کد خبر : 1782065 | 04 مهر 1400 ساعت 13:08 | 10.2K بازدید | 1 دیدگاه

با طلسم‌شکنی 16 ساله در راه جام ملت‌ها؛

ایراندوست و همکاران؛ پایان خاطره تلخ 2012 (عکس)

با تاریخ‌سازی روز گذشته برای فوتبال زنان شاید خاطره تلخ 8 سال قبل در مسیر المپیک لندن به دست فراموشی سپرده شد.

به گزارش "ورزش سه" وقتی برای نخستین‌بار مریم ایراندوست سکان هدایت تیم ملی فوتبال زنان را برعهده گرفت، ماموریت حضور در رقابت‌های انتخابی المپیک 2012 لندن بود؛ رویای بزرگ رسیدن به المپیک باعث شد تا دور اول مسابقات با موفقیت برای زنان ایران به پایان برسد.

 

اما تصمیم سیاسی کنفدراسیون فوتبال آسیا درباره «حجاب» تیم ملی فوتبال زنان، باعث شد تا آن‌ها از گردونه رقابت‌ها حذف شوند و یک حسرت بزرگ بر دل تیم ملی و صد البته کادرفنی که در رأس آن مریم ایراندوست قرار داشت بماند.

حالا با گذشت 8 سال، ایراندوست با ماموریتی جدید سکان هدایت تیم ملی را پذیرفت و این‌بار قرار بود برای تاریخ‌سازی تیم ملی دگرگون شده را مهیای بازی کند؛ آن‌هم پس از دو سال تعطیلی و حذف از رنکینگ فیفا.

 

ایراندوست و همکارانش در کادرفنی به ویژه سمیه شهبازی که نقش دستیار اول را داشت، به خوبی موفق شدند در 4 ماه، غفلت 2 ساله را جبران کنند و تیم ملی فوتبال زنان را مهیای حضور در مقدماتی جام ملت‌های آسیا کنند.

 

روز گذشته و پس از آن‌که صعود تیم ملی فوتبال زنان ایران برای اولین‌بار به جام ملت‌های آسیا قطعی شد، ایراندوست و همکارانش شادمان در کنار هم دیگر در مقابل لنز دوربین مریم مجد ژست پیروزی گرفتند؛ چرا که آن‌ها به خوبی موفق شدند ماموریت ویژه‌ای که عهده‌دار آن شدند را به سرانجام برسانند.

 

 

1647725

 

1647726

 

1647803

 

1647727

 

صحنه دیگری که روز گذشته شکار لنز دوربین عکاس تیم ملی شد، لحظه‌ای بود که زهره کودایی موفق به دومین مهار پنالتی در ضربات پنالتی‌ها شد و مریم ایراندوست با چشمانی پر از اشک، در آغوش دستیار اول خود رفت و اولین جشن صعود را این‌چنین بر پا کرد.

دیدگاه‌ها