کد خبر : 1781797 | 03 مهر 1400 ساعت 10:00 | 11.2K بازدید | 0 دیدگاه

جشن صعود بانوان پیش از بازی با اردن (عکس)

تیم ملی فوتبال بانوان ایران در یکی از مهم ترین بازی های خود در سال های اخیر امروز به مصاف اردن می رود؛ از این بابت که در صورت پیروزی به مرحله نهایی جام ملت ها صعود خواهد کرد.

به گزارش "ورزش سه"، حضور در مرحله نهایی جام ملت ها تنها یک موفقیت برای شاگردان مریم ایراندوست به حساب نخواهد آمد چرا که بیشتر باعث کسب تجربه آنها می شود. فوتبال بانوان ایران در سال های اخیر به اندازه فوتسال رشد نکرده است و در این مسیر مانع هایی برای دست یابی به پیشرفت وجود داشت اما اکنون که نگاه فدراسیون فوتبال به فوتبال بانوان جدی تر شده مشخص است که بانوان در فوتبال هم می توانند حرف های زیادی برای گفتن داشته باشند. همانند تیم فوتسال که دو قهرمانی در جام ملت ها در سال های اخیر را به کارنامه آورده است؛ هر چند مسیر در فوتبال سخت تر است اما قدم در این مسیر خود یک چالش زیبا و تمام ناشدنی نیست. 

 

تجربه رویارویی با تیم های بزرگ آسیا که در جهان هم جز تیم های شاخص به حساب می آید از جمله استرالیا – کره جنوبی – ژاپن – چین و ... مهمتر از صعود به دور نهایی جام ملت ها است به این خاطر که نقاط ضعف و قوت تیم ملی فوتبال بانوان ایران را روشن می کند و به کادر فنی این تیم ثابت خواهد کرد کجای کار ایستاده اند و باید در چه زمینه هایی بیشتر تلاش کنند. 

 

 

 

به نظر نمی رسد تیم ملی بانوان در بازی امروز با اردن به چیزی جز صعود فکر کند و به طور حتم یارای شکست این تیم را دارد چرا که به دنبال یک هدف بزرگ تر است. بزرگ تر از صعود به جام ملت ها. رویارویی با تیم های قدرتمند آسیا و جهان برای اینکه خود را بهتر بشناسد و برای اینکه تبدیل به یک تیم بزرگ شود. از آخرین تصاویر تمرین تیم ملی فوتبال بانوان اینطور بر می آید که آنها به شکست اردن و صعود به دور نهایی جام ملت ها ایمان دارند و حتی جشن صعود برگزار کرده اند. این یک اتفاق خوب و نیکو است. تیمی که پیش از رویارویی با حریف تصویر سازی ذهنی می کند به طور حتم در میدان مسابقه هم می تواند دست به کار بزرگ بزند. 

 

شکست در برابر اردن پایان کار تیم ملی بانوان نیست. شاید شکست در این دیدار به قولی چیزی از ارزش های این تیم کم نکند اما پیروزی در برابر اردن به ارزش های تیم ملی فوتبال بانوان اضافه می کند چون موجب تدارک چند بازی خوب با تیم های مطرح آسیا می شود که همان طور اشاره شد در فوتبال بانوان جهان هم جز بهترین ها هستند. این چیز کمی نیست و باید برای به دست آوردن آن تا پای جان جنگید.

دیدگاه‌ها