کد خبر : 1782238 | 05 مهر 1400 ساعت 12:08 | 21.2K بازدید | 2 دیدگاه

خداحافظی پرافتخارترین کشتی‌گیر سومو (عکس)

یوکوزونا هاکوهو، پرافتخارترین کشتی‌گیر رشته سومو، که به ققنوس سفید معروف بود از تشک کشتی خداحافظی کرد.

خداحافظی پرافتخارترین کشتی‌گیر سومو (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، سال گذشته نمایندگان کمیت قهرمانی یوکوزان به این کشتی‌گیر هشدار داده بودند چرا که رقابت‌های بسیاری را به دلیل مصدومیت از دست داده بود. این شرایط در سال جاری نیز ادامه پیدا کرد و هاکوهو تنها در یک رقابت در ناگویا به طور کامل حضور داشت و قهرمان جام امپراتور شد. 


با این حال او در ماه سپتامبر در رقابت‌های پاییز حاضر نشد چرا که از ناحیه زانو احساس درد داشت و پس از این بود که تصمیم گرفت بازنشستگی خود از دنیای ورزش حرفه‌ای را اعلام کند. 


هاکوهو که نام اصلی‌اش مونخباتین داوجارگال است اصالتی مغولستانی دارد. او پرافتخارترین کشتی‌گیر در دنیای حرفه‌ای سومو به حساب می‌آید و بیشترین رکورد ممکن را در این ورزش به نام خود ثبت کرده است. او بیشترین تعداد قهرمانی در جام امپراتور (45) و بیشترین تعداد پیروزی در این رشته (1187) را به دست آورده است. 


هاکوهو در حال حاضر 36 ساله است. او با زنی ژاپنی به نام سایوکو وادا ازدواج کرده و در سال 2019 تابعیت ژاپن را دریافت کرده است. این موضوع باعث شد که او بتواند پس از پایان دوران ورزش حرفه‌ای خود، هدایت هایه را برعهده بگیرد که اتحادیه اصلی در ساختار سازمانی ورزش حرفه‌ای سومو به حساب می‌آید. ورزشکاران در این سازمان زندگی کرده و به تمرینات سخت برای آماده‌سازی حضور در مسابقات می‌پردازند. او برای دریافت تابعیت ژاپن مجبور شد از تابعیت مغولی خود بگذرد چرا که دو تابعیتی بودن در ژاپن برخلاف قوانین است.

دیدگاه‌ها