کد خبر : 1782376 | 06 مهر 1400 ساعت 01:23 | 9.3K بازدید | 5 دیدگاه

یوفا و پیگیری نکردن شکایت از یووه، رئال و بارسا

یوفا اعلام کرد علیه سه باشگاهی که همچنان به برگزاری رقابت های موسوم به سوپرلیگ اروپا متعهد هستند، اقدام قانونی نخواهد کرد.

یوفا و پیگیری نکردن شکایت از یووه، رئال و بارسا

به گزارش "ورزش سه"، در بهار گذشته بود که 12 باشگاه اروپایی شامل یوونتوس، میلان، اینتر، بارسلونا، رئال مادرید، اتلتیکو مادرید، آرسنال، چلسی، لیورپول، تاتنهام، منچستریونایتد و منچسترسیتی راه اندازی لیگی جدید موسوم به سوپرلیگ اروپا را اعلام کردند اما تنها 48 ساعت بعد و با تهدیدهایی که از سوی فیفا و یوفا مطرح شد و واکنش شدید هواداران فوتبال در سراسر دنیا، 9 باشگاه از حضور در این رقابت ها انصراف دادند و تنها سه باشگاه یوونتوس، بارسلونا و رئال مادرید همچنان به برگزاری این رقابت ها تاکید کردند.

پس از آن بود که یوفا اعلام کرد قطعا علیه  این سه باشگاه دست به اقدام قانونی خواهد زد و جریمه هایی هم برای 9 باشگاه دیگر در نظر گرفت؛ از جمله پرداخت 15 میلیون یورو برای کمک به فوتبال پایه.

 

1634870

 

اما سه باشگاه یوونتوس، بارسا و رئال اعلام کردند که شکایت یوفا مغایر با قانون رقابت های اروپاست و اکنون اتحادیه فوتبال اروپا قصد ندارد شکایت از این سه باشگاه را پیگیری کند زیرا آن را برخلاف منافع خود و اتحادیه های عضو یوفا می داند.

ضمن اینکه جریمه های در نظر گرفته شده برای 9 باشگاه دیگر هم بخشیده شد و نیازی به پرداخت آنها وجود ندارد.

اما یوفا تاکید کرد که هر اقدامی که برای جلوگیری از تکرار دوباره این اتفاق و تشکیل احتمالی لیگی خارج از قوانین این اتحادیه انجام خواهد داد و حق شکایت دوباره را برای خود محفوظ می داند.

دیدگاه‌ها