کد خبر : 1782475 | 06 مهر 1400 ساعت 15:00 | 16.5K بازدید | 4 دیدگاه

تاکید فدراسیون و سازمان لیگ: اجازه بازی نمی‌دهیم؛

3+6 ورزشگاهِ ایرانی که در دسترس نیستند

مسئول برگزاری مسابقات لیگ دسته اول تاکید کرد که اجازه بازی در ورزشگاه‌های غیراستاندارد به هیچ وجه صادر نخواهد شد.

3+6 ورزشگاهِ ایرانی که در دسترس نیستند

به گزارش "ورزش سه"، ورزشگاهی که مطابق استانداردهای جهانی ساخته شود، یکی از زیرساخت‌های بسیار تاثیرگذار در کیفیت مسابقات فوتبال است، که در حال حاضر لیگ برتر فوتبال ایران به جز چند شهر نظیر مشهد، تهران، اصفهان و اهواز از داشتن استادیوم‌هایی که به بالا بردن کیفیت بازی کمک می‌کنند، محروم است و وضعیت ورزشگاه‌هایی که در برخی از شهرهای کشور میزبانی می‌کنند، به هیچ وجه مناسب نیست و به همین دلیل هم هست که اجازه میزبانی از دو تیم مس رفسنجان و نساجی مازندران در شهرهایشان گرفته شده تا نسبت به تغییر شرایط و ایجاد چمن طبیعی اقدام کنند.


در لیگ یک و لیگ‌های دسته پایین‌تر شرایط به مراتب بدتر است و فریبرز محمودزاده که مسئول تایید ورزشگاه‌های محل برگزاری مسابقات است، در این فصل عزم خود را جزم کرده تا مسابقات در استادیوم‌های بهتری برگزار شود. در همین راستا محمودزاده در حاشیه قرعه کشی مسابقات در مصاحبه خود با خبرنگاران تاکید کرد به 8 ورزشگاه که شامل پارس شیراز، تختی اهواز، تختی جم، وحدت آستارا، غدیر تهران، شهدای شهربابک و همچنین حافظیه شیراز هستند، تا رفع نکات مورد نظر سازمان لیگ و اصلاحاتی که گوشزد شده، اجازه بازی نخواهد داد و این موضوع را اینطور در میان خبرنگاران توضیح داد:« دیگر به هر قیمتی در هر ورزشگاهی بازی برگزار نخواهیم کرد. این موضوع تاکید هیأت رئیسه سازمان لیگ و ریاست فدراسیون فوتبال در راستای کیفی‌سازی مسابقات است. خواهش می‌کنم تیم‌ها این موضوع را جدی بگیرند. تاکنون در این دو ماه دو بار مکاتبه کرده و روی استانداردسازی ورزشگاه‌ها یا معرفی ورزشگاه دیگر تاکید کردیم. برخی باشگاه‌ها در این زمینه تلاش می‌کنند، اما برخی به این موضوع توجه ندارند. باز هم تاکید می‌کنم به هر قیمتی بعضی از بازی‌ها را در برخی ورزشگاه‌ها برگزار نخواهیم کرد»


او سپس با اشاره به شرایط تیم تازه صعود کرده مس شهر بابک به لیگ دسته اول توضیح داد:«تیم مس شهر بابک تا زمان حل نشدن مشکل هتل این شهر در سیرجان میزبانی خواهد کرد.»


بخش بعدی صحبت‌های محمودزاده اشاره به این موضوع بود که ورزشگاه غدیر که واقع در بخش غربی اتوبان همت است، از رده خارج است و در مورد ورزشگاه شهرداری آستارا عنوان کرد:« ورزشگاه غدیر تهران به دلیل مشکل چمن و نور که در فصل گذشته شاهد آن بودیم از دور خارج شده است. قول داده‌اند این ورزشگاه را به استانداردها نزدیک کنند. ورزشگاه شهرداری آستارا جایگاه ویژه ندارد. محوطه آن آسفالت نشده و اتاق مربیانش هم طراحی نشده است. نور ورزشگاه هم مشکل دارد. ان‌شاءالله آستارا بتواند میزبانی کند، اما ماه رمضان امسال از ایام عید شروع می‌شود و پس از آن هم فصل گرما را پیش رو داریم. به همین دلیل باید ورزشگاه شهدای آستارا از هر لحاظ به استانداردها نزدیک شود. در غیر این صورت نمی‌توانیم بازی‌ها را در این ورزشگاه برگزار کنیم، مگر اینکه ورزشگاه را در این چند روز باقیمانده برسانند»


ورزشگاه تختی جم که چند سالی در لیگ برتر هم میزبانی کرده، با توجه به اظهارات محمودزاده چمن مناسبی ندارد و باید اصلاحات دیگری نیز در آن انجام شود:« ورزشگاه تختی جم از لحاظ چمن مشکل دارد و فصل قبل برخی مسابقات در این ورزشگاه دچار مشکل شد. امیدوارم چمن استادیوم را زودتر برسانند. چمن ورزشگاه تختی اهواز و تهویه رختکن‌ها هم مشکل دارد اما متاسفانه مدیریت آن در اختیار هیات فوتبال قرار ندارد تا بهتر مدیریت کند. امیدواریم تا شروع مسابقات ورزشگاه را برسانند در غیر این صورت نمی‌تواند از بازی‌ها میزبانی کند.»


مسئول برگزاری مسابقات لیگ دسته اول در رابطه با ورزشگاه تازه تاسیس پارس شیراز نیز هشدار داد و ضمن تمجید از شرایط ورزشگاه‌های سه شهر کشور گفت:« فجر سپاسی به لیگ برتر صعود کرده و سعی دارند ورزشگاه حافظیه و پارس را برسانند اما هنوز نرسیده است. همدان، کرمان و سیرجان ورزشگاه‌‌های خوبی دارند البته شهرداری همدان باید تغییراتی جزئی در ورزشگاهش بدهد.»
محمودزاده در مورد ورزشگاه محل میزبانی سایپا و بادران نیز صحبت کرد:« سایپا هم بازی‌هایش را طبق اعلام سرپرست این تیم در استادیوم دستگردی برگزار می کند. بادران هم در صورت ماندن در تهران از لحاظ ورزشگاه مشکلی ندارد. ملوان انزلی هم استادیومش بدون مشکل است و امیدواریم زمین چمن ورزشگاه شاهین شهرداری بوشهر را هم برسانند..»

 

مسئول برگزاری مسابقات در ادامه با اشاره به اینکه چند ورزشگاه شرایط مناسبی برای میزبانی دارند، از در پیش بودن مکاتبه سوم با باشگاه‌ها در این زمینه خبر داد و گفت:« استادیوم هفت تیر بابل از لحاظ زمین چمن، تهویه، سیستم گرمایشی و سرمایشی مشکل دارد. ورزشگاه ساوه هم خوب است ورزشگاه خیبر خرم آباد را پس از اتمام فصل قبل به استانداردهای خوبی رساندند. ماشین‌سازی هم مسابقات خود را در استادیوم‌های یادگار امام و بنیان دیزل که وضعیت خوبی دارند برگزار می‌کند.  در این چند روز مکاتبه سوم را هم درمورد ورزشگاه‌‌ها انجام می‌دهیم»


با این وصف تا این امروز که ششمین روز مهرماه را سپری می‌کنیم، سه ورزشگاهی که باید در لیگ برتر میزبانی کنند (شهدای مس، وطنی قائمشهر و پارس شیراز) و همینطور شش ورزشگاهی که باید در لیگ یک پذیرای تیم‌های میهمان باشند، شرایط فعلی‌شان مورد قبول سازمان لیگ نیست و شاید تنها چند مورد از این ورزشگاه‌ها به شروع رقابت‌های فصل جدید برسند و بازی در شهرهای همجوار اتفاقی است که احتمالا در هفته‌های اول لیگ برتر و لیگ دسته اول شاهدش خواهیم بود.


البته برخی دیگر از ورزشگاه های کشور نظیر تختی ملوان و چوکای تالش هم در حال بازسازی  و ترمیم هستند و در صورتی که برای شروع مسابقات آماده نشوند، تعداد استادیوم هایی که با شروع لیگ از دسترس خارج خواهند شد، دو رقمی می‌شود.

دیدگاه‌ها