کد خبر : 1782451 | 06 مهر 1400 ساعت 13:47 | 10.1K بازدید | 1 دیدگاه

لیگ قهرمانان آسیا مشکل بزرگی برای ماست

مهدی: تا به امروز سایپا تیم دسته اولی است

مسئول برگزاری مسابقات فوتبال ایران درباره آخرین تصمیم گیری ها درباره شروع مسابقات فصل جدید و حضور هواداران و مسائل دیگر به توضیح پرداخت.

مهدی: تا به امروز سایپا تیم دسته اولی است

 

به گزارش "ورزش سه"، سهیل مهدی درباره قرعه کشی لیگ دسته اول گفت: یکی از مواردی که از سوت ابتدا تا پایان به چشم همه می آید چمن ورزشگاه از همه جهات است. چه از حیث زیبایی و چه فنی همه چیز به زمین مسابقه بستگی دارد. حساسیت ما در این خصوص زیاد است. در لیگ برتر هم چمن و استادیوم‌های فاقد اعتبار را از رده خارج کردیم و در لیگ دسته اول هم به تدریج این موضوع را دنبال خواهیم کرد. باید پذیرفت که تامین زیرساخت هزینه و زمان نیاز دارد اما از معیار و استانداردهای خودمان عقب نشینی نخواهیم کرد.

 

وی درباره حضور تماشاگران در استادیوم برای فصل جدید گفت: خوشبختانه با پالس هایی که معاونت های بهداشت آقای زالی دادند ما هم دلگرم شدیم. امیدوارم روند واکسیناسیون هم روند خوب را دنبال کند و امیدوارم کادر درمان به آرامش برسد و در نهایت در صورت صدور مجوزهای لازم و شیوه نامه های جدید، پیش رو باشیم. همانطور که در شروع کرونا فوتبال پیش قدم شد، الان هم آمادگی این موضوع را داریم که کار را به بهترین شکل دنبال کنیم.

 

مسوول برگزاری مسابقات لیگ درباره زمان شروع مسابقات گفت: بحث تاریخ مسابقات را داریم و هیچ توقفی نخواهیم داشت. شاید در خصوص لیگ یک، درخواست هایی بوده و هیات رییسه باید مصوب کنند. اما در تاریخی که رسما اعلام شود ما دیگر معطل ورزشگاه نخواهیم شد. علیرغم کرونا ما برگزاری مسابقات در اولویت ما بود و ما معطل استادیوم نخواهیم ماند و امیدوارم مسوولان هر استان و تیم‌ها در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

مهدی درباره انتقال هوادار و مشکلاتی که در این خصوص شکل گرفته گفت: بحث مالکیت تیم ها همیشه چالش زا بوده و خصوصا برای ما که به دنبال برگزاری مسابقات، تایید استادیوم و ... بوده ایم. نمی خواهم استرس تصمیم گیرندگان نقل و انتقال را بیشتر کنیم اما امیدوارم تا زمانی که به ما اجازه می دهد حضورشان را در مسابقات داشته باشم. در این بخش هیات رییسه فدراسیون تصمیم می گیرند و ما برگزارکننده مسابقات هستیم و طبعا از حضور تیم‌ها خوشحال می‌شویم.

 

وی درباره بحث سقوط سایپا به دسته پایین تر که با شکایت به دادگاه بین المللی همراه بوده است گفت: این بحث ابلاغ های CAS و این مواردی که می گویید به ارکان قضایی مربوط است. ما برگزار کننده مسابقات هستیم و اعتراضی اگر هست حق پیگیری دارند و این مسیر اگر باز است مشخص می کند که شما اجازه استفاده آن را دارد و ما به آن احترام می گذاریم. ما برگزار کننده مسابقات هستیم و اگر ابلاغی شود باید دنبال کنیم. در حال حاضر دستوری که بنده دارم، بحث حضور سایپا در لیگ یک است و هر تصمیمی که بگیرند ما احترام خواهیم گذاشت.

مهدی درباره زمان برگزاری مسابقات لیگ برتر و اینکه آیا این تاریخ معوق و با تغییر همراه خواهد شد گفت: ما در سال جام جهانی هستیم. یک اشکال خیلی بزرگی که داریم این است که بحث متمرکز بودن لیگ قهرمانان آسیا است که به مدت  یک ماه در اردیبهشت، نمایندگان ما باید حضور داشته باشند. بعد از مرحله مقدماتی، سه روز بعد از آن فیفادی خواهیم داشت که نزدیک به 40 و اندی روز لیگ از دست خواهد رفت. اگر یک روز هم مسابقات به تعویق بیفتد در این تعطیلی تیم های زیادی متضرر خواهند شد. امیدوارم ما حداقل تاخیر و تعویق را داشته باشیم. خوشبختانه در حال حاضر به یک تعامل مناسب با سرمربی تیم ملی دست یافته ایم و امیدوارم با این برنامه ریزی به شرایط خوبی برای برگزاری مسابقات برسیم.

 

وی در واکنش به حضور هواداران در بازی های تیم ملی، در خصوص حضور آنها در لیگ برتر گفت: من فقط می توانم پیشنهاد دهنده باشم و ما به حضور آنها نیاز داریم. ما هم پیگیر هستیم و مدیریت بهداشت کشور کمک کند و شیوه نامه جدیدی را ابلاغ کند و هر شیوه نامه ای که ابلاغ کنند ما قول می دهیم به بهترین شکل رعایت کنیم.

 

مسوول برگزاری مسابقات درباره زمان برگزاری مسابقه سوپرجام بین فولاد و پرسپولیس نیز گفت: ما برنامه داشتیم که تا قبل از اردوی تیم ملی باشد. اما دو مسابقه سنگین تیم ملی ماست. سنگین ترین بازی ما برابر امارات و کره است. حداقل بنا به لیست قبلی تیم ملی نگاه کنیم، 4 بازیکن در اردو خواهند بود. نگرانی هایی برای تیم ملی بود که اگر خدای ناکرده مصدومیتی شکل بگیرد، شاید نتوانند آنها را در اختیار داشته باشند.

دیدگاه‌ها