کد خبر : 1781801 | 03 مهر 1400 ساعت 10:18 | 109.7K بازدید | 10 دیدگاه

آر. ام.سی فرانسه؛ گل طارمی استثنایی بود

گل مهدی طارمی در برابر ژیل ویسنته نه فقط در پرتغال بلکه در خیلی از کشورها بازتاب گسترده ای داشت به این خاطر که یک گل خاص بود و ویدئوی آن مدام بازنشر می شود.

آر. ام.سی فرانسه؛ گل طارمی استثنایی بود 

به گزارش "ورزش سه"، آر. ام. سی فرانسه گل مهدی طارمی در بازی با ژیل ویسنته را یک گل استثنایی می خواند و می نویسد: دردقیقه 9 بازی مهاجم تیم ملی فوتبال ایران در دایره مرکزی زمین به دنبال توپ بود. او پاس نرم مدافع حریف را با لمس توپ ربود و سپس با شوت از راه دور دروازه بان حریف که بیش از حد جلو آمده بود را با یک شوت غافلگیر کرد. این گل فوق العاده بود. دو بار لمس توپ و یک شلیک 40 متری. مهدی طارمی فقط به چند ثانیه نیاز داشت تا یکی از زیباترین گل های این فصل لیگ برتر پرتغال را به نام خود ثبت کند. 

 

در ادامه این تحلیل می خوانیم: این چهارمین گل مهدی طارمی در فصل جدید لیگ برتر پرتغال بود. گلی زیباتر از سه گلی که مهدی طارمی پیشتر به ثمر رساند. مهدی طارمی که در آگوست 2020 و بعد از یک فصل بازی در تیم ریوآوه به تیم پورتو اضافه شد بیشتر دوران بازی اش را در فوتبال ایران سپری کرده است اما حالا گل های او در تیم پورتو موجب شده در کوران توجه ها قرار گیرد. می شود گفت مهدی طارمی اکنون به یک بازیکن غیر قابل بحث در تیم کنسیسائو تبدیل شده است؛ نه تنها در لیگ برتر پرتغال بلکه در آوریل گذشته با یک حرکت آکروباتیک دروازه تیم چلسی را در لیگ قهرمانان اروپا باز کرد و گل او از سوی کاربران سایت یوفا به عنوان زیباترین گل فصل لیگ قهرمانان اروپا انتخاب شد و این افتخار کمی نبود. 

 

آر. ام .سی فرانسه به این نکته هم اشاره کرد مهدی طارمی فصل گذشته 16 گل و 15 پاس گل در 34 بازی به نام خود ثبت کرد. 


گفتنی است در این مسابقه گل مهدی طارمی دردقیقه 24 بازی پاسخ داده شد اما در دقیقه 89 بازی سرجیو اولیویرا گل برتری پورتو را به ثمر رساند و در نهایت پورتو با نتیجه دو بر یک پیروز شد. بعد از بازی بیشتر از پیروزی و گل دقایق پایانی سرجیو در مورد گل زیبای مهدی طارمی بحث شد و به نظر می رسد این گل به یکی از گل های ماندگار تاریخ لیگ برتر پرتغال تبدیل شود. 

ترجمه: امیر پورتیمور

دیدگاه‌ها