کد خبر : 1781849 | 03 مهر 1400 ساعت 12:58 | 10.5K بازدید | 1 دیدگاه

صالحی امیری: هدف‌گذاری ما جایگاه چهارم یا پنجم است

رییس کمیته ملی المپیک گفت: هدف گذاری ما در بازی‌های آسیایی جایگاه چهارم و پنجم است و کسانی اعزام می‌شوند که امکان مدال آوری آن‌ها بالا باشد.

صالحی امیری: هدف‌گذاری ما جایگاه چهارم یا پنجم است

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، رضا صالحی امیری در مورد صحبت با وزیر ورزش در مورد آینده ورزش بیان کرد: چندین جلسه داشتیم و آقای سجادی شخصیت بسیار با اخلاق، کار بلد و آشنا به مباحث تخصصی حوزه قهرمانی است و می‌تواند منشا تحویل در ورزش قهرمانی ایران باشد.

 

صالحی امیری در مورد حاشیه‌ها و اختلاف‌ها در کمیسیون ورزشکاران گفت: چالش ها در این حوزه طبیعی است چون داریم تمرین دموکراسی و کار جمعی می‌کنیم. یک قهرمان تمام فکرش درگیر رقبا و رقابت است. سپس از آن فضا خارج و وارد فضای مشارکتی و جمعی می‌شود از این رو نباید این چالش‌ها را خیلی بزرگ کنیم. در مجموع کمیسیون ورزشکاران نسل قهرمان ما است و وظیفه داریم آن‌ها را حمایت کنیم. استراتژی کمیته ملی المپیک تقویت کمیسیون ورزشکارن در تمام ابعاد، اعزام قهرمانان به رویدادهای بین المللی  به عنوان ناظر و کادر پرستی و جذب آن‌ها در خود کمیته ملی المپیک است.

 

او ادامه داد: روند کمیسیون  رو به جلو و مثبت است و تلاش ما در کمیته ملی المپیک و هیات اجرایی این است که این کمیسیون تقویت شود. اعضای کمیسیون سرمایه‌های ملی هستند و باید برای حفظ آن‌ها تلاش کنیم. در کار اجرایی به طور طبیعی چالش وجود دارد که حل آن نیاز به آموزش و زمان دارد. مطمئنا کمیسیون بعدی که شکل می‌گیرد از کمیسیون قبلی عملکرد بهتری خواهد داشت.

 او که با رادیو تهران گفت‌وگو می‌کرد، در مورد برنامه ریزی برای بازی‌های آسیایی هانگژو نیز گفت: جلسات مقدماتی را در کمیته ملی المپیک شروع کرده‌ایم. در مورد سیاست‌های کلان این رویداد بحث کردیم و رعایت نکته‌ای بود که مقام معظم رهبری عنوان کردند، مد نظر قرار دادیم. کسانی انتخاب می‌شوند که امکان مدال آوری آن‌ها بالا باشد و تلاش می‌کنیم این دوره هدف گذاری را به سمت این ببریم که از جایگاه ششم دوره قبل به سمت جایگاه چهارم یا پنجم برویم و این هدف گذاری دور از انتظار نیست. ما با جهش جدیدی در بازی های آسیایی هانگژو روبه‌رو خواهیم شد.

 

صالحی امیری در مورد معرفی کادرسرپرستی بازی‌های آسیایی نیز تاکید کرد: تقریبا در حال نهایی شدن است و حداکثر تا پایان مهر رسمی اعلام می‌کنم.

رییس کمیته ملی المپیک در مورد تیم امید هم گفت: جلساتی را با عزیزی خادم رییس فدراسیون فوتبال داشتیم و با همکاری دو جانبه، مسیر را جلو می‌بریم. طبق روالی که همیشه بوده است کمیته ملی المپیک در مورد مسائل فنی دخالتی نمی‌کند و در فرآیند مدیریت و مالی حمایت می‌کند. خوشختانه ما با عزیزی خادم تفاهم حداکثری داریم و هیچ مشکلی نداریم. مهدی مهدوی‌کیا نیز قهرمان به نام ایران زمین است و حضور او در تیم امید آینده خوبی را نوید می‌دهد.

 

او درباره آنالیز انجام شده از وضعیت کاروان در المپیک توکیو تصریح کرد: بیش از ۱۰ جلسه برای بررسی ابعاد فنی برگزار شد. تقریبا جمع بندی نهایی انجام شد و نقاط ضعف و قوت را شناسایی کردیم و با تمام تیم‌ها جلسه گذاشته و نقاط ضعف و قوت و پیشنهادات ارائه می‌شود. اما این را هم فراموش نکنیم که ما در شرایطی  این جایگاه را در المپیک پیدا کردیم که در وضعیت قرمز کرونا بودیم و نکته بعدی وضعیت اقتصادی بود به گونه‌ای که برای حضور در رویداد بازی‌های آسیایی جاکارتا والمپیک جوانان ۸ میلیارد تومان هزینه شد اما برای المپیک توکیو ۲۲ میلیارد تومان هزینه کردیم. عدم اطمینان از برگزاری المپیک نیز روی قهرمان تاثیر می‌گذاشت با همه این شرایط، ما در آسیا چهارم شدم و ۲۶ کشور اروپایی نیز بعد از ایران قرار گرفتند.نتیجه المپیک توکیو قابل دفاع است و بعد از لندن نتیجه بزرگی بود.

دیدگاه‌ها