کد خبر : 1782044 | 04 مهر 1400 ساعت 11:44 | 15K بازدید | 0 دیدگاه

اتحاد مثال‌زدنی گلرهای ملی فوتبال زنان؛

دو کلین‌شیت برای تاریخ‌سازی؟ انجام شد (عکس)

کادرفنی تیم ملی فوتبال زنان در خط دروازه برخلاف پیش‌بینی‌ها عملکرد کرد و البته توانست مزد اعتماد و ریسک‌پذیری خود را بگیرد.

به گزارش "ورزش سه" انتخاب زهره کودایی در خط دروازه تیم ملی فوتبال زنان، شاید انتخابی دور از ذهن و غیر قابل پیش‌بینی بود؛ چرا که او در اردوهای اولیه پس از انتخاب مریم ایراندوست به تیم ملی دعوت نشد و پس از آن‌که دعوت به تیم ملی هم شد، زیر سایه زهرا خواجوی نامش قرار گرفته بود و حتی در بازی‌های دوستانه پیش از مقدماتی جام ملت‌ها هم فرصت بازی به دست نیاورد.

 

اما کودایی با عملکرد درخشان خود در تمرینات توانست خواجوی و دیگر رقبای خود برای خط دروازه را کنار بزند و نفر اول دروازه تیم ملی شود؛ البته که با دعوت از مریم یکتایی دروازه‌بان تیم فوتبال زنان بشیکتاش تصور می‌شد که او قرار است انتخاب اول مریم ایراندوست برای خط دروازه باشد تا باتجربه اروپایی خود به تیم ملی کمک کند اما این‌چنین نشد و ماموریت حراست از دروازه تیم ملی به زهره کودایی رسید.

 

دروازه باتجربه‌ای که هم مقابل بنگلادش و بعد از آن هم مقابل اردن، دو نمایش درخشان در جریان بازی داشت و 180 دقیقه متوالی موفق به کلین‌شیت شد و در ضربات پنالتی مقابل اردن هم که عملکرد شاهکاری داشت و ورق را به سود تیم ملی فوتبال زنان ایران برگرداند و با دو مهار پنالتی، نامش را بر سر زبان‌ها انداخت.

 

پس این درخشش، کودایی در مریم یکتایی و مینا نافعی دو دروازه‌بان دیگر تیم ملی فوتبال زنان ایران روز گذشته در ورزشگاه بنیادکار تاشکند جشن صعود به جام ملت‌ها را گرفت و در کنار عکسی به یادگار انداخت تا این‌چنین اتحاد دروازه‌بانان باتجربه تیم ملی به تهران مخابره شود.

 

1647687

دیدگاه‌ها