کد خبر : 1781655 | 02 مهر 1400 ساعت 12:07 | 67.4K بازدید | 2 دیدگاه

درخشش خیره کننده در روسیه

مهار 5 ضربه پنالتی در یک مسابقه فوتبال!

دروازه بان تیم اوفای روسیه در رقابت های جام حذفی این کشور، 5 ضربه پنالتی را مهار کرد.

مهار 5 ضربه پنالتی در یک مسابقه فوتبال!

به گزارش "ورزش سه"، گلرهای فراوانی در فوتبال جهان حضور داشته اند که با مهار ضربات پنالتی، اصطلاحا به یک دروازه بان پنالتی گیر معروف شده اند و برای این جمله، می توان نمونه های فراوانی را ردیف کرد اما شاید کمتر پیش آمده باشد که در یک مسابقه فوتبال که باید یک تیم برنده شود، دروازه بانی موفق شود تمامی ضربات پنالتی تیم حریف را شخصا مهار کند، آن هم بدون اینکه توپ به بیرون رفته یا به تیرک دروازه برخورد کند. اما این اتفاق در بالاترین سطح از مسابقات فوتبال در کشور روسیه رخ داد.

 

رقابت های جام حذفی روسیه طی روزهای گذشته برگزار شد و در یکی از این بازی ها، تیم اوفا که در لیگ برتر روسیه حضور دارد، به مصاف تیم دسته سومی دینامو ماخاچ قلعه رفت و در حالی که انتظار می رفت تیم لیگ برتری اوفا کار راحتی برای پیروزی داشته باشد، اما چنین نشد و آنها به لطف گل دقیقه 95 توانستند بازی را به تساوی یک – یک بکشانند تا تیم برنده در ضربات پنالتی مشخص شود.

 

نکته جالب برای تیم اوفا، حضور الکسی کوزنتسف درون دروازه این تیم بود. گلر 25 ساله ای که همواره ذخیره الکساندر بلنوف شده بود و برای نخستین بار درون دروازه تیمش قرار گرفت. همین کم تجربگی این دروازه بان باعث شده بود تا هواداران اوفا امید زیادی به پیروزی تیمشان در ضربات پنالتی نداشته باشند چرا که گلر آنها پس از ماه ها و برای اولین بار یک بازی رسمی را تجربه می کرد.

 

1647002

 

اما برخلاف انتظارات هواداران، الکسی کوزنتسف روز فوق العاده ای را پشت سر گذاشت و نام خود را در رسانه های جهان مطرح کرد. این دروازه بان موفق شد 4 ضربه پنالتی حریف را مهار کند و در پیروزی 2 بر صفر تیمش در ضربات پنالتی و در مجموع با نتیجه 3 بر یک، نقش بزرگ و اساسی را ایفا کند بخصوص اینکه یکی از بازیکنان اوفا نیز ضربه پنالتی خود را از دست داده بودند که این مسئله می توانست منجر به شکست تیمشان شود.

 

1647004

 

نکته جالب دیگر این است زمانی که دینامو ماخاچ قلعه دو پنالتی اول خود را از دست داده بود و اوفا پنالتی اول خود را به گل تبدیل کرده بود، آلیل ماگومدوف دروازه بان دینامو ماخاچ قلعه موفق شد پنالتی دوم اوفا را مهار کند تا نتیجه پنالتی ها 1 بر صفر شود. خود این گلر که با مهار پنالتی روحیه بالایی داشت، پشت پنالتی سوم تیمش ایستاد و قصد داشت زدن ضربات پنالتی را به هم تیمی هایش یاد بدهد!

 

1647007

 

اما الکسی کوزنتسف گلر اوفا که روز خوبی را سپری کرده بود، پنالتی گلر حریف را مهار کرد که کمک داور به دلیل خطای کوزنتسف دستور به تکرار ضربه پنالتی داد که این دروازه بان ضربه تکراری گلر حریف را مجددا مهار کرد. در ادامه اوفا پنالتی سوم خود را گل کرد و کوزنتسف پنالتی چهارم میزبان را نیز گرفت تا او به صورت کلی، او در این بازی 5 ضربه پنالتی را مهار کرده باشد و یک روز استثنایی را پشت سر بگذارد هر چند که یک مورد آن ضربات تکراری بود.

 

1647005

 

این بازی در نهایت با نتیجه 2 بر صفر در ضربات پنالتی و در مجموع 3 بر یک به سود اوفا به پایان رسید و الکسی کوزنتسف روز خوبی را در فوتبال روسیه پشت سر گذاشت و شاید این اتفاقات منجر به حضور بیشتر او در میادین و لیگ برتر روسیه شود.

 

 

1647006

دیدگاه‌ها