کد خبر : 1782350 | 05 مهر 1400 ساعت 22:39 | 106.6K بازدید | 38 دیدگاه

جام جهانی فوتسال؛

سوت سرنوشت‌ساز داور استرالیایی در حذف ایران(عکس)

با تصمیم عجیب داور استرالیایی، سرنوشت بازی ایران و قزاقستان تغییر کرد.

سوت سرنوشت‌ساز داور استرالیایی در حذف ایران(عکس)

به گزارش ورزش سه، تیم ملی فوتسال ایران نیمه اول دیدار یک چهارم نهایی جام جهانی لیتوانی را با برتری دو بر صفر مقابل قراقستان به پایان رساند.

 

قزاق ها در نیمه دوم با اتکا به بازی با پای قدرتمند هیگوئیتا، دروازه بان برزیلی خود فشار روی دروازه ایران را به حداکثر رسانده و موفق به جبران دو گل خورده شدند؛ گل دوم آنها اما در شرایطی بسیار عجیب به ثمر رسید.

 

دروازه بان قزاقستان در یکی از نفوذهای خود توپ را در زمین ایران از دست داد و مجبور شد با بالا بردن پای خود تعادل محمد شجری را بهم بزند؛ با وجود این خطا توپ در میانه های میدان به بازیکن ایران رسید و او می توانست در غیاب هیگوئیتا دروازه را باز کند که سوت داور به صدا در آمد.

 

1648278

 

در حالی که نیمکت ایران تصور می کرد که بازی به دلیل خطای هیگوئیتا روی شجری متوقف شده و در حال اعتراض بودند که چرا رایان شفر اجازه ادامه بازی را نداده و گلر حریف هم با نگاهی نگران منتظر رنگ کارت داور استرالیایی بود، شفر در اقدامی عجیب بازیکن تیم ملی ایران را با کارت زرد جریمه کرد!

 

این تصمیم داور با تعجب اعضای تیم ملی ایران همراه بود که حداقل انتظارشان، اعلام خطای هیگوئیتا و نشان دادن یک کارت زرد به او بود اما در میان بهت همه این بازیکن تیم ملی ایران بود که به تشخیص داور و به دلیل تمارض کارت زرد گرفت تا قزاقستان صاحب یک ضربه آزاد شود؛ ضربه آزادی که به گل دوم و تساوی بخش قراق ها بدل شد. شاگردان ناظم الشریعه در ادامه گل سوم را هم از حریف دریافت کردند و با نتیجه سه بر دو مغلوب قزاقستان شدند.

 

1648279

 

در صورتی که داور بازی ضمن نگرفتن خطای هیگوئیتا حداقل ضربه آزاد را برای قزاقستان اعلام نمی کرد، شاید سرنوشت بازی به گونه ای دیگر رقم می خورد. البته نباید این موضوع را هم فراموش کنیم که شفر در آخرین ثانیه های نیمه اول یک خطای پنالتی را که قزاق ها معتقد بودند را برای آنها نگرفت؛ تصمیمی که اعتراض شدید تیم حریف را به دنبال داشت.

دیدگاه‌ها