کد خبر : 1781880 | 03 مهر 1400 ساعت 16:01 | 53.8K بازدید | 5 دیدگاه

قهرمان امروز فوتبال ایران یک نجار حرفه‌ایست

زهره کودایی؛ دروازه‌ای از طلا و توری پر از مروارید

دروازه‌بان باتجربه تیم ملی فوتبال زنان ایران با مهار دو پنالتی ستاره بی‌چون و چرای مسابقه امروز بود.

زهره کودایی؛ دروازه‌ای از طلا و توری پر از مروارید

به گزارش "ورزش سه" رویای دیرینه فوتبال زنان ایران به واقعیت پیوست و اولین صعود به جام ملت‌های آسیا، امروز در ورزشگاه بنیادکار تاشکند و در ضربات پنالتی مقابل اردن به دست آمد؛ نقش اول این صعود بدون‌شک، زهره کودایی دروازه‌بان تازه‌وارد باشگاه ذوب‌آهن اصفهان بود، دروازه‌بان باتجربه‌ای که به رغم تصور حضور مریم یکتایی در خط دروازه، جای ثابتی در درون دروازه تیم ملی داشت و در هر دو مسابقه درون دروازه ایستاد.

 

کودایی در مسابقه اول مقابل بنگلادش، حملات نصفه و نیمه آن‌ها را به خوبی دفع کرد و امروز بی‌شک بهترین بازیکن زمین بود؛ چرا که میسا جباره بهترین بازیکن اردن و چهارمین گلزن برتر عرصه ملی، تلاش فوق‌العاده زیادی کرد تا بتواند نقش اول بازی امروز باشد و با تداوم گلزنی‌های خود، هم رکورد گل‌های ملی‌اش را اضافه کند و از عدد 120 گل فاصله بگیرد و هم این‌که زمینه‌ساز صعود تیم ملی کشورش باشد.

 

1647612

 

اما در مقابل حملات میسا، درخشش کودایی اجازه عبور ضربات او از خط دروازه را نداد؛ پس از آن‌که در جریان بازی اردنی‌ها موفق به تسلیم کردن زهره کودایی نبودند، امیدواری‌شان در ضربات پنالتی بود اما تجربه بالای کودایی و حضور در دوره‌های پیشین مقدماتی جام ملت‌ها، نتیجه دیگری را رقم زد.

 

او با هوشیاری بالا و تشخیص درست مسیر پنالتی‌های اردنی‌ها، در مهار دو ضربه ناکام بود اما دو ضربه دیگر را به شکلی تماشایی مهار کرد تا ستاره بی‌چون و چرا و نقش اول صعود تیم ملی فوتبال زنان ایران قلمداد شود.

 

1647611

 

آن‌چه قصه درخشش این دروازه‌بان را دراماتیک‌تر می‌کند، قصه زندگی اوست؛ چرا که کودایی که جزو باتجربه‌ترین گلرهای ایران به شمار می‌آید، در پایان فصل فوتبالی، هر ساله در تابستان مشغول به نجاری می‌شود و در این حرفه خبره است و حالا در فوتبال هم با درخشش خود در عرصه ملی، نامش را بر سر زبان‌ها انداخت و در سالیان نزدیک به پایان فوتبال خود، یک تجربه فوق‌العاده را به دست آورد و نامش در تاریخ ملی فوتبال زنان ایران به یادگار ماند.

 

1647610

 

چرا که درخشش کودایی، تیم ملی فوتبال زنان ایران را به جام ملت‌های آسیا رساند، شاید اگر قهر زهرا خواجوی پس از دعوت مریم یکتایی و البته آمادگی بالای زهره کودایی، در تمرینات نبود، هیچ‌گاه چنین اتفاق ویژه و تاریخی برای این دروازه‌بان خوش‌اخلاق فوتبال ایران رخ نمی‌داد.

 

1647613

 

اما او حالا قهرمان اول فوتبال زنان است، چرا که دستان طلایی او ایران را از تاشکند مسافر دهلی‌نو کرد و جواز حضور در جام ملت‌های آسیا 2022 هند را برای فوتبال زنان ایران به ارمغان آورد.

دیدگاه‌ها