کد خبر : 1782291 | 05 مهر 1400 ساعت 17:07 | 2.8K بازدید | 1 دیدگاه

با شکست هند یک مدال قطعی خواهد شد

دختران و پسران تنیس‌روی‌میز، آماده نبرد آسیایی

قرعه ملی پوشان تنیس روی میز ایران در رقابت های در قهرمانی آسیا در قطر مشخص شد.

دختران و پسران تنیس‌روی‌میز، آماده نبرد آسیایی

به گزارش "ورزش سه"، بیست و پنجمین دوره رقابت های تنیس روی میز قهرمانی آسیا از فردا (سه شنبه) در دوحه قطر برگزار می شود و تیم های ملی مردان و زنان ایران در سه بخش تیمی، دوبل و انفرادی به مصاف حریفان خواهند رفت.


در بخش تیمی ، تیم ملی مردان ایران که سید ۶ رقابت ها را دارا می باشد از حضور در مرحله ی مقدماتی معاف است و کارش را در مرحله حذفی آغاز خواهد کرد. مردان تنیس روی میز ایران در مرحله حذفی به مصاف هندوستان خواهند رفت.


ژاپن، کره جنوبی، هنگ کنگ، هند و چین تایپه که در دوره پیشین مسابقات قهرمانی آسیا جزو ۶ تیم برتر شده بودند دیگر تیم هایی هستند همچون ایران بدون دیدار مقدماتی وارد مرحله یک چهارم مسابقات می شوند.


بدین ترتیب دیدارهای مقدماتی مسابقات تنیس روی میز قهرمانی آسیا در بخش تیمی مردان با حضور ۲۲ تیم برگزارمی شود تا از میان آنها ۲ تیم برتر به جمع ۶ تیم بالا صعود کنند. رقابت برای کسب مدال میان این هشت تیم و به صورت حذفی برگزار می شود، به طوری که تیم کشورمان در صورت برد در اولین بازی مقابل هندوستان راهی مرحله نیمه نهایی می شود و بدین ترتیب مدال برنز مشترک خود را قطعی خواهد کرد.


این در حالی است که از حالا تنیس روی میز مردان ایران به واسطه حضور در جمع ۶ تیم برتر مسابقات قهرمانی آسیا، سهمیه خود را برای مسابقات جهانی ۲۰۲۲ چین را هم قطعی کرده است.
اما در بخش بانوان، شاگردان حمیده ایرانمنش سید هشتم رقابت ها را در اختیار دارند و برای حضور در جمع ۸ تیم پایانی ملزم به انجام دیدارهای مقدماتی هستند. بانوان ایرانی در گروه دوم با اندونزی و مالدیو مصاف خواهند کرد.

 

1648174


مسابقات تنیس روی میز قهرمانی آسیا در بخش تیمی بانوان با حضور ۱۸ تیم برگزار می شود. ژاپن، سنگاپور، چین‌تایپه، تایلند، هنگ کنگ و کره جنوبی ۶ تیم معاف از دیدارهای مقدماتی هستند. ۱۲ تیم دیگر که ایران هم یکی از آنهاست برگزارکننده رقابت های مقدماتی خواهند بود تا دو تیم برتر از میان آنها در کنار این ۶ تیم قرار گرفته و رقابت خود را برای کسب مدال دنبال کنند.

 

دیدگاه‌ها