کد خبر : 1781808 | 03 مهر 1400 ساعت 10:39 | 19.5K بازدید | 0 دیدگاه

به مسابقات جهانی نمی‌روم

داوودی: قیمت دلار بالا بود، جایزه‌ام را فروختم

علی داوودی تنها مدال آور وزنه برداری ایران در المپیک توکیو از روزهای سخت بعد از کسب این مدال ارزشمند می‌گوید.

داوودی: قیمت دلار بالا بود، جایزه‌ام را فروختم

به گزارش "ورزش سه"، داوودی در المپیک موفق شد مدال نقره را کسب کند و با توجه به اینکه تنها 22سال سن دارد ایرانی‌ها را امیدوار به داشتن یک قهرمان آینده دار کرد. اما او در حالی که روحیه چندان مناسبی نداشت به برنامه صبح‌گاهی شبکه سه رفت و با سعید اکبری گفت و گو کرد.


مشروح این مصاحبه را در این صفحه می‌خوانید. 

 

* توانایی شرکت در قوی‌ترین مردان را ندارم
سیستم قوی ترین مردان و وزنه برداری کاملا متفاوت هستند‌. ورزش قدرتی است و ما از لحاظ دوپینگ و آنتی دوپینگ کنترل می‌شویم و نمی‌توانیم وارد این مسابقات شویم. منظورم این نیست که این مسابقات کنترل ندارد اما سیستم این ورزش‌ها با هم فرق دارد.

 وزنه برداری رشته المپیکی است و فکر می‌کنم توانایی‌اش را نداشته باشم. فکر می‌کنم ورزش سخت و سنگینی است. وزنه برداری تکنیک و مهارت خاصی دارد ولی آن ورزش تا جایی که از دوستان که قهرمان رشته هستند شنیدم، ورزش خیلی سخت و طاقت فرسایی است. وزنه برداری هم همینطور است اما چون ما از لحاظ آنتی دوپینگ کنترل می‌شویم مقداری سخت تر هم است.

 

*به مسابقات جهانی نخواهم رفت
تمریناتم را آغاز کردم و کم کم تمرین می‌کنم. به مسابقات جهانی نمی‌روم و برای مسابقات آسیایی آماده می‌شوم. مقداری خستگی ذهنی و بدنی داشتم که فکر می‌کردم اگر به اردو بروم امکان آسیب دیدگی برای من وجود دارد. تمام تلاشم را می‌کنم تا در مسابقات آسیایی بهترین نتیجه را کسب کنم.

 

1647229

 

*بعد از المپیک به من کم لطفی شد
کسانی که از آن‌ها انتظار داشتم کم لطفی کردند ولی از آن طرف هم کسانی که از آن‌ها انتظاری نداشتم کاری‌هایی کردند که توقع آن‌ها را نداشتم. تمام این موضوعات گذرا هستند و اگر بخواهم انگیزه‌ام را از دست بدهم کسی به جز خودم کسی آسیب نمی‌بیند ولی امیدوارم و تمام این‌ها را فراموش می‌کنم و به آینده فکر می‌کنم. 

 

*فراموش شده‌ام و حمایتی نمی‌شود
 بعد از المپیک فکر می‌کردم خیلی چیز‌ها عوض می‌شود و رسیدگی بیشتر می‌شود اما الان می‌بینم که از المپیک گذشته است و حمایت‌ها به طور کلی قطع شده‌است. فراموش شده‌ام و این باعث ناراحتی می‌شود. نمی‌توانم به این چیز‌ها دل خوش باشم من برای دل خودم، کسب افتخار و خوشحالی مردمان ورزش می‌کنم. نیت من خیر است امیدوارم خدا هم کمک کند. 

 

*جایزه دلاری‌ام را خرج کرده‌ام
قرار است در روزهای آینده بدهند. مدال نقره یک میلیارد و دویست میلیون تومان پاداش دارد. دلار هم دادند که خرجش کردم. زمانی که قیمت دلار بالا بود فروختم.

دیدگاه‌ها