کد خبر : 1781850 | 03 مهر 1400 ساعت 13:01 | 27.4K بازدید | 4 دیدگاه

طوفان مصطفی پاشا با آلتای و نادری؛

دنیزلی؛ عامل سکته قارتال در ترکیه! (عکس)

پیروزی آلتای اسپور مقابل بشیکتاش یک سورپرایز بزرگ در لیگ ترکیه بود که باعث صدرنشینی شاگردان مصطفی دنیزلی شد.

دنیزلی؛ عامل سکته قارتال در ترکیه! (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، در شبی که قارتال (لقب تیم بشیکتاش) با حضور میرالم پیانیچ در ترکیب خود به ازمیر رفته بود تا مقابل آلتای قرار بگیرد، مصطفی دنیزلی تیمش را با ترکیبی نسبتا تدافعی به زمین فرستاد اما با این حال نمایش آلتای بالاتر از حد انتظار بود. آنها چند موقعیت بسیار خوب داشتند اما کم دقتی مهاجمان این تیم مانع از گلزنی شد.

 

نیمه دوم و تنها چند دقیقه پس از خروج محمد نادری که مصدومیتی جزئی هم داشت، با حملات پرتعداد هر دو تیم و به ثمر رسیدن آنها همراه شد؛ جایی که ابتدا گوون یالچین از اشتباه خط دفاعی آلتای استفاده کرد و سپس نوبت به لئوناردو کاپل رسید تا به همین شکل و با فرصت طلبی گل تساوی را بزند. دست آخر دائودا بامبا در دقیقه 88 گل پیروزی بخش را وارد دروازه حریف کرد.

 

مصطفی دنیزلی پس از بازی درباره اشتباه مدافعش روی صحنه گل بشیکتاش گفت: «فوتبال بازی اشتباهات است، ما روی یک اشتباه گل خوردیم و این گل می‌توانست باعث شکست تیم ما شود اما نکته مهم این است که توانستیم بعد از گل به بازی برگردیم.»

 

وبسایت فوتوماچ با تعجب از نتیجه این بازی گزارش داده و از تیتر «طوفان آلتای در سوپرلیگ» استفاد کرده. همچنین تیتر یک نشریه صبح امروز فوتوماچ نیز به این بازی اختصاص دارد: «عقاب سکته کرد.» اشاره این روزنامه به لقب قارتال تیم بشیکتاش است.

 

1647289

 

پیروزی آلتای برابر بشیکتاش باعث شد تا این تیم با 15 امتیاز به رتبه نخست سوپرلیگ ترکیه برسد. نتیجه‌ای شگفت انگیز برای تیمی که این فصل به سطح اول فوتبال ترکیه بازگشته و حالا با مصطفی دنیزلی تمام نگاه‌ها را به خود جلب کرده است. سرمربی کهنه کار ترک درباره صدرنشینی تیمش گفت: «در ابتدای فصل کسی انتظار صدرنشینی ما و کسب چنین نتایجی را نداشت اما خریدهای جدید خیلی زود با تیم هماهنگ شدند. درست است که نمی‌توانیم کیفیت بالایی را از خود نشان دهیم اما مشخصه تیمی ما مبارزه مداوم و سخت است.»

 

کسب سه امتیاز خانگی در مقابل قدرتمندترین تیم ترکیه در حالی رقم خورد که آلتای 18 سال از سوپرلیگ دور بود و آخرین بار 23 سال پیش توانسته بود بشیکتاش را شکست دهد. حالا آنها در اولین بازی موفق شدند این طلسم بزرگ را بشکنند.

 

نکته مهم اینکه پیروزی دنیزلی برابر شاگرد سابقش، سرگن یالچین به دست آمد. نقطه اشتراک این دو، دبل با بشیکتاش است؛ دنیزلی در فصل 2008-09 موفق به این کار شد و یالچین فصل گذشته. سرمربی جوان ترکیه‌ای سال 2019 با هدایت آلانیا اسپور توانست شکست تلخی را به مربی سابقش تحمیل کند اما «این بار نوبت لبخند مصطفی پاشا بود.»

 

1647288

 

دنیزلی که شب گذشته با شعار «بویوک مصطفی» مورد تشویق هواداران ازمیری قرار گرفت، حالا با یک پرسش جدی مواجه است: تا چه زمانی قرار است صدرنشین باشید؟ او در پاسخ به این پرسش می‌گوید: «ما نیامده‌ایم که فقط سهمیه خودمان را حفظ کنیم، می‌خواهیم بالای جدول باشیم و شما اگر در سوپرلیگ خوب بازی کنید، حتما موفق خواهید شد.»

دیدگاه‌ها