کد خبر : 1782230 | 05 مهر 1400 ساعت 11:13 | 45.3K بازدید | 42 دیدگاه

نشست مطبوعاتی تند و تیز سرمربی کره 

پائولو بنتو: 3 امتیاز بازی در تهران را می‌خواهیم

پائولو بنتو سرمربی تیم ملی کره جنوبی اعلام کرد که او به دنبال 6 امتیاز دیدار برابر سوریه و ایران در مرحله مقدماتی جام جهانی است.

پائولو بنتو: 3 امتیاز بازی در تهران را می‌خواهیم

به گزارش "ورزش سه"، پائولو بنتو سرمربی تیم ملی فوتبال کره جنوبی اعلام کرد که هدف او از دو بازی بعدی تیمش در مرحله مقدماتی جام جهانی، کسب شش امتیاز است و او نوید عملکرد هجومی بهتری را در دو بازی برابر سوریه و ایران در ماه اکتبر داد. دیدارهایی که به ترتیب قرار است در تاریخ های 15 و 20 مهر در سئول و تهران برگزار شود.

 

در نشست مطبوعاتی که صبح امروز و به صورت آنلاین برگزار شد، بنتو نام 27 بازیکن تیم ملی کره جنوبی را برای دو دیدار برابر سوریه و ایران اعلام کرد. تیم ملی فوتبال کره جنوبی در بازی ابتدایی برابر عراق به تساوی بدون گل رسید و مقابل لبنان با یک گل پیروز شد. بنتو در این خصوص گفت: در دو بازی برابر سوریه و ایران، قصد داریم روند هجومی و به دست آوردن موقعیت های فراوان برای کسب امتیاز بیشتر را توسعه دهیم. ما دو بازی پیاپی را با هدف کسب شش امتیاز انجام خواهیم داد.

 

بنتو در بخشی از این کنفرانس از پاسخ به این سوال که تیم ملی ایران در دو بازی نخست از کره جنوبی بهتر کار کرده و برنامه او برای غلبه بر شاگردان اسکوچیچ چیست، طفره رفت. با این حال، او اعلام کرد هر چند وعده پیروزی بر ایران عواقبی دارد اما او به دنبال کسب 3 امتیاز در تهران است.

 

در زیر گزیده ای از کنفرانس مطبوعاتی بنتو را مرور می کنیم: 

 

- عدم گلزنی کافی در دو بازی قبلی؟
در دو بازی برابر عراق و لبنان، ما 6 امتیاز را می خواستیم اما تنها 4 امتیاز کسب کردیم. حالا دو بازی سخت دیگر پیش رو داریم. ما قصد داریم فرایند حمله و موقعیت های گلزنی را بیشتر از دو بازی گذشته و برای کسب امتیاز بیشتر توسعه دهیم. خط دفاع (که گلی دریافت نکرد) با همان تاکتیک قبلی بازی می کند.

 

1648062

 

- چرا 4 دروازه بان از جمله سونگ بوم کئون را انتخاب کردید؟
یک مسابقه ما (برابر سوریه) در خانه و یک مسابقه (برابر ایران) خارج از خانه است. ما 27 نفر را به اردو دعوت کردیم تا گزینه های بیشتری در اختیار داشته باشیم و آنها را برای تمرینات خاص یا انجام بازی متفاوت انتخاب کردیم. با انتخاب 4 دروازه بان، خود را برای اتفاقاتی آماده کردم که ممکن است هنگام رفتن به ایران رخ دهد.

 

- غیبت لی کانگ این (بازیکن مایورکا) در فهرست تیم ملی؟
لی کانگ بازی های خوبی را در مایورکا انجام می دهد، اما در این مرحله انتخاب نشده است. بازیکنانی هستند که می توانند در پست های دیگری بازی کنند. این درست است که لی کانگ این مقابل رئال مادرید و اوساسونا عملکرد خوبی داشت. با این حال، سایر بازیکنان در همان پست نیز عملکرد خوبی از خود نشان دادند. برخی (از بین بازیکنان دعوت شده) در این مدت بازی های زیادی انجام ندادند، اما آنها (به جای لی کانگ این) انتخاب شدند زیرا می توانستند در پست های دیگری نیز بازی کنند.

 

- در دو بازی نخست، برخی از بازیکنان خارج از کشور شرایط خوبی نداشتند. چگونه می خواهید آن را مدیریت کنید؟
اول از همه، باید ببینیم بازیکنان لژیونر در چه وضعیتی قرار خواهند گرفت. مسابقات تیم های خارج از کشور از مدت ها پیش برنامه ریزی شده است، بنابراین نمی توانیم آنها را به تعویق بیندازیم. در همین راستا، ما قصد داریم آن را به گونه ای مدیریت کنیم که به نفع بازیکنان و تیم باشد. ما هدف مشخصی برای دستیابی داریم. ما قصد داریم همیشه بهترین بازیکنان را در بهترین شرایط برای رقابت مدیریت کنیم.

 

- پایک سونگ هو با چه اهدافی انتخاب شده است؟
پایک سونگ هو بازیکنی است که قبلا با ما بوده است. در ابتدای لیگ کره جنوبی مشکلاتی وجود داشت، اما اکنون او عملکرد خوبی را از خود نشان می دهد. من او را به عنوان بازیکنی انتخاب کردم که می تواند در بیش از یک پست بازی کند.

 

1648060

 

- شما در دیدارهای اولیه نسبت به ایران عملکرد ضعیف تری داشتید. چگونه می خواهید بر این تیم غلبه کنید؟
در حال حاضر ما قصد داریم تمرکز خود را روی اولین بازی مقابل سوریه بگذاریم و سپس به سراغ ایران می رویم.

 

- چه هدفی را می خواهید در دو مسابقه متوالی دنبال کنید؟
پاسخ به این سوال آسان است هر چند می تواند مشکلات و عواقبی را به وجود بیاورد اما هدف ما کسب 6 امتیاز برابر سوریه و ایران است.

 

- چرا بعد از دو بازی نخست و زدن فقط یک گل تنها دو مهاجم را دعوت کردید؟
من فکر می کنم این بستگی به نحوه نگاه شما به لیست بازیکنان دارد. اول از همه، معمولاً دو بازیکن هستند که پست "شماره 9" را بر عهده می گیرند، اما بازیکنانی هستند که بسته به شرایط می توانند به عنوان بازیکنان یک یا دو پسته بازی کنند و به خط حمله اضافه شوند. مانند سون هیونگ مین، لی دونگ گیونگ، هوانگ هی چان و سونگ مین کیو.


- چرا کیم مون هوان را انتخاب نکردید؟
عدم دعوت از او به خاطر مسائل تاکتیکی است. دلیل دیگری ندارد.

 

1648059

 

- در دو بازی نخست، از میان پنج مدافع میانی فقط از کیم مین جائه و کیم یانگ گوون استفاده شد.
هنگام انتخاب بازیکنان، تعادل خطوط دفاعی، میانی و هجومی  را در نظر بگیرید. انتخاب مهاجم به جای یک مدافع میانی درست نیست. باید همه ترازها را در نظر گرفت. دلیل رقابت کیم مین جائه و کیم یانگ گوون این است که آنها قبلاً در دیدارهای زیادی با یکدیگر بازی کرده اند.

 

- آیا مطمئن هستید که کیفیت تیم ملی تقویت شده و می تواند در مرحله مقدماتی و اصلی جام جهانی بدرخشد؟
در مورد مرحله اصلی جام جهانی قطر باید بعدا صحبت کنیم. ما به سبک خود ایمان داریم. اگر به تیمم باور نداشتم، اینجا نبودم.


- در ماه سپتامبر، نگرانی هایی وجود داشت مبنی بر اینکه مشکلی در مدیریت تیم وجود دارد زیرا در اردوی پیش از مسابقات آسیب دیدگی هایی برای بازیکنان رخ داد.
ممکن است چیزی که از بیرون دیده می شود با چیزی که از درون تیم دیده می شود متفاوت باشد. بهتر است هنگام صحبت کردن، کمی بیشتر فکر کنید. برخی از افراد به دلیل این حرفها دچار مشکل خواهند شد. من فکر می کنم ما باید این را در نظر بگیریم و جلو برویم.

دیدگاه‌ها