کد خبر : 1781664 | 02 مهر 1400 ساعت 12:35 | 18K بازدید | 3 دیدگاه

حسن‌زاده: ایران قصد کرده به فینال جام جهانی برود

یکی از بهترین‌های جهان بودن برایم مهم نیست

علی اصغر حسن‌زاده، بازیکن تیم ملی فوتسال، می‌گوید که بازیکنان این تیم می‌خواهند نگاه مردم را به ایران عوض کنند.

یکی از بهترین‌های جهان بودن برایم مهم نیست

به گزارش "ورزش سه"، آرژانتین در سومین و آخرین دیدار مرحله گروهی جام جهانی فوتسال 2021 لیتوانی تنها یک گل دریافت کرد، گلی که در حد و اندازه‌های این رقابت بود. حرکتی که منجر به این گل شد با یک پاس پشت پا آغاز شده و در نهایت با ضربه چیپی از بالای سر مدافع و دروازه‌بان به نتیجه رسید. اگر این گل توسط بازیکنانی چون فالکائو، ریکاردینیو یا فرائو به ثمر رسیده بود – سه نفر از بزرگترین بازیکنان این ورزش – همه جهان در حال صحبت درباره آن بودند.


زننده این گل علی اصغر حسن‌زاده بود که پیراهن تیم ملی ایران را بر تن دارد و بازوبند کاپیتانی آنها را نیز بر بازو می‌بندد، موضوعی که بسیار به آن افتخار می‌کند. حسن‌زاده چهارمین حضورش در جام جهانی فوتسال را تجربه می‌کند و افتخاراتی را در دوران حرفه‌ای خود به دست آورده که افراد زیادی موفق به کسب آن نشده‌اند. او همچنین از استعداد درخشانی بهره می‌برد که می‌تواند بسیاری از فوتسالیست‌های دیگر دنیا را تحت الشعاع قرار دهد.

 

1647011


او در گفتگو با سایت رسمی فیفا به شوخی اظهار داشت:« این چیزی است که من بسیار درباره آن با هم‌تیمی‌هایم صحبت می‌کنم و آنها همیشه به من می‌گویند که اگر نام تو حسن‌زادینیو، حسن‌زادائو یا چیزی شبیه به این بود به عنوان یکی از بهترین بازیکنان دنیا شناخته می‌شدی. هرچند این مسائل واقعا اهمیت زیادی برای من ندارد. این واقعیت که من به عنوان یکی از بهترین بازیکنان جهان شناخته نمی‌شوم باعث ناراحتی‌ام نمی‌شود. من فقط سعی می‌کنم روی بازی خودم تمرکز کنم و از کاری که انجام می‌دهم لذت ببرم. همین برایم کافی است.»


اما این سوال همچنان مطرح است: چطور ممکن است بازیکنی که چهار قهرمانی جام ملت‌های آسیا و چهار جایزه بهترین بازیکن سال آسیا را به دست آورده و ایران را به مقام سوم جام جهانی کلمبیا در سال 2016 رسانده در بین برترین بازیکنان فوتسال دنیا جایی نداشته باشد؟


این وینگر در پاسخ به چنین سوالی گفت:« تیم‌های آسیایی تکنیک و تاکتیک مختص به خودشان را دارند. آنها سازماندهی‌ شده‌تر به میدان رفته و بازی‌شان بیشتر حول محور تیم است که احتمال از جذابیت کمتر برخوردار بوده و باعث رشد ستارگان کمتری می‌شود. شاید به همین دلیل است که بازیکنان ما کمتر از کسانی که برای تیم‌های بزرگ اروپایی یا آمریکای جنوبی به میدان می‌روند در معرض توجه قرار می‌گیرند.»


علی اصغر حسن‌زاده به هیچ عنوان از این که تحسین شایسته مهارت‌های فردی خود را دریافت نکرده ناراحت نیست اما درک نمی‌کند که چرا تیمش به اندازه‌ای که باید مورد تمجید قرار نمی‌گیرد. این بازیکن که نقش مهمی در کسب مقام سوم در کلمبیا داشت تا ایران بهترین عملکرد یک تیم آسیایی در تاریخ جام جهانی فوتسال را رقم بزند در این باره گفت:« چندان پیش نمی‌آید که ما جز مدعیان یا تیم‌های بزرگ دنیای فوتسال مطرح شویم. به همین دلیل است که می‌خواهیم عملکرد خوبی در جام جهانی داشته باشیم. این اتفاق به ما نشان می‌دهد که در رابطه با سایر تیم‌ها چه جایگاهی داریم و باعث می‌شود که بیشتر از هر تورنمنت دیگری دیده شویم. ما اینجا هستم تا نگاه مردم به خودمان را تغییر دهیم، تا نظر مردم درباره تیم‌های آسیایی و خصوصا ایران را عوض کنیم.»


جدای از تمایل به دریافت توجه بیشتر و حضو در کنار تیم‌های مدعی، تیم ملی یک انگیزه دیگر نیز در دیدار برابر ازبکستان در مرحله یک هشتم دارد: خاطرات شکست برابر روسیه در وقت‌های تلف شده دیدار نیمه نهایی در جام جهانی 2016 کلمبیا. حسن‌زاده گفت:« بیشتر بازیکنانی که اینجا هستند، آن روز در زمین حاضر بودند. ما خیلی درباره آن بازی حرف می‌زنیم و به یاد داریم که تا چه حد دردناک بود. ما نمی‌خواهیم این اتفاق بار دیگر تکرار شود. هدف ما بزرگتر است، هرچند باید واقع‌گرا باشیم. بازی‌ها سخت‌تر و سخت‌تر شده و تیم‌ها بیشتر و بیشتر حرفه‌ای شده‌اند. ما می‌دانیم که رسیدن به این هدف دشوار خواهد بود اما هدف ما این است که یک قدم فراتر گذاشته و به فینال برسیم.»

 

1647013


هرچند ایرانی‌ها فقط یک قدم برای رسیدن به فینال دور قبلی مسابقات کم آوردند اما عملکرد درخشانی را برای قرار گرفتن در چهار تیم اول دنیا ارائه کردند و موفق شدند برزیل، مدافع عنوان قهرمانی و یکی از مدعیان، را در مرحله یک هشتم حذف کنند. این دستاوردی فراموش نشدنی بود و چیزی که این اتفاق را بیش از پیش خاص کرد این واقعیت که آن دیدار به آخرین حضور فالکائوی افسانه‌ای در میدان تبدیل شد.


حسن‌زاده با یادآوری آن خاطره اظهار داشت:« آن لحظه بسیار خاص بود. هیچکس فکر نمی‌کرد ما بتوانیم برزیل را شکست دهیم. هرچند این بازی پر از حس‌های متضاد بود. ما از پیروزی برابر بهترین تیم جهان غرق لذت بودیم اما در عین حال ناراحت بودیم که دیگر


فالکائو را به عنوان درخشان‌ترین بازیکن تاریخ این ورزش در زمین نخواهیم دید.»
اگر حضور ایران در جام جهانی 2016 با کسب این پیروزی و سایر دلایل به یادماندنی شد، ماجراجویی آنها در جام جهانی 2021 می‌تواند به قهرمانی در این مسابقات و دریافت تحسین جهانی منتهی شود که تمامی آنها تحت رهبری کاپیتانی به دست آمده که نامش حسن‌زادائو یا حسن‌زادینیو نیست، بلکه علی حسن‌زاده است، یکی از بهترین بازیکنان فوتسال در دنیا.

 

دیدگاه‌ها