کد خبر : 1782052 | 04 مهر 1400 ساعت 12:25 | 60.5K بازدید | 2 دیدگاه

برنامه این هفته سینماهای دانمارک، ترکیه و پرتغال؛

اکران بارسلونا - پی اس جی با حضور ستاره‌های ایرانی!

هفته‌ای که گذشت با اتفاقاتی عجیب برای لژیونرهای ایرانی همراه بود؛ پیروزی در آخرین دقایق بازی در سه کشور پرتغال، دانمارک و ترکیه.

اکران بارسلونا - پی اس جی با حضور ستاره‌های ایرانی!

به گزارش "ورزش سه"، لژیونرهای ایرانی روزهای بسیار خوبی را در فوتبال اروپا سپری می‌کنند و البته انتظار می‌رود که با بازگشت سردار و آمادگی میلاد محمدی و احسان حاج صفی، درخشش آنها در هفته‌های بیشتر از پیش نیز بشود.

 

اما در هفته گذشته، اتفاقاتی جالب برای سه لژیونر فوتبال ایران رخ داد؛ سعید عزت‌اللهی که بازی جام حذفی را با گلی تماشایی آغاز کرده بود، بازگشتی دراماتیک را تجربه کرد، محمد نادری در ترکیه تماشاگر پیروزی بزرگ آلتای اسپور بر بشیکتاش بود و مهدی طارمی پس از شوت استثنایی اش، سه امتیاز را با پورتو به دست آورد. نقطه اشتراک تمام بردها، به ثمر رسیدن گل پیروزی بخش در آخرین لحظات مسابقه بود.

 

سه بردی که در دانمارک، ترکیه و پرتغال رقم خورد، سبب شد تا وایله بولدکلاب به مرحله بعدی جام حذفی صعود کند، پورتو در کورس صدرنشینی باقی بماند و آلتای با هدایت مصطفی دنیزلی به شگفتی ساز سوپرلیگ ترکیه و صدرنشین لیگ این کشور تبدیل شود.

 

* کپنهاگ دانمارک - 31 شهریور - مرحله سوم جام حذفی:
در استادیوم کوچک پایتخت دانمارک، وایله بولدکلاب به مصاف تیم دسته سومی وانلوس رفته؛ تیمی که در استادیوم هواداران هیجان زده‌اش را همراه خود دارد اما مقاومتش در دقیقه 23 مقابل وایله شکسته می‌شود. عزت اللهی با شوتی تماشایی موفق به گلزنی شده اما این گل هم چندان دوام ندارد؛ یک، دو و سه - شگفتی در دانمارک.


کاسپر سیندال، ایوب سورنسن و اسجاس لاکور، سه بار دروازه وایله را باز می‌کنند تا در دقیقه 78 نتیجه‌ای عجیب روی اسکوربورد نقش ببندد. اما این پایان کار نیست - پایان کار قرار است در هشت دقیقه اضافه نیمه دوم رقم بخورد.


ارسال عزت اللهی در دقیقه 90 بازی با ضربه لوکاس انجل تبدیل به گل می‌شود. بازیکنان وایله سراسیمه توپ را برمی‌دارند و در وسط زمین قرار می‌دهند تا برای زدن گل بعدی تلاش کنند. گل بعدی یک دقیقه بعد و با شوتی تماشایی توسط همین بازیکن زده می‌شود.

 

1647702

 

1647700


 اما حریف حمله می‌کند و تلاشش برای گلزنی را ادامه می‌دهد. یک موقعیت تک به تک و یک سیو استثنایی از الکساندر برانست، وایله را در بازی نگه می‌دارد.چند ثانیه بعد در شلوغی محوطه جریمه حریف آندرس پونس صاحب توپ شده و در موقعیت تک به تک یک بار دیگر دروازه را باز می‌کند؛ گزارشگر: کامبک ایز کامپیلیت.

 

* ازمیر ترکیه - 2 مهر - هفته هفتم سوپرلیگ ترکیه؛
حساسترین بازی آلتای اسپور پس از بازگشت به لیگ برتر و محمد نادری در ترکیب اصلی. او در سمت چپ حضور دارد و باید گوخان توره را مهار کند. مدافع چپ ایرانی آلتای در نیمه اول درخشان ظاهر می‌شود اما زمانی که برای تکل روی پای بازیکن بشیکتاش اقدام می‌کند، پای بازیکن حریف روی پایش می‌رود و یک مصدومیت جزئی و البته نابهنگام.


نادری از ترکیب خارج می‌شود اما چیزی جلودار آلتای و مصطفی دنیزلی نیست؛ حتی گل نخست یاران میرالم پیانیچ. کوون یالچین در دقیقه 47 دروازه را باز می‌کند اما 10 دقیقه بعد لئوناردو کاپل با استفاده از اشتباه مدافع بشیکتاش گل نخست را به ثمر می‌رساند.

 

1647701

 

1647699


در دقیقه 89 و در حالی که همه تصور می‌کنند بازی به اتمام رسیده، یک حمله دیگر روی دروازه بشیکتاش و این بار بازیکنی که پاس گل اول را داده در متن کار قرار دارد. بامبا در گوشه محوطه جریمه به شکلی تماشایی کنترل می‌کند و بعد شوت تماشایی که از بین پاهای دروازه‌بان می‌گذرد و وارد دروازه می‌شود.

 

* بارسلوس پرتغال - بامداد 3 مهر - هفته هفتم لیگ:
یک توپ ربایی تماشایی و دریبل دو طرفه، نیم نگاه به دروازه و شوتی بدون تعلل و کاملا دقیق؛ این صحنه‌ای آشناست که توصیف آن با چند واژه هم ویدیوی آن را به ذهن هواداران ایرانی متبادر می‌کند. گلی تماشایی از سوی مهاجم شماره 9 پورتو که البته خیلی زود روی یک پنالتی جواب داده می‌شود. اما این پایان کار نیست.

 

1647698


پورتویی ها یک ساعت تلاش می‌کنند تا دروازه ژیل ویسنته را باز کنند اما حریف میانه جدولی در دفاع مستحکم و در درون دروازه مطمئن عمل می‌کند تا اینکه سرنوشت عزت اللهی و نادری برای طارمی هم تکرار می‌شود؛ رستگاری در آخرین لحظات.

 

1647703


در دقیقه 89 پورتو صاحب یک ضربه ایستگاهی می‌شود و سرجیو اولیویرا پشت توپ می‌ایستد و با شوتی پرقدرت و دقیق، توپ را می‌فرستد به کنج دروازه ژیل ویسنته تا سه امتیاز ارزشمند در آخرین لحظات به دست بیاید.

 

* فکر کردم وسط بازی پاریس - بارسلونا هستم
سعید عزت اللهی هافبک که نقشی موثر در پیروزی 4-3 تیمش ایفا کرد درباره این بازی می‌گوید: واقعا عجیب بود. فکر نمی‌کردیم بازی اینطور گره بخورد اما غفلت ما باعث شد تا حریف سه گل بزند. وقتی داور 8 دقیقه وقت اضافه گرفت، مطمئن بودم که می‌توانیم در همین دقایق کار حریف را بسازیم. در دقیقه 90 یک گل زدیم و دو بار هم در وقتهای اضافه به گل رسیدیم. واقعا حس می‌کردم وسط بازی پاری سن ژرمن و بارسلونا هستم!

دیدگاه‌ها