کد خبر : 1781842 | 03 مهر 1400 ساعت 12:18 | 11.1K بازدید | 2 دیدگاه

آمار عجیب لیگ ترکیه؛ 101 انتقال مهاجم در 3 پنجره!

در یک سال و نیم اخیر، 20 باشگاه سوپرلیگ ترکیه میانگین خرید 5 مهاجم را داشته‌اند.

آمار عجیب لیگ ترکیه؛ 101 انتقال مهاجم در 3 پنجره!

به گزارش "ورزش سه"، این عدد شگفت‌انگیز تمام ماجرا نیست؛ باتوجه به اینکه اکثر باشگاه‌های سوپرلیگ با یک مهاجم بازی می‌کنند، شاید نرخ استاندارد خرید مهاجم در یک و نیم سال حدود نصف این عدد هم نباشد اما علاقه به تغییرات پی در پی نزد سرمربیان و مدیران باشگاه سبب شده تا شمار مهاجمان ورودی به ترکیه سه رقمی شود.

 

از بین این تعداد مهاجم، نزدیک به نیمی از آنها مهاجم نوک بوده‌اند اما عملکرد پایین تر از حد انتظار بسیاری از این بازیکنان سبب شده تا دوباره باشگاه‌های ترک به بازار نقل و انتقالات داخلی یا خارجی بروند و عناصر هجومی مورد نظر خود را خریداری کنند.

 

در فصل 2020-2021 رقم ورودی 62 مهاجم را نشان می‌داد؛ هر باشگاه سه مهاجم. اما حالا با خرید 39 بازیکن دیگر در این پست، میانگین به بیش از 5 مهاجم رسیده که عددی باورنکردنی در سطح فوتبال اروپا و حتی دنیاست.

 

1647269

 

سیواس اسپور تنها تیمی است که کمتر از 8 خرید در پنجره نقل و انتقالات داشته است؛ یعنی تنها 5 درصد از سوپرلیگ ترکیه این نرخ را به خود اختصاص داده‌اند. این در حالی است که در لیگ انگلیس _پردرآمدترین سازمان فوتبال جهان_ 85 درصد باشگاه‌ها در پنجره نقل و انتقالاتی کمتر از 8 بازیکن را به خدمت می‌گیرند. باید عدد 95 درصد در لیگ ترکیه را کنار 15 درصد لیگ جزیره گذاشت تا به آمار فاجعه بار ترکیه پی برد.

 

15 تیم در سوپرلیگ ترکیه 11 بازیکن یا بیشتر را به خدمت گرفتند. فاناتیک گزارش داده که لیگ ترکیه با اختلاف از لیگ انگلیس، ایتالیا، اسپانیا، آلمان، فرانسه، روسیه و هلند در این زمینه بالاتر است. تنها دو باشگاه در انگلیس، فرانسه و روسیه با 11 بازیکن یا بیشتر قرارداد بستند.

 

این روزنامه در گزارش خود همچنین نوشته که باشگاه‌های ترکیه‌ای علاقه زیادی به بازیکنان مسن دارند: «بیش از 50 خرید جدید در تیمهای ما بالای سی سال دارند. نکته جالب اینکه در هلند و آلمان این عدد 12 است و در نزدیکترین آمار، اسپانیا و ایتالیا عدد 28 خرید بالای سی سال را ثبت کرده‌اند.»

 

در حالی که ایتالیایی‌ها تنها سه خرید خارجی بالای سی سال داشته‌اند و آلمان و هلند چهار تا، 26 بازیکن با این رنج سنی به سوپرلیگ ترکیه رفته‌اند؛ آماری که باعث حیرت روزنامه نگار فاناتیک شده و از آن به عنوان یک فاجعه یاد کرده است.

دیدگاه‌ها