کد خبر : 1782420 | 06 مهر 1400 ساعت 11:37 | 9.8K بازدید | 5 دیدگاه

دبیرکل فدراسیون پاسخ می‌دهد:

بانوان ایرانی تماشاگر ویژه بازی با کره؟

حسن کامرانی فر درخصوص حضور تماشاگران در بازی ایران - کره می‌گوید که فدراسیون فوتبال در این باره «ملاحظات داخلی و بین المللی» دارد.

بانوان ایرانی تماشاگر ویژه بازی با کره؟

به گزارش "ورزش سه"، حسن کامرانی فر دبیرکل فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که آیا امکان دارد سهمیه تیمها برای صعود از لیگ یک به لیگ برتر افزایش یابد؟ گفت: کم کم برنامه‌ریزی میکنیم و نیاز به بحث کارشناسی دارد. نمی‌دانیم دو سهمیه مناسب است یا خیر یا 18 تیم برای لیگ یک مناسب است یا زیاد است. ما در این شش ماه در فدراسیون چالشهای زیادی داشتیم و بدهکاران بسیار زیادی را پیش روی خود می‌دیدیم و 70-80 میلیارد بدهی را پرداخت کردیم. وضعیت ساختمان فدراسیون را به ثبات رساندیم.

 

او درباره رای صادره از مارک ویلموتس، اظهار داشت: ما منتظریم رای صادر شود اما یک مقدار خوشبین هستیم. تیم حقوقی جدید کار می‌کند و خوشبین هستیم که این عدد کمتر شود، البته نه اینکه صفر بشود.

 

وی با اشاره به ممنوعیت چمن مصنوعی گفت: طبق قوانین فیفا ممنوع نیست و شرایط و کیفیت و استاندارد دارد. مسابقات فیفا با چمن مصنوعی برگزار می‌شود اما چمنها مصنوعی ما کیفیت مناسبی نداشتند. بازیکنان روی آن مصدوم می‌شدند و سازمان لیگ و فدراسیون هم این را بررسی کردند.

 

کامرانی فر درباره حضور تماشاگران اظهار داشت: ما خیلی تلاش می‌کنیم تا تماشاگر باشد. بحث حضور تماشاگر صرفا دست فدراسیون نیست ولی فدراسیون خواهان این است که در این بازی تماشاگر داشته باشیم و تماشاگر برابر داشته باشیم و بتوانیم از امتیاز تماشاگران استفاده کنیم. فوتبال ما بدون تماشاگران جذاب نیست. برای ورود تمام تماشاگران تست PCR باتوجه به شرایط اقتصادی شاید چندان ساده نباشد.

 

وی افزود: فدراسیون فوتبال یکسری ملاحظات دارد؛ یکی درباره تصمیم گیران داخلی و دیگری درباره فیفا و ای اف سی. ما باید به موازات هر دو را پیش ببریم. ما باید مواظب فوتبالمان باشیم و نگذاریم اتفاقات بدی برای فوتبال رخ دهد.

 

کامرانی فر اگرچه در این گفتگو اشاره ای به حضور بانوان نکرد اما با استفاده از عبارت «تماشاگر برابر» به این موضوع گریزی شده و همچنین اشاره کرده که فدراسیون در این باره «ملاحظات داخلی و بین المللی» دارد. اشاره او در مورد دومی، احتمالا به الزام حضور بانوان از سوی ای اف سی و فیفاست که باید دید در نهایت فدراسیون چه برخوردی با آن خواهد داشت.

دیدگاه‌ها