کد خبر : 1781632 | 02 مهر 1400 ساعت 09:52 | 12.6K بازدید | 3 دیدگاه

کادر فنی چیزی به حسن یزدانی اضافه نمی‌کند

مربی پیشین تیم ملی کشتی آزاد معتقد است مربیان تیم ملی نمی‌توانند از نظر فنی به حسن یزدانی که یکی از نوابغ کشتی جهان محسوب می شود، چیز زیادی اضافه کنند.

کادر فنی چیزی به حسن یزدانی اضافه نمی‌کند

به گزارش "ورزش سه" به نقل از مهر، رضا لایق مربی اسبق تیم ملی کشتی آزاد در خصوص چهارمین دیدار حسن یزدانی و دیوید تیلور در مسابقات جهانی ۲۰۲۱ نروژ اظهار داشت: حسن یزدانی نسبت به توانایی خود واقف است و بهتر از هر کسی می‌داند با تیلور چگونه باید کشتی بگیرد. امروز می‌توانیم بگوییم کمتر کشتی‌گیری در سطح حسن یزدانی نسبت به ادوار گذشته در کشتی ایران وجود دارد.

 

دبیر اسبق فدراسیون کشتی ضمن احترام به اعضای کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد گفت: اگر حسن یزدانی را به اختیار خود بگذارند تا با برنامه‌ریزی و تاکتیکی که خودش به خوبی می‌داند با تیلور مبارزه کند، مطمئن باشید نتیجه مطلوب‌تر خواهد بود تا تجویزی که از بیرون تشک برای او در نظر می‌گیرند. کما اینکه فکر می‌کنم مربیان نتوانند چیزی بیشتر از آنچه که خودش می‌داند را به او اضافه کنند.

 

دبیر سابق فدراسیون کشتی با تأکید بر نظر کارشناسان مبنی بر شعور بالای کشتی یزدانی، تصریح کرد: کشتی برنامه‌ریزی شده توسط شخص حسن یزدانی او را پیروز میدان و تیلور را متحمل شکست سختی خواهد کرد.

 

وی ضمن آنالیز کشتی‌های گذشته یزدانی و تیلور گفت: یزدانی به‌عنوان یکی از نوابغ کشتی که دارای عناوین شاخص بسیار در سطح المپیک و جهان است می‌تواند الگوی بسیار خوبی برای سایر کشتی‌گیران تیم ملی نیز باشد که کادر فنی باید از این مهم به خوبی بهره‌برداری کند.

 

لایق خاطرنشان کرد: حسن یزدانی قهرمانی است که تمامی اعضای تیم ملی از او روحیه می‌گیرند. در نتیجه نباید با مداخله بیش از اندازه در نحوه تمرینات او، تمرکزش را بر هم زد. اگر حسن را از مسیر خودش خارج نکنند، سال‌ها می‌تواند برای کشورمان افتخار آفرینی کند.

 

وی در ادامه با بیان اینکه اتحادیه جهانی کشتی در اقدامی غیر معمول مسابقات جهانی را پس از المپیک در تمامی اوزان برگزار می‌کند، عنوان کرد: تیم ملی کشتی آزاد ایران با ترکیب مطلوب و ایده‌آلی که متشکل از کشتی‌گیران با تجربه و عنوان‌دار است در مسابقات جهانی حاضر خواهد شد. این در حالی است که روس‌ها با ترکیب چندان قدرتمندی به نروژ نمی‌آیند و همین موضوع القا کننده پیامی با این مضمون است که مسابقات امسال اهمیت چندانی برای این کشور ندارد.

 

لایق در پایان با آرزوی موفقیت برای تیم‌های ملی کشتی ایران در مسابقات جهانی گفت: درست است تیم آمریکا با کشتی‌گیران خوبی در مسابقات حاضر خواهد شد، اما اگر کادر فنی برنامه ریزی مناسبی تدوین کرده باشد و در این مدت به لحاظ روحی و روانی، بیشتر روی بچه‌ها کار کند حتی عموزاد، امیرمحمد یزدانی، نخودی و الهیِ جوان هم در اوزان پایین، شانس زیادی برای کسب مدال خواهند داشت و تیم می‌تواند روی سکوی قهرمانی برود.

دیدگاه‌ها