کد خبر : 1782020 | 04 مهر 1400 ساعت 10:27 | 19.9K بازدید | 16 دیدگاه

چالش کادرفنی قرمزها در ریاض

آزمون و خطای یحیی؛ عیسی یا عبدی؟

احتمالا از بین عبدی و آل‌کثیر یکی در ترکیب اصلی با الهلال بازی خواهد کرد اما سوال این است که کدام یک؟

به گزارش ورزش سه، 24 مهر پرسپولیس به مصاف  الهلال خواهد رفت و تقریبا از همین الان مشخص است که نباید منتظر تغییرات عمده‌ای در سیستم بازی و ترکیب اصلی قرمزها نسبت به بازی با استقلال تاجیکستان بود.

 

یحیی گل محمدی هم در فصل قبل لیگ قهرمانان و هم در این فصل، زیاد اهل واکنش نشان دادن به نوع و سیستم بازی رقبایش نبوده و سعی کرده با همان ترکیب و سیستم بازی همیشگی خود، نوع بازی خود را به حریفان تحمیل کند. تغییرات اندکی هم که در برخی بازی‌ها داشته بیشتر در پیشانی خط حمله و انتخاب بین استفاده از یک یا دو مهاجم بوده یا اینکه مهاجم سایه را از بین امیری انتخاب کند یا عالیشاه. واکنش او به بازی حریف نه با تغییر سیستم و یا ترکیب اصلی که بیشتر با تعریف وظایف جدید و تغییرات اندک در نقش‌های تاکتیکی بازیکنانش بوده است.

 

جدایی شهریار مغانلو باعث می‌شود که پرسپولیس برخلاف نیمه‌ی دوم فصل قبل لیگ برتر، دیگر به سراغ استفاده از دو مهاجم کلاسیک نرود. تجربه‌ی استفاده‌ همزمان از مغانلو و آل‌کثیر در دو بازی مهم فصل مقابل سپاهان و استقلال نشان داد که موقعیت‌سازی قرمزها در خط حمله نسبت به زمانی که عالیشاه در خط جلو استفاده شود کاهش می‌‌یابد. به همین دلیل چه بسا اگر مغانلو نیز در پرسپولیس ماندگار می‌شد از بین او و عبدی و آل‌کثیر تنها یک نفر به بازی گرفته می‌شد و حالا نیز می‌توان حدس زد که همچون بازی با استقلال تاجیکستان از بین عبدی و آل کثیر فقط یکی در ترکیب اصلی بازی با الهلال به میدان خواهد رفت. 

 

 

عبدی بازی با تاجیک‌ها را از ابتدا آغاز کرد و به عنوان مهاجم نوک نمره قبولی هم گرفت. اما آیا باز هم او انتخاب اول یحیی برای بازی با الهلال است؟ عبدی نسبت به آل‌کثیر توانایی بالاتری در نگه داشتن توپ در یک سوم دفاعی حریف دارد و برعکس آل‌کثیر مهاجمی ضربتی‌تری است که بهتر از عبدی و سرعتی‌تر از او به فضاهای کور دفاع حریف خود را می‌رساند. از آن طرف عبدی قادر است در دیدن اطراف خود و دادن پاس‌های مفیدتر بهتر از آل‌کثیر عمل کند.

 

1640536

 

حال باید دید که یحیی که احتمالا از یکی از این دو مهاجم خود در کنار وحید امیری استفاده خواهد کرد، دفاع الهلال را چگونه آنالیز کرده است. با توجه به ضعف‌های فاحشی که مدافعان الهلال در بازی با استقلال نشان دادند و با نگاهی به گل‌های خورده این تیم در بازی‌های اخیرش در لیگ عربستان، چه بسا این بار یحیی، آل‌کثیر را به دلیل همان خصلت و ویژگی غافلگیر‌کنندگی در بازی اش به عبدی ترجیح دهد. عیسی همان مهاجمی است که می‌تواند سریع‌تر و ضربتی‌تر از اشتباهات مدافعان الهلال بهره ببرد و برعکس عبدی ضربه‌های زیادی به توپ نمی‌زند. این ویژگی آل‌کثیر که می‌تواند همچون فرشاد پیوس او را تبدیل به یک مار زنگی کند که سریع و بدون مکث زهر خود را می‌ریزد چه بسا در بازی با الهلال و تقابل با مدافعانی که مستعد اشتباه هستند بیشتر به کار پرسپولیس بیاید.

 

با این حال گل‌محمدی و دستیارانش با آنالیز دقیقی که از دفاع الهلال به دست خواهند آورد، تصمیم خواهند گرفت که عبدی زهردارتر خواهد بود یا آل‌کثیر.

حجت شفیعی

دیدگاه‌ها