کد خبر : 1782015 | 04 مهر 1400 ساعت 10:14 | 28.1K بازدید | 8 دیدگاه

امروز، موعد اعلام رأی پرونده الهلال - جووینکو

قرار است که فدراسیون بین المللی فوتبال فیفا، درخصوص پرونده تخلف باشگاه الهلال در جریان فسخ قرارداد سباستین جووینکو تصمیم گیری کند.

به گزارش "ورزش سه"، پس از اینکه نیکولو اسکیرا خبرنگار معروف ایتالیایی روزنامه گاتزتا دلو اسپورت چند هفته پیش مدعی شد که باشگاه الهلال در روند فسخ قرارداد سباستین جووینکو مرتکب تخلف شده و فدراسیون جهانی فوتبال و فدراسیون فوتبال عربستان به این پرونده ورود کرده اند، شایعاتی درخصوص صدور احکام سنگین انضباطی علیه قهرمان عربستان منتشر شد.

 

اکنون این خبرنگار در اظهارات روز گذشته اش مدعی شد که کمیته انضباطی فیفا امروز جلسه ای را برگزار و حکم خود را درخصوص تخلفات باشگاه الهلال صادر خواهد کرد. پیش از این گفته می شد ممکن است که این تیم عربستانی با جرایمی نظیر کسر امتیاز یا حذف از لیگ قهرمانان آسیا مواجه شود.

 

اسکیرا مدعی شده که جووینکو خواستار ادامه حضور در الهلال و بازی برای این تیم شده است و حتی به مدیران این تیم اجازه داد تا دستمزد او را کاهش داده و قراردادش را تمدید کنند اما باشگاه الهلال درب های مرکز تمرینی را به روی جووینکو بست و او را مجبور کرد تا قراردادش را فسخ کند. او آنقدر در ریاض ماند تا اینکه اقامه او را در این کشور حذف کردند!

 

1647644

 

علت این اقدامات باشگاه عربستانی، وارد کردن نام متئوس پریرا وینگر 17 و نیم میلیون یورویی به فهرست نفرات این تیم بود چرا که مطابق قوانین فوتبال عربستان، هر باشگاه سعودی قادر به درج نام 7 بازیکن خارجی در لیست بازیکنان خود است و این ظرفیت برای قهرمان عربستان پر شده بود و آنها مجبور بودند نام یکی از ستاره های خارجی خود را حذف کنند. 

 

الهلال حریف پرسپولیس در مرحله یک چهارم نهایی رقابت های لیگ قهرمانان آسیاست. دیدار دو تیم باید در تاریخ 24 مهر و در شهر ریاض برگزار شود. باید دید فیفا درباره تخلفات این تیم سعودی چه حکمی صادر می کند.

دیدگاه‌ها