کد خبر : 1781745 | 02 مهر 1400 ساعت 20:11 | 40.1K بازدید | 11 دیدگاه

گلم را قبول نکردند و عزیز اصلی به داور سیلی زد؛

خوردبین: پیروانی بهتر از حق پرسپولیس دفاع می‌کند

محمود خوردبین با اشاره به خاطرات دوران فوتبالش می‌گوید که گلزنی در دربی یکی از لحظات خاص و ویژه از کارنامه اوست.

خوردبین: پیروانی بهتر از حق پرسپولیس دفاع می‌کند

به گزارش "ورزش سه"، محمود خوردبین چهره‌ای دوست داشتنی در بین هواداران پرسپولیس است که پس از خداحافظی از فوتبال و ترک مستطیل سبز، برای مدتی طولانی در نقش مدیر تیم همراه پرسپولیس بود. او که شمع 73 سالگی اش را فوت کرد، در گفتگو با خبرنگار "ورزش سه" به دوری اش از فوتبال پرداخته است: واقعاً دوری از فوتبال و عشقی که یک عمر با آن زندگی کردیم سخت است. من از زمانی که یادم می‌آید در فوتبال یا به عنوان بازیکن یا پس از دوران خداحافظی در سمت‌ها و مسئولیت‌های مختلف دیگر در کنار فوتبال حضور داشتم و حالا که چند سالی است کنار رفتم واقعاً برایم سخت است و دلم برای فوتبال تنگ شده است.

 

سرپرست تیم پرسپولیس که سالها روی نیمکت سرخپوشان نشست درباره این سوال که آیا اوضاع تیم را دنبال می‌کند؟ پاسخ داد: اوضاع تیم را به دقت رصد می‌کنم. هم از طریق رسانه‌ها و هم از طریق دوستانی که در تیم داریم جویای احوال تیم هستم و اخبار را دقیق دنبال می‌کنم و همه بازی‌ها را هرجا که باشم سعی می‌کنم ببینم. اوضاع تیم خیلی خوب است و یحیی گل محمدی تیم خوبی ساخته و می‌داند از تیمش چه می‌خواهد و در نقل و انتقالات هم به خوبی و با شناخت کافی خرید کرده و در پست‌هایی بازیکن جذب کرده که نیاز داشته است. عده‌ای نگران نفرات جدا شده هستند ولی من به تجربه می‌گویم نگران نباشند و به کادرفنی اعتماد کنند. 

 

وی در خصوص وضعیت الهلال گفت: من طبق چیزی که از الهلال در دیدارهای اخیر خصوصاً جلوی استقلال دیدم و بازی که از پرسپولیس مقابل نماینده تاجیکستان دیدم اگر همان بازی را انجام دهیم می‌توانیم الهلال را شکست دهیم‌. این تیمی که من می‌بینم امسال تا مرحله پایانی می‌رود و این بار برخلاف دو فینال قبلی پرسپولیس قهرمان می‌شود و زمان قهرمانی تیم در آسیا از راه رسیده است. 

 

خوردبین در مورد عملکرد پیروانی اظهار داشت: در مورد عملکرد افشین پیروانی من نمی‌توانم نظر بدهم چرا که داخل تیم نیستم و نمیدانم چه مسائلی اتفاق می‌افتد ولی حتماً عملکردش خوب بوده که تیم قهرمان شده است. به نظرم وقتی تیم قهرمان می‌شود همه عوامل کارشان را به خوبی انجام داده‌اند. 

 

او درباره نقش افشین پیروانی در تیم و مدل کاری متفاوتش با وی عنوان کرد: هر آدمی اخلاق خاص خودش را دارد. خیلی‌ها به من می‌گویند زمان شما انقدر مباحث جنجالی مطرح نمی‌شد به این استناد می‌کردند که حتی استقلالی ها هم به من احترام می‌گذاشتند و البته این احترام متقابل بود و من هم به استقلالی‌ها به عنوان یک رقیب قابل احترام علاقه داشتم. ایرادی به کار افشین پیروانی نمی‌بینم چرا که او از من انسان رک تری است و شاید از این نظر بتواند بهتر از من حق پرسپولیس با بگیرد. به هر حال هر انسانی یک جور است.

 

مهاجم سالهای دور پرسپولیس راجع به خاطراتش از گلزنی به استقلال گفت: گل‌هایی که در دربی به استقلال زدم بهترین خاطراتم از دوران فوتبال است. یک گل روی شوت زدم سه طاق دروازه استقلال و توپ از تور رد شد و داور و کمک داور در مورد اینکه گل درست است یا نه مدتی بحث کردند و در نهایت گل من پذیرفته شد و وقتی داور وسط زمین را نشان داد همه ریختند روی سر من و چند دقیقه خوشحالی می‌کردیم. 

 

محمود خوردبین همچنین اضافه کرد: یک گل دیگر هم در دربی زدم که داور آن را قبول نکرد و خطا اعلام کرد ولی تصمیمش اشتباه بود و گلی که زدم کاملاً سالم بود و مشکلی نداشت و به خاطر این تصمیم کلی جنجال بپا شد و خدابیامرز عزیز اصلی به خاطر آن تصمیم دوتا سیلی به گوش داور زد و بازی به حاشیه کشیده شد و آن دیدار هم هیچ وقت یادم نمی‌رود.

 

وی در پاسخ به این سوال که ماجرای حضور قرضی اش در استقلال چه بود؟ توضیح داد: آن زمان استقلال در آسیا بازی داشت و رایکوف به من و معینی اعلام نیاز کرده بود و با درخواستش موافقت شد و برای تاج در آسیا بازی کردیم و قهرمان هم شدیم. آن زمان مسائل این چنینی مثل الان جنجال ساز نبود و نگاه ملی به بازی‌های آسیایی مطرح بود و ما هم چنین نگاهی داشتیم و برای نماینده ایران بازی می‌کردیم. از این جهت که با لباس تیم رقیب بازی می‌کنم هم آن زمان حواسم به این مسائل نبود و متوجه نبودم چکار می‌کنم ولی از آن موضع پشیمان نیستم و به نماینده ایران برای قهرمانی کمک کردم.

 

سرپرست اسبق قرمزها در مورد شکست چهار سال پیش به الهلال اظهار داشت: یکی از شکست‌هایی که مقابل الهلال داشتیم خیلی برایم تلخ بود چرا که تیم خوبی بودیم و شایسته این بودیم که قهرمان آسیا شویم ولی با بدشانسی بازی را واگذار کردیم. خاطرات تلخ از دوران بازی زیاد است ولی الان خیلی هایش را با جزییات نمی‌توانم به خاطر بیاورم و شاید اشتباه آن را منتقل کنم.

 

وی افزود: سال‌ها برای پرسپولیس به میدان رفتم و بالای ۲۰ سال در چند دوره سرپرست تیم بودم و به نوعی عمرم را پای این تیم گذاشتم و الان که به گذشته نگاه می‌کنم حسرت می‌خورم که زمان چقدر سریع می‌گذرد و عمر چقدر زود سپری می‌شود.

 

خوردبین در پایان صحبت‌هایش خطاب به هواداران پرسپولیس گفت: از هواداران می‌خواهم همه جوره مثل همیشه پشتیبان تیم باشند و جایی هم اگر اتفاقی رخ می‌دهد که مطابق سلیقه آنها نیست به کادرفنی و گل محمدی اعتماد کنند و او کارش را بلد است و موفق می‌شود.

دیدگاه‌ها