کد خبر : 1782229 | 05 مهر 1400 ساعت 11:03 | 328.4K بازدید | 24 دیدگاه

بردیا سعادت و یک چالش سخت در ۱۹ سالگی

حیف از این استعداد بزرگ اگر به این زودی بسوزد

ستاره جوان والیبال ایران رفتار سوال برانگیزی در هفته های اخیر داشته است.

حیف از این استعداد بزرگ اگر به این زودی بسوزد

به گزارش "ورزش سه"، همین چند ماه پیش بود که ولادیمیر آلکنو یک پسر برومند و خوش قد و بالا را برای اولین بار در تیم ملی بزرگسالان به کار گرفت؛ بردیا سعادت کسی که فقط چند بازی برایش کافی بود که حتی به بیننده های آماتور والیبال هم نشان دهد که می توان چه آینده درخشانی را برایش متصور بود.

 

اگرچه بردیا برای مسابقات المپیک به توکیو نرفت اما باز هم هیچ اهل فنی به توانایی او شک نداشت. ستاره جوان والیبال ایران اما چندی پیش در اقدامی غیر منتظره با یک‌تیم کره ای قرارداد بسته بود؛ انتقالی که بسیاری از همان ابتدا و حتی قبل از مطرح شدن نام سعادت در لیگ ملت ها نیز به آن خوشبین نبودند.

 

 

1647627

 

 

با این حال هر طور که بود سعادت به کره جنوبی رفت تا در تمرینات ویکستورم شرکت کند. اما در این مدت هیچ نشانه مثبتی از حضور بردیا در کره مشاهده نشد تا این که موعد بازی های آسیایی فرا رسید و بهروز عطایی او را به اردوی تیم ملی دعوت کرد.

 

در ابتدا قرار بود بردیا به اردوی تیم ملی ملحق شود، سپس گفته شد که او دیرتر می آید و بعد هم این مسئله مطرح شد که او اصلا به تهران نخواهد آمد. حتی در آن مقطع مصطفی کارخانه هم طی مصاحبه ای با ما تایید کرد که باشگاه کره ای در این زمینه همکاری می کند اما بردیا خودش میلی به آمدن نشان نمی دهد.

 

اما شاید اگر هر مربی دیگری بود با نهایت عصبانیت با این اتفاق برخورد می کرد اما بهروز عطایی در مورد بردیا سعادت به حرفه ای ترین شکل ممکن عمل کرده و موافقت کرد که او در ژاپن به اردوی تیم ملی ملحق شود.

 

تیم ملی به ژاپن رفت، قهرمان آسیا شد اما باز هم از این والیبالیست جوان خبری نبود؛ وقت بازی های جوانان جهان رسیده بود و احتمالا بهترین فرصت برای بردیا که اتفاقات گذشته را جبران کند. اما در کمال ناباوری او نتوانست به موقع و در کنار دیگر بازیکنان تیم به ایتالیا برود؛ موضوعی که باعث شد بردیا در مسابقه اول ایران مقابل بلژیک غایب باشد، دیداری که با شکست ما به پایان رسید و شاید اگر سعادت با ما بود نتیجه دیگری رقم می خورد و حتی ما حالا در مرحله بعد بودیم نه این که برای مقام نهم بجنگیم؛ البته که نه یک بردیای مصدوم که یک بازیکن آماده.

 

حالا چرا از مصدومیت بردیا حرف زدیم؛ ابتدا در فضای مجازی که احتمالا بلای جان خیلی از استعدادهای جوان ماست، گفته شد که بردیا سعادت قید چندین میلیارد پول را زده تا به تیم ملی بیاید؛ تا این جای قضیه هر کسی را می توانست به وجد بیاورد اما نکته تلخ ماجرا جایی بود که باشگاه کره ای اعلام کرد بردیا سعادت مصدوم بوده و به همین خاطر آن ها با او فسخ کرده اند.

 

این اتفاقات جایی عجیب تر می شود که بدانیم که فدراسیون، اعضای تیم ملی و شخص بهروز عطایی از مصدومیت بردیا اطلاع نداشته اند و تا لحظه آغاز مسابقات روی یک بازیکن آماده حساب باز کرده بودند؛ اتفاقی که نیفتاد و دست آن ها در پوست گردو ماند و والیبال ایران هم نهایتا از صعود به مرحله بعد جهانی والیبال باز ماند.

 

 

1636897

 

 

شاید حالا ساده ترین کار این باشد که تقصیر را گردن بردیا سعادت بیندازیم و‌ بگوییم چون او آماده نبود این نتایج رقم خورد و از این دست بهانه گیری ها که قطعا یک مربی در حد و اندازه های بهروز عطایی نیز قطعا چنین رویکردی ندارد؛ کسی که در همین بازی های آسیایی قابلیت او به ما ثابت شد و نشان داد که می توانیم سال ها به عنوان یک مربی درجه اول رویش حساب باز کنیم.

 

بحث در مورد بردیا سعادت و نگرانی برای یک آینده نزدیک به ۱۲،۱۳ ساله است. بردیا فقط ۱۹ سال سن دارد و قابلیت های فنی و فیزیکی او بر هیچ‌ کس پوشیده نیست. از طرفی شخصیت خود او نیز به گونه ای نیست که حاشیه را دوست داشته باشد و احتمالا برخی عوامل و شاید افراد این دردسرها را برای او ایجاد کرده اند. بردیا سعادت آینده والیبال ماست و گزاف نیست اگر بگوییم او به قدری از نظر فنی و فیزیکی همه چیز تمام است که حتی می تواند در جهان زبان زد خاص و عام شود؛ البته به یک شرط آن هم این که در تصمیمات خود وسواس بیشتری به خرج دهد، از مشاوره های درستی استفاده کند و نهایتا از استعداد عجیب و غریبش در بهترین راه استفاده کند؛ البته بردیا سعادت در این راه به کمک و حمایت بهروز عطایی و بهروز عطایی ها احتیاج دارد تا دوباره به مسیر درست بازگشته و سال ها در میادین مختلف خوش بدرخشد.

 

مهدی اسدی

دیدگاه‌ها