کد خبر : 1782490 | 06 مهر 1400 ساعت 16:03 | 29.7K بازدید | 8 دیدگاه

بنتو این ستاره تو را قربانی می‌کند؛

سون هیونگ مین در تاتنهام، کریم در تیم ملی کره !

بسیاری از رسانه های کره ای معتقد است که سرمربی تیم ملی این کشور نمی تواند از حداکثر توانایی های سون استفاده کند.

سون هیونگ مین در تاتنهام، کریم در تیم ملی کره !

به گزارش "ورزش سه"، فدراسیون فوتبال کره جنوبی صبح روز گذشته لیست 27 نفره بازیکنان تیم ملی بزرگسالان این کشور را برای دو بازی پیش رو در مقدماتی جام جهانی 2022 قطر اعلام کرد. پائولو بنتو این بازیکنان را برای بازی های هفته سوم و چهارم که به ترتیب مقابل سوریه و ایران خواهد بود به اردو فراخوانده است. کره جنوبی روز پانزدهم شهریور میزبان سوریه خواهد بود و سپس در تاریخ بیستم همین ماه در ورزشگاه آزادی مقابل ایران به میدان می رود.

 

مطابق انتظار نام سون هیونگ مین در بین بازیکنان دعوت شده دیده می شود؛ این یک اتفاق کاملا طبیعی است. او کاپیتان تیم ملی کره جنوبی و ستاره خط حمله تیم تاتنهام است. سون در این فصل تا کنون 3 بار برای تیم باشگاهی اش گلزنی کرده است. او زوج هری کین در خط حمله تاتنهام است ؛ این دو برخلاف فصل گذشته که بهترین زوج خط حمله لیگ برتر بودند، تا اینجای فصل بدترین عملکرد خود را به نمایش گذاشته اند.

 

در تیم ملی هم شرایط مشابهی را شاهد هستیم اما او همچنان انتخاب اول بنتو برای خط حمله تیمش است. سون آخرین بازی کره جنوبی را به دلیل مصدومیت از دست داده بود اما تقریبا همیشه شاهد حضورش در لیست تیم ملی کره جنوبی طی سال های اخیر بوده ایم. عملکرد سون در حد انتظاراتی که در تیم ملی از او می رود تقریبا خوب بوده ولی وظیفه اصلی او به عنوان مهاجم، گلزنی است و با وجود اینکه وظایف متعددی در کره جنوبی به دوش اوست اما عدم توفیق در گلزنی یک نقطه تاریک برایش به حساب می آید. این یک نکته کاملا بدیهی است که سون به عنوان مهاجم باید گلزنی کند.

 

1648493

 

 بنتو به عنوان سرمربی تیم ملی کره جنوبی باید متوجه این موضوع باشد که سون طی بازی های اخیر یک بازیکن کاملا معمولی بوده است. او در 5 بازی اخیر خود برای تیم ملی درخشش قابل توجهی نداشته است. مهاجم تاتنهام آخرین گل ملی خود را در تاریخ 23 خرداد از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند؛ جایی که کره جنوبی در هفته پایانی مرحله دوم مقدماتی جام جهانی با نتیجه دو بر یک لبنان را شکست داد. پیش از این گل، سون مقابل سریلانکا و قطر در سال 2019 گلزنی کرده بود. قطعا برای هواداران فوتبال کره جنوبی این موضوع قابل درک نیست که چرا ستاره کشورشان در تاتنهام و لیگ پرفشار  جزیره در حد یک فوق ستاره ظاهر می شود اما در تیم ملی او را در حد کریم ... (اصطلاحی که معمولا فوتبالی ها در مورد یک بازیکن ناکارآمد و کم توان از آن استفاده می کنند!) می بینند.

 

1648494

 

به نظر می رسد به سون که بازیکنی کلیدی است، نقش (پست) مناسبی داده نمی شود. بازی کردن او کاملاً طبیعی است و تغییر و جابجایی بزرگی در پست او وجود ندارد. بنابراین برای حریف دشوار نخواهد بود که روی سون تمرکز کند. دیک ادوکات، سرمربی تیم ملی عراق در بازی این تیم با کره در مقدماتی جام جهانی یک یار سرعتی را منحصراً برای مهار سون به خدمت گرفت به گونه ای که شاهد خلع سلاح کامل او در بازی بودیم که ستاره کره ای ها پس از آنها با اظهاراتی جنجالی، سبک بازی عراق را زیر سوال برد.

 

برنامه تهاجمی بنتو با قرار دادن هوانگ یو جو (مهاجم بوردو) در خط حمله و سون هیونگ در یک خط عقب تراز او ناامید کننده است و عملکرد ضعیف تیم در بخش حمله موید این موضوع است. این مشکل زمانی نگران کننده تر می شود که کره جنوبی باید دو هفته بعد با ایران، جدی ترین رقیب خود برای صعود به جام جهانی دیدار کند. ایران در حالی به مصاف کره جنوبی می رود که یک خط دفاعی بسیار خوب دارد؛ این تیم توانایی رویارویی مستقیم با کره را دارد و بنتو باید به بهترین شکل از توانایی های سون در این بازی استفاده کند. تا کنون شرایط به گونه ای نبوده که بتوان در مورد استفای صحیح بنتو از سون با اطمینان قضاوت کرد و به نظر می رسد که بازی با ایران یک فرصت مناسب برای این کار باشد.

 

1648495

 

بنتو که در آگوست 2018 هدایت تیم ملی کره جنوبی را به عهده گرفت ، بیش از سه سال است که به طور بهینه از توانایی های سون هیونگ مین استفاده نمی کند ولی قطعا در بازی با ایران شرایط متفاوت خواهد بود که اگر نباشد شاید آینده بنتو به گونه ای دیگر  رقم بخورد!

دیدگاه‌ها