کد خبر : 1782393 | 06 مهر 1400 ساعت 10:05 | 24.4K بازدید | 0 دیدگاه

برگی از تاریخ 

بیژن طاهری سرحال و قبراق در درون دروازه (عکس)

بیژن طاهری به عنوان سرپرست جدید استقلال معرفی شده است. او در دهه 60یکی از مهاجمان استقلال بود که شم گلزنی خوبی هم داشت.

به گزارش "ورزش سه "، استقلال در اوایل  دهه 60از مهاجمان زیادی استفاده می کرد. عبدالعلی چنگیز، پرویز مظلومی ، غلامرضا فتح آبادی و بیژن طاهری از معروفترین مهاجمان استقلال در آن سالها بودند که در خط حمله این تیم جولان می دادند.


بیژن طاهری یکی از این مهاجمان بود که از شم گلزنی خوبی هم برخوردار بود و بارها برای استقلال بازی کرد و سابقه گلزنی هم برای این تیم در چند سالی که در استقلال حضور داشت دارد. او برای تیم ملی پنج بازی انجام داده است و یک گل هم زده است. گلی که برای ایران ارزش زیادی بعد از استعفای 14بازیکن ملی داشت و در رقابت های مقدماتی المپیک 1988سئول به کویت روی یک ضربه والی سرضرب از پاس کریم باوی زده شد تا تیم ناشناخته ایران با تعدادی جوان ،کویتی که ستاره های ایران را در بازی های آسیایی سال 86برده بود، شکست دهد و انتقام بزرگترهای خود را بگیرد.


حالا بازیکن مطرح دهه 60استقلال با حکم جدید مدیرعامل جدید این تیم به سرپرستی باشگاه استقلال منصوب شده است. سمتی مهم در این روزهای استقلال که با رنسانس مصطفی آجرلو در تمامی ابعاد باشگاه آغاز شده است. 


در تصویر طاهری را شادمان از گلی که به شاهین زده است  و در درون دروازه این تیم  می بینیم. طاهری در روز ششم مهر ماه سال 63 با تیم استقلال برابر شاهین گل سوم را زد تا استقلال در جامی که به انتها نرسید و در هفته ششم ملغی شد شاهین را با حضور سه ستاره سالهای بعد ایران شکست دهد. فرشاد پیوس، امیر قلعه نویی و مجتبی محرمی در آن روزها در شاهین بودند و بعدها هر سه به بازوبند کاپیتانی استقلال و پرسپولیس  هم رسیدند.

 

1648354

دیدگاه‌ها