کد خبر : 1781865 | 03 مهر 1400 ساعت 14:28 | 8.9K بازدید | 4 دیدگاه

گزارشی از یک فولاد امیدوار کننده

فولاد ۱۴۰۰؛ از طوفان تغییرات تا آرامش با ویسی

فولاد خوزستان که به عنوان نماینده مستقیم ایران در آسیا حاضر خواهد بود خیلی زود توانست خودش را پیدا کرده و اردوی آماده‌سازی پیش فصل خود را پی‌گیری کند.

فولاد ۱۴۰۰؛ از طوفان تغییرات تا آرامش با ویسی

به گزارش "ورزش سه"، فولاد خوزستان که با نمایشی برتر در فینال جام حذفی به مقام قهرمانی مقابل تیم خوب و پرستاره استقلال رسید، پس از برپایی جشن قهرمانی روزهای پر التهابی را تجربه کرد و در هفته‌های اول فصل نقل و انتقالات تنها شاهد جدایی ستاره‌هایش و پس از آن رفتن مدیرعامل و سرمربی خود بود.

 

باشگاه فولاد اما با آوردن حمیدرضا گرشاسبی به عنوان مدیرعامل توانست خیلی سریع عبدالله ویسی را به عنوان جانشین معرفی کند و با اکثر ستاره‌های این تیم که قراردادشان به اتمام رسیده بود برای تمدید قرارداد به توافق برسد. گرچه فولاد ستاره‌های خوبی را از دست داد و خیلی زود مشخص شد که فرشاد احمدزاده، محسن فروزان، زبیر نیک نفس، عارف آقاسی که ستاره‌های این تیم محسوب می‌شدند دیگر لباس قرمزهای خوزستانی را نخواهند پوشید. این اتفاق در شرایطی رقم خورد که فولاد به علت بسته بودن پنجره نقل و انتقالاتی‌اش توانایی خرید جایگزین را ندارد.

 

1647429

 

با کار خوب گرشاسبی اما نفراتی مثل احسان مرادیان، ساسان انصاری، کولیبالی، شیمبا، آیاندا پاتوسی و شاید از همه مهم‌تر سعادت حردانی در این تیم ماندگار شدند تا تیم فولاد همچنان پرستاره باقی بماند. هر کدام از این نفرات از تیم‌های مطرحی پیشنهاد داشتند و با توجه به وضعیت نقل و انتقالاتی فولاد جدایی هر یک از این‌ها به معنای تضعیف بدون جبران فولاد بود.

 

فولاد پس از اینکه با جواد نکونام روزهای خوبی را تجربه کرد، سراغ عبدالله ویسی رفت که سابقه قهرمانی با فولاد در لیگ برتر در قامت مربی را دارد. قهرمانی شیرینی که بازیکنان آن نسل بار اصلی فنی‌اش را روی دوش عبدالله می‌دانستند و از او فراتر از یک دستیار برای فرانچیچ به عنوان مغز متفکر فولاد آن دوره یاد می‌کردند.

 

1647428

 

فولاد 1400 پس از اینکه سریع به خودش آمد و اجازه از دست رفتن زمان بیشتری از تابستان را نداد دو اردو در خارج از خوزستان را برگزار کرد و در کردان و تهران برای آمادگی هرچه بیشتر تلاش کردند. سرخ‌های اهوازی برای پر کردن جای خالی بازیکنان جدا شده با توجه به بسته بودن پنجره خود، سراغ آکادمی‌شان و بازیکنان جوان رفتند. در بازی‌های تدارکاتی نیز ویسی بارها سعی کرد از این جوانان استفاده کند که تقریبا نام تمام آنها را برای نخستین بار می‌شنیدیم و در هیچ دیداری با ترکیب فیکس و کاملا با تجربه نرفت و نشان داد روی سرمایه آکادمی این تیم حساب ویژه‌ای باز شده و احتمالا امسال شاهد معرفی بازیکنان مستعد و جویای نامی از طرف فولاد و تیم ویسی خواهیم بود.

 

جالب اینکه از فولاد شش بازیکن از طرف مهدی مهدوی کیا به اردوی تیم ملی امید فراخوانده شدند. وحید نامداری، احمدرضا جلالی، علی باویه، محمدامین حزباوی، علی سبحانی و سینا شاه عباسی نفرات جوان فولاد هستند که مورد توجه مهدوی کیا برای لیست ابتدایی او قرار گرفته‌اند و احتمالا ویسی نیز از آنها در بازی‌های مختلف استفاده خواهد کرد.

 

1647427

 

فولاد امسال باید در آسیا بجنگد و این بار امیدوار است با ترکیبی از جوانان و با تجربه‌ها بتواند از گروهش در آسیا صعود کرده و مرحله حذفی را تجربه کند. فولادی‌ها علاوه بر آسیا کار سختی را در لیگ برتر و جام حذفی و همچنین تک بازی سوپرجام دارند و امیدوارند مثل سال گذشته حریف دردسر سازی برای رقبا باشند. گرچه فولاد با مشکلات زیادی پس از اتمام فصل رو به رو بود اما در کل تیم خوبی جمع کرده و با توجه به تمرینات فشرده برای آماده سازی، بازهم می‌تواند خود را به عنوان مدعی مطرح کند.

 


ترکیب احتمالی اصلی فولاد در شروع فصل جدید:

احسان مرادیان (دروازه‌بان)، سعادت حردانی(دفاع راست)، وحید حیدریه (دفاع چپ)، سینا شاه عباسی و موسی کولیبالی(دفاع وسط)، احمد عبدالله زاده و محمد آبشک(هافبک فاعی)، ساسان انصاری (وینگرچپ)، آیاندا پاتوسی(هافبک نفوذی)، محمدرضاعباسی(وینگر راست) و لوسیانو پریرا(مهاجم) فولاد با ترکیب اصلی 4-2-3-1 بازی خواهد کرد و در هر پست مهره‌های جایگزین با انگیزه‌ای دارد.

 

 

1647312

 

محمدرضا گلی و رضا جلالی گلرهای ذخیره فولاد هستند. مجتبی نجاریان که سابقه دعوت به تیم ملی را دارد با سعادت حردانی در پست دفاع راست رقابت می‌کند. ترکیبی از جوانان و با تجربه‌ها مدافعان وسط ذخیره فولاد را تشکیل می‌دهند که ایوب والی، مهران موسوی، میلاد بدرقه و امین حزباوی چهار مهره روی نیمکت ویسی برای دفاع خواهند بود. مهران درخشان مهر، احمدرضا جلالی و ابراهیم سلجوقی جایگزینان حیدریه در دفاع چپ هستند. محمدمیری، عارف غلام پور و امیدصیدالی سه هافبک دفاعی دیگر سرخپوشان را تشکیل می‌دهند. صابر حردانی جدی ترین رقیب انصاری در وینگر چپ است و علیرضا سواری، محمدقاسمی نژاد و علی باویه نفرات جایگزین پاتوسی هستند. عقیل عنافچه و محمود صالحی در پست وینگر راست بازی می‌کنند و یوسف کی‌شمس، وحید نامداری و سیدرضا موسویان سه مهره هجومی ویسی برای پست مهاجم هستند که می‌توانند جایگزین شیمبا شوند.

دیدگاه‌ها