابل این مهاجم سخت‌کوش و گلزن خواهند داشت.

 

در بازی مقابل بنگلادش، مریم ایراندوست به زوج جوان ملیکا متولی-گلنوش خسروی در میانه خط دفاعی و زهره کودایی در خط دروازه اعتماد کرد که نکته جالب‌توجه گلزنی هر دو مدافع میانی پیش‌تاخته بود؛ اما مشخص نیست برای جدال با اردن هم خط دفاعی تیم ملی دست نخورده خواهد ماند یا ایراندوست به رغم کلین‌شیت مقابل بنگلادش، از بازیکنان دیگری از جمله مریم یکتایی در خط دروازه استفاده می‌کند.

دیدگاه‌ها