کد خبر : 1782413 | 06 مهر 1400 ساعت 11:13 | 5.1K بازدید | 2 دیدگاه

جلوی تمام بهانه‌های ای اف سی را گرفتیم

کامرانی‌فر: تلاش می‌کنیم VAR به نیم فصل برسد

کامرانی فر می‌گوید تلاش فدراسیون بر این است که VAR از نیم فصل دوم در لیگ برتر مورد استفاده قرار بگیرد.

کامرانی‌فر: تلاش می‌کنیم VAR به نیم فصل برسد

به گزارش "ورزش سه"، حسن کامرانی‌فر دبیرکل فدراسیون فوتبال در مورد موضوع کمک داور ویدیویی عنوان کرد: بحث وی ای آر شاید نزدیک به سه سالی باشد که در فدراسیون شروع شده اما متاسفانه مسیر را کاملا برعکس رفتند و مسیر درستی نرفتند. نمی‌گویم تلاش نکردند اما نمی‌دانم چرا مسیر را درست نرفتند.

 

داور سابق فوتبال ایران که حالا در نقش اجرایی فوتبال حضور یافته، با اشاره به تلاشهای فدراسیون برای تجهیز ورزشگاه آزادی گفت: ما در بازی ایران و کره جنوبی سیستم وی ای آر را تجهیز خواهیم کرد و نماینده وی ای آر خواهد آمد. یک بحث مهم در فوتبال ما میزبانی‌ها بود و از وقتی بازی ایران - سوریه برنامه ریزی شد، تلاشهای زیادی بود که بازی در ایران برگزار نمی‌شد. همه می‌دانیم اگر ایران میزبانی را نمی‌گرفت، الان نمی‌توانست با شش امتیاز صدر جدول باشد.

 

وی افزود: ما همه شرایط را فراهم کردیم، آمدند ورود کردند به بحث پخش بازی و صداوسیما خیلی خوب پشت فدراسیون بود. به زودی قراردادی بسته خواهد شد که ای اف سی نتواند بحث پخش بازیها را بهانه قرار دهد. بحث وی ای آر را مطرح کردند و یک کارگروه قوی تشکیل دادیم و به نتیجه رساندیم. یک تیم از خارج کشور خواهد آمد و یکی از 15 کشور مورد تائید فیفا خواهد بود. به ای اف سی اعلام کردیم اگر مانعی برای بازی ایران - کره باشد، ما آن را برطرف کردیم.

 

او همچنین راجع به شیوه استفاده از تکنولوژی کمک داور ویدیویی در بازی با کره جنوبی اظهار داشت: اینکه در بازی ایران و کره وی ای آر آنلاین باشد، یک بحثی است. ما به ای اف سی گفتیم توانایی تجهیز را داریم و سیستم VAR را مستقر خواهیم کرد و حتی چند نفر از نمایندگان شرکت خواهند آمد و گفتیم حاضریم برای این 4 بازی، به صورت اجاره‌ای یا هر طوری که ای اف سی بخواهد سیستم را قرار خواهیم داد.

 

دبیرکل فدراسیون فوتبال با اشاره به استفاده از VAR در لیگ برتر توضیح داد: برای بازیهای مقدماتی جام جهانی، چون داوران از سوی ای اف سی و فیفا مشخص می‌شوند، داورانی هستند که لایسنس دارند. یکی از مراحل پروسه VAR تجهیز داوران در دوره ای یک و نیم تا سه ماهه است. ما داوری که لایسنس داشته باشد، نداریم و چند داوری هم که هستند در ای اف سی لایسنس گرفته‌اند و ما 30 داور نیاز داریم.

 

کامرانی فر در پاسخ به این سوال که آیا تکنولوژی کمک داور ویدیویی به نیم فصل دوم لیگ جدید خواهد رسید؟ گفت: ما تلاش می‌کنیم این سیستم را ثابت داشته باشیم تا از آن به عنوان آموزش داوران استفاده کنیم و سریعتر به هدفمان برسیم. این فدراسیون فوتبال تلاش می‌کند به استانداردها برسیم و یکی از این استانداردها VAR خواهند بود. ما تلاش می‌کنیم VAR را خیلی زود وارد فوتبالمان کنیم و این فدراسیون ثابت کرده که کارهای نشده را انجام می‌دهد و در بحث وی ای آر که خواسته جامعه فوتبال است، این کار را خواهیم کرد و خیلی زودتر از زمانی که فکر کنید، وی ای آر وارد فوتبال ایران خواهد شد.

دیدگاه‌ها