کد خبر : 1782177 | 04 مهر 1400 ساعت 22:23 | 37.5K بازدید | 5 دیدگاه

باید به مربی ایرانی فرصت داد؛  

انتقادات از بهروز عطایی؛غیرمنصفانه‌ترین کار ممکن

با حذف ایران از مسابقات جوانان جهان برخی انتقادات شدیدی به عملکرد بهروز عطایی در تیم ملی جوانان دارند.

انتقادات از بهروز عطایی؛غیرمنصفانه‌ترین کار ممکن

به گزارش "ورزش سه"، بهروز عطایی در حالی هفته‌های شلوغی را در والیبال ایران پشت سر گذاشت که یک قهرمانی امیدوار کننده را با نسلی جدید و بدون بازیکنان اصلی در قهرمانی آسیا به دست آورد ولی پس از آن با دو باخت نزدیک سه بر دو مقابل بلژیک و آرژانتین ناباورانه از مرحله گروهی مسابقات جوانان جهان حذف شد.

 

عطایی در حالی همزمان عهده دار تیم ملی بزرگسالان و جوانان شده بود که در مسابقات قبلی جوانان جهان ایران را به مقام قهرمانی رسانده بود و اتفاقا با بازیکنان همان نسل، امسال در ژاپن و در تورنمنت قهرمانی آسیا درخشید و نوانست روی سکوی قهرمانی بایستد؛ عطایی با سابقه قهرمانی در این دو تورنمنت مهم توانایی‌هایش را اثبات کرده بود ولی اسیر تک امتیازها و باخت نزدیک به بلژیک و آرژانتین در این دوره جوانان جهان شد.

 

شاید انتقادات شدید از بهروز عطایی که نتیجه خوب و امیدبخشی با تیم بزرگسالان کسب کرده و ایران را در شرایطی که پس از ناکامی در دو تورنمت مهم اوضاع روحی خوبی نداشت، به قهرمانی رسانده منصفانه نباشد. مشکل تیم عطایی در رده جوانان هماهنگ کم بازیکنان و انجام ندادن تمرینات زیاد و مسابقات تدارکاتی قبل از این تورنمنت بود که با توجه به فرصت کم عطایی بعد از المپیک برای آماده سازی هر دو تیم بزرگسالان و جوانان این اتفاق خیلی دور از ذهن نبود. اما با توجه اینکه ایران در دوره قبل قهرمان مسابقات شده بود و به عنوان مدافع عنوان قهرمانی پا به تورنمنت جوانان جهان گذاشت توقعات از تیم عطایی در رده جوانان هم بسیار بالا رفته بود.

 

 

 

1646599

 

 

 در والیبال تک امتیازها می‌توانند سرنوشت ساز باشند و اگر در ست آخر بازی با آرژانتین توپ‌های ایران تبدیل به امتیاز می‌شد الان اوضاع برای عطایی کاملا متفاوت می‌شد. برخی این نتیجه جوانان را بدترین عملکرد تاریخ ایران در این تورنمنت می‌دانند اما برخلاف این ادعاها ما نتایج بدتری هم کسب کرده بودیم و در سال‌های ۱۹۹۳، ۱۹۹۷ و ۲۰۱۵ نیز ایران از مرحله گروهی حذف شده بود.

 

امروزه با توجه به اهمیت والیبال برای جامعه ایران باید برنامه ریزی مناسبی در تمامی رده‌ها برای والیبالیست‌ها شود و حضور مربیانی که در سال‌های اخیر در کنار مربیان خارجی ایران کار کرده‌اند می‌تواند ایران را در عرصه مربیگری والیبال هم در کلاس جهانی قرار دهد. در شرایط فعلی باید از امثال بهروز عطایی حمایت شود و فرصت و فضای کار بیشتری در اختیارشان قرار بگیرد. عطایی تا المپیک پاریس راه طولانی‌ای در پیش دارد و انتقادات شدید از او و شاگردانش هیچ کمکی به والیبال ایران نخواهد کرد.

دیدگاه‌ها