کد خبر : 1782452 | 06 مهر 1400 ساعت 13:51 | 5.3K بازدید | 0 دیدگاه

مخالفت رئیس کمیته داوران فوتبال امارات با یک طرح جنجالی؛

داور خارجی، مانند مسکن پانادل موقتی است!

رئیس کمیته داوران فوتبال امارات به شدت با حضور داوران خارجی در رقابت های لیگ این کشور مخالفت کرد.

داور خارجی، مانند مسکن پانادل موقتی است!

به گزارش "ورزش سه"، چند روزی است بحث حضور داوران خارجی در فوتبال امارات داغ شده است. مسئله ای که با واکنش داوران اماراتی مواجه شده است. در همین رابطه، فرید عبدالرحمن رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال امارات گفت که تصمیم فدراسیون فوتبال برای استفاده از داوران خارجی بهترین راه حل برای توسعه داوری نیست و آن را مانند قرص "پانادل"، یک مسکن موقتی توصیف کرد که بدون مواجه شدن با مشکلات داوری است.

 

او گفت: داوری امارات به توسعه بیشتر، استفاده از افراد جوان و سازماندهی با آموزش مداوم نیاز دارد. باید برای داورانی که تجربه کافی در مواجهه با VAR ندارند، آموزش های لازم برگزار شود. حضور داوران خارجی باعث کاهش اعزام داوران اماراتی به مسابقات بین المللی می شود.

 

وی ادامه داد: این کار باعث می شود که حضور داوران ما در مسابقات آینده بین المللی، بسیار تحت تأثیر قرار بگیرد. نیروهای جدید نیز برای مشارکت در این حرفه رغبتی ندارند ضمن اینکه اعتماد باشگاه ها به داوران ما که 30 سال است توسط فدراسیون تعلیم می بینند و برای ایجاد این سیستم نیز تلاش فراوانی شده، کاهش می یابد.

 

1648458

او به تجربیات کشورهای همسایه اشاره کرد و گفت: عربستان بهترین نمونه از این تجربه است، جایی که داوران فوتبال در این کشور نماینده ای در مسابقات بین المللی ندارند. چرا که خود فدراسیون این کشور به داورانش اعتماد ندارد پس چگونه کمیته های داوری بین المللی و قاره ای به داوران عربستانی اعتماد کنند؟ بنابراین من می گویم که تصمیم گیری برای استفاده از داوران خارجی عجولانه است و ما را سالها به عقب می برد. با این کار اشتباهات به پایان نمی رسد زیرا در نهایت انسان مرتکب اشتباه می شود حالا چه ملیتی اماراتی داشته باشد یا کشور دیگر.

 

فرید عبدالرحمان پیشنهاد می کند از مبالغی که برای استفاده از داوران خارجی اختصاص داده می شود به برنامه های توسعه و آموزشی برای بالا بردن سطح داوری امارات استفاده شود.

 

دیدگاه‌ها