کد خبر : 1782429 | 06 مهر 1400 ساعت 12:17 | 25.2K بازدید | 8 دیدگاه

 این بار در تقابل سیتی و پی اس جی

گواردیولا مخلوقش را به چالش می‌کشد

منچسترسیتی و پاری سن ژرمن امشب در حالی به مصاف یکدیگر خواهند رفت که دو چهره آشنا در دو سوی میدان پس از مدت‌ها با یکدیگر دیدار می‌کنند.

گواردیولا مخلوقش را به چالش می‌کشد

به گزارش "ورزش سه"، پاری سن ژرمن امشب در دومین دیدار مرحله گروهی لیگ قهرمانان در ورزشگاه پارک دو پرنس میزبان منچسترسیتی خواهد بود.


 پپ گواردیولا پس از قبول هدایت سیتی در سال 2016 در مصاحبه‌ای گفت:« مسی باید تا پایان دوران حرفه‌ای خود در بارسا بماند.» با این حال امشب معماران بهترین بارسلونای تاریخ در پاریس و در فاصله 1037 کیلومتری از شهر بارسلونا به مصاف یکدیگر می‌روند. آنها همچنان به دنبال فتح لیگ قهرمانان هستند... اما این بار با سیتی و پی اس جی.

 

حضور گواردیولا در تیم اول بارسا در سال 2008 ابعاد جدیدی به بازی مسی اضافه کرد که تا آن زمان 42 گل در 110 بازی به ثمر رسانده بود. او در طول دوران حضور پپ روی نیمکت نوکمپ بیشترین تعداد بازی را انجام داد (219 بازی)، بیشترین گل را به ثمر رساند (211 گل) و بیشترین پاس  گل را ارسال کرد (92 پاس گل).


آنها در کنار هم 14 جام از 19 جام ممکن را فتح کردند: سه قهرمانی لالیگا، دو قهرمانی کوپا دل ری، سه قهرمانی سوپرکاپ اسپانیا، دو قهرمانی لیگ قهرمانان، دو قهرمانی سوپرکاپ اروپا و دو قهرمانی جام جهانی باشگاه‌ها. لئو در آن زمان اولین توپ طلا از مجموع شش توپ طلای خود را نیز دریافت کرد. 


اما همکاری آنها در سال 2012 به پایان رسید و از آن زمان مسی در تقابل با گواردیولا پیروز بوده است. او در چهار دیداری که برابر گواردیولا در لیگ قهرمانان داشته شش گل زده و دو پاس گل ارسال کرده است. گواردیولا پس از شکست در نیمه نهایی لیگ قهرمانان در سال 2015 گفت:« هیچ دفاع یا مربی نیست که بتواند او را متوقف کند.»

 

1648426

ترکیب احتمالی پاریس و منچسترسیتی در حساس ترین مسابقه هفته دوم لیگ قهرمانان

 

این بار مسی که هنوز گلی با پیراهن پاری سن ژرمن به ثمر نرسانده به دلیل مصدومیت از ناحیه زانوی چپ با احتیاط بیشتری قدم به این مسابقه خواهد گذاشت و حتی ممکن است از ابتدا در بازی حضور نداشته باشد. پوچتینو روز گذشته به خبرنگاران گفت:« او به خوبی تمرین کرده است. من فکر می‌کنم او در لیست حضور خواهد داشت اما ما هنوز ترکیب تیم را انتخاب نکردیم.»

 

1648424

عملکرد مسی در نبرد با تیمهای گواردیولا در لیگ قهرمانان:شش گل و دو پاس گل


با این حال گواردیولا گوش به زنگ است:« من فکر نمی‌کنم نیازی به توصیف او باشد. مسی بازیکنی است که حرفش را در زمین می‌زند. امیدوارم بتواند بازی کند.» به نظر می‌رسد که سرمربی سیتی هنوز با جدایی این بازیکن از بارسا کنار نیامده است. او در این باره گفت:« این اتفاقی است که هیچکس نمی‌توانست چند سال قبل تصورش را بکند.»

 

1648423

از پپ نقل قولهای بسیاری در تحسین مسی منتشر شده . او عقیده دارد مسی خیلی قدرتمند است، قوی ترین است. ورای کیفیت و توانایی اش ذهنیت اوست، ذهنش قدرتمندتر است.

 

به هرحال پی اس جی که به دنبال گرفتن انتقام نیمه نهایی لیگ قهرمانان سال گذشته از سیتی است، چیزی در خط حمله خود کم ندارد. پپ  در این باره گفت:« آنها به همراه بارسای لوییس انریکه و لیورپول کلوپ مستعدترین خط حمله‌ای هستند که تا به حال با آن روبرو شده‌ام.»

دیدگاه‌ها