کد خبر : 1782037 | 04 مهر 1400 ساعت 11:33 | 20.6K بازدید | 1 دیدگاه

برگی از تاریخ 

کریم باقری؛ مدافع، هافبکی که مهاجم بود (عکس)

دهه 70فوتبال ایران شماره ششی تاریخی را به خود دیده است. بازیکنی کامل در پست هافبک دفاعی با خصوصیات بالای تهاجمی که بار زیادی از مهاجمان ایران بر می داشت.

به گزارش"ورزش سه "، رقابت های مقدماتی جام جهانی 1998فرانسه در مرحله دوم گروهی در منطقه آسیا از 22شهریور برای ایران شروع شد. شروعی طوفانی در دالیان چین با هنرنمایی مهدی مهدوی کیا برابر تیم ملی ایران رقم خورد تا تیم ملی در حالی که با دو گل تا دقیقه 60از چین عقب بود و آنها تا آن تاریخ در آن ورزشگاه شکستی را نپذیرفته بودند با چهار گل مغلوب ایران شدند. پنالتی دقیقه 60کریم باقری، در ادامه با دوگل به یاد ماندنی مهدوی کیا و مدیرروستا ایران را پیروز میدان کرد.


چند روز بعد عربستان رقیب سنتی ایران در منطقه غرب آسیا در ورزشگاه مملو از تماشاگر آزادی میهمان ایران بود. عربستان سعودی در حالی که با یک گل از ایران جلو بود و پنالتی کریم باقری توسط الدعایه گرفته شده بود، در نهایت گل تساوی را از شماره شش ایران کریم باقری دریافت کرد تا باز هم باقری زننده اولین و آخرین گل ایران در این دیدار باشد. چند روز بعد و در تاریخ 4مهر سال 76ایران باید در کویت به مصاف تیم ملی کویت و مثلث خطرناک آنها می رفت. بشار عبدالله، جاسم الهویدی و بدرالحاجی  سه بازیکن مطرح کویتی بودند که توانستند با همکاری با دیگر ملی پوشان این تیم و ضربه نهایی جاسم الهویدی از ایران یک بر صفر جلو بیافتند.


نبرد دو تیم تا دقیقه 90با یک گل به نفع کویت بود که پاس تو در اصغر مدیرروستا به کریم باقری،با خروج دروازه بان کویت و ضربه فنی باقری همراه شد تا مدافع وسطی که در تیم ملی سابقه بازی در دفاع چپ را نیز داشت و در آن سالها با شماره شش هافبک وسط بازی می کرد،مثل یک مهاجم و تمام کننده قهار از شکست ایران در کویت جلوگیری کند. او  در آن سالها  مهمترین  گلهای  اول ایران  را دربازی  های  ملی به  ثمر رساند . گلهایی  که در نهایت ایران را  به جام  جهانی رساند  و مهمترینش  در تاریخ 8آذر و در ملبورن و  در دیدار تاریخی برابر استرالیا  برای  بازگشت بزرگ  ایران بود.

 

1647679

دیدگاه‌ها