کد خبر : 1781702 | 02 مهر 1400 ساعت 15:06 | 3.8K بازدید | 0 دیدگاه

ایمیل های سیاه از سوی چه کسانی ارسال شد؟

ریاست دوچرخه سواری، 4 ماه به جای 4 سال!

رییس فدراسیون دوچرخه سواری به دلیل به رسمیت شناخته نشدن از سوی اتحادیه جهانی مجبور به استعفا شد.

ریاست دوچرخه سواری، 4 ماه به جای 4 سال!

به گزارش "ورزش سه"، پس از اینکه اتحادیه جهانی دوچرخه سواری انتخابات فدراسیون ایران را تایید نکرد، محمود رشیدی تصمیم گرفت برای مصلحت دوچرخه‌سواری از سمت خود کناره گیری کند و استعفای خود را نیز به وزارت ورزش و جوانان ارائه کرده و بعد از تایید آن را برای اتحادیه جهانی نیز فرستاده است.


رشیدی  پنجم خرداد سال جاری به عنوان رییس فدراسیون انتخاب شد اما این انتخابات به تایید اتحادیه جهانی نرسید؛ اگرچه پشت پرده ماجرا پیچیده تر است و حالا رییس مستعفی آن را در گفت و گویی توضیح داده است.


رشیدی که قرار بود 4 سال بر مسند ریاست فدراسیون دوچرخه سواری بنشیند، بعد از 4 ماه استعفا داد و در مصاحبه با مهر در این باره گفت: « اتحادیه جهانی دوچرخه سواری(UCI) به انتخابات فدراسیون دوچرخه سواری ایران ایراداتی را وارد کرد مبنی بر اینکه دولت در این انتخابات دخالت کرده است. آنها اعلام کردند به همین دلیل انتخابات فدراسیون را به رسمیت نمی‌شناسند. ما هم به این مجموعه پاسخ دادیم که انتخابات فدراسیون کاملاً قانونی و طبق اساسنامه برگزار شده است. بلافاصله پس از انتخابات ایمیل‌های سیاه مکرراً به اتحادیه ارسال می‌شد و این مسئله ابهاماتی را ایجاد کرده بود و آنها توضیحاتی را خواسته بودند. در پاسخ گفتیم در سنوات قبل هم انتخابات به همین شکل برگزار می شده اما هیچ مشکلی پیش نیامده و تخلفی صورت نگرفته است. آنها هم عنوان کردند که قبلاً هیچ شکایتی نشده بود ولی الان شکایات زیاد است و باید این مسئله را پیگیری کنند.»


او در بخش دیگری از صحبت هایش افزود: «اتحادیه جهانی به دنبال این مسئله بحث بررسی انتخابات فدراسیون ایران را به همراه مشکلات کشور مکزیک در دستور کار جلسه روز چهارم مهرماه خود در بلژیک قرار داده بود. البته بحث تعلیق ما در کمیته اخلاق این فدراسیون مطرح می‌شد و ربطی به این نشست نداشت اما چون آنها از پاسخ‌های ما قانع نشده بودند بنده به دلیل پیشگیری از تصمیمات آتی اتحادیه جهانی، خودم استعفا دادم. تقریباً یک هفته‌ای می‌شود که استعفایم را به وزارت ورزش تحویل داده‌ام و چند روز قبل هم به دیدار وزیر ورزش رفتم تا این استعفا را قبول کنند. درنهایت با قبول این استعفا از سوی وزارت ورزش، آن را برای اتحادیه جهانی ارسال کردیم.»

دیدگاه‌ها