کد خبر : 1781722 | 02 مهر 1400 ساعت 17:47 | 77.1K بازدید | 13 دیدگاه

ناامیدی و بدبینی شدید به سرمربی پیش از بازی ایران 

ببرهای شرق آسیا این مربی را دوست ندارند (عکس)

رسانه‌های کره‌ای، دیدار با ایران را «آخرین فرصت پائولو بنتو» در تیم ملی این کشور دانسته‌اند.

ببرهای شرق آسیا این مربی را دوست ندارند (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، در فاصله کمتر از سه هفته تا بازی ایران - کره‌جنوبی، تب برگزاری این بازی در هر دو کشور داغ شده و حالا وبسایت "star nws" در گزارشی به این بازی پرداخته و از آن به عنوان دیداری حیثیتی یاد کرده است؛ مسابقه‌ای دشوار برای تیمی که باید احساس بحران کند.

 

دیدار با ایران و سوریه، مسابقاتی کلیدی برای دهمین صعود متوالی کره‌جنوبی محسوب می‌شوند. کره ابتدا در خانه میزبان سوریه خواهد بود و سپس باید در سفری دور و دراز به خاورمیانه مقابل «دشمن سخت» یعنی ایران قرار بگیرد. مسابقاتی مهم برای بنتو که با کسب یک تساوی و یک پیروزی مقابل عراق و لبنان، «ناامیدکننده» ظاهر شده است.

نکته مهمی که در این گزارش آمده، چهار پیروزی بیشتر ایران نسبت به کره در هماوردی این دو تیم است. این تیم آخرین پیروزی‌اش مقابل ایران را در یک چهارم نهایی جام ملتهای ۲۰۱۱ یعنی یک دهه قبل به دست آورد. پس از آن چهار باخت و دو تساوی نصیب چشم بادامی ها شده است. نکته جالب اینکه آخرین پیروزی کره بر ایران در مقدماتی جام جهانی به سال ۱۹۹۳ و تلاش دو تیم برای صعود به جام جهانی آمریکا برمی‌گردد.

 

* آمارهایی برای ناامیدی کره جنوبی


گزارشگر این وبسایت به تاریخچه دیدار با ایران پرداخته و نوشته که «مبالغه نیست اگر بگوییم کره جنوبی نسبت به جام جهانی آفریقای جنوبی تغییر زیادی داشته است.» در آن دوره تیم ملی ایران در هر دو بازی رفت و برگشت از حریف پیش افتاد اما در هر دو بازی پارک جی یونگ گل تساوی را به ثمر رساند؛ گل‌هایی که مانع از صعود تیم ملی ایران به جام جهانی شد.

 

بخش دیگر این گزارش مربوط به دوره‌های بعدی است؛ جایی که «ایران هرگز مقابل کره شکست نخورد و شاگردان کارلوس کی‌روش توانستند سه پیروزی کسب کنند.» نکته جالب اینکه ایران با سرمربی پرتغالی‌اش هرگز گلی از کره جنوبی دریافت نکرد.

 

1647096

 

«بازی ایران همیشه مملو از حوادث خارج از بازی بوده است. در بازی برگشت سال ۲۰۱۳ نیمکت های هر دو تیم کلمات خونینی را رد و بدل کردند و در نهایت کارلوس کی‌روش با اقدامی تحریک‌آمیز مشت گره کرده اش را روانه نیمکت حریف کرد. سال ۲۰۱۶ اشتیلیکه پس از باخت جملاتی عجیب را به زبان آورد و گفت که "ما باختیم چون بازیکنی مثل سباستین سوریا نداشتیم"»

 

* کی‌روش از ایران رفته اما...


«اگرچه کی‌روش از ایران رفته اما ایران همچنان قدرتمند است. ایران در مرحله اول مقدماتی دچار مشکلاتی بود و در آستانه حذف قرارداشت اما با ورود به مرحله نهایی، پتانسیلی خود به عنوان قوی ترین تیم خاورمیانه را نشان داد. اگر کره جنوبی به ایران ببازد، شانس رقابت برای صدرنشینی را تا حد زیادی از دست خواهد داد.»

 

گزارشگر این وبسایت اشاره کرده که این اولین حضور بنتو در خاورمیانه خواهد بود و نوشته که این مربی در خارج از خانه بسیار ضعیف بوده است. کره‌ای که در مرحله گروهی توسط تمام تیم‌های این منطقه یعنی عراق، لبنان، سوریه و امارات متحده عربی محاصره شده است. 

 

1647095

 

در بخش دیگر این گزارش آمده که کره جنوبی در ورزشگاه آزادی «نتایج دردناکی» داشته است‌. آنها در ۴۶ سال اخیر تنها دو تساوی و پنج باخت را رقم زدند و هرگز پیروز نشدند. به اعتقاد این گزارشگر، این بازی، تقابل با قوی ترین تیم خاورمیانه است که قدرت تیم ملی در بازی خارج از خانه را برای سرمربی پرتغالی خواهد سنجید.

 

* آخرین فرصت برای پائولو بنتو


بخش پایانی این گزارش به آینده بنتو اختصاص دارد؛ جایی که ممکن است باخت به ایران سرنوشت او را تغییر دهد: «نتیجه این بازی شاید شرایطی را پیش بیاورد که به آینده بنتو فکر کنیم. بنتو پس از حضور در سال ۲۰۱۸ حالا رکورد طولانی ترین مربی تاریخ کره را ثبت کرده اما او وسواس زیادی را در ساختن تیم نشان داده و در مدیریت کار، انعطاف ناپذیر بوده است.» 

 

«تیم او در دو بازی گذشته در خانه مشکلات جدی در مدیریت بازیکنان داشته و همچنین با مصدومیت سون، مشکلات تاکتیکی هم عیان شدند. تصادفی نیست که ستاره‌های تیم ملی دائم مصدوم می‌شوند و نگرانی بزرگتر این است که بنتو علی رغم انتقادات بسیاری از کارشناسان و رسانه‌ها، مشکلات خود را نپذیرفته است.»

 

گزارشگر با کنایه نوشته: «خوشبختانه دفعه قبل هر دو مسابقه در خانه انجام شد اما حالا کار سخت تر است. بازیکنان لژیونر باید مسابقات زیادی را طی کنند. این نیاز به چرخش بازیکنان در ترکیب بر اساس سبک بازی حریف و شرایط تیمی خودی است.»

 

1647099

 

 

دیدگاه‌ها